MSI GS40 6QE 082NE Phantom

MSI d.  22. juli. 2016, skrevet af cbh
Vist: 2772 gange.

cbh
 
Ny Bruger
Tilføjet:
22-07-2016 18:54:21
Svar/Indlæg:
1/1
Hej,
har netop købt en MSI GS40 6QE 082NE Phantom til min søn.
Alle steder jeg kan finde på nettet, står der, at den vejer 1,6 kg.

Lige ud af kassen vejer den så rent faktisk 1,9 kg!

Grundmodellen, MSI GS40 6QE 011NE Phantom, er også oplyst til at veje 1,6 kg - og iflg. MSI Support skulle de ekstra 8 GB ram og 128 GB SSD ekstra i forhold til denne veje ca. 42 gram.
Derudover har de ikke nogen forklaring og er egentligt ikke særligt imødekommende.

Er der nogen her på siden, som har en af ovenstående maskiner - og vil prøve at veje den i virkeligheden?
For det er da spændende, om det er en generel "fejl" eller om der er noget galt med konfigurationen på den jeg har fået...

På forhånd tak,
Chr.
Hr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2016 04:09:51
Svar/Indlæg:
1363/125
Kender desværre ingen med denne laptop, men kan det ikke vre lige meget om den vejer 1.6 eller 1.9, kunne det være uden batteri? :)


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
23-07-2016 06:57:17
Svar/Indlæg:
5363/442
Ifølge notebookcheck vejer den 1.8 kg: http://www.notebookcheck.net/M...

Det kan sagtens være de 1.6 er uden batteri selv om det så vil være noget vildledende at skrive 1.6 på deres hjemmeside.

I øvrigt tror jeg heller ikke så meget på de 1.6 hvis det skulle være med batteri, da der lyder i underkanten når man sammenligner med lignende bærbare fra andre producenter som typisk vejer lige omkring 2 kg.


cbh
 
Ny Bruger
Tilføjet:
23-07-2016 11:10:41
Svar/Indlæg:
1/1
Når nu jeg skriver et indlæg om det, er det jo nok fordi egen ikke synes det kan være ligemeget 🙂
Vægten på en bærbar er i min verden en ret væsentlig parameter og noget jeg gerne vil betale for - men jeg gider ikke blive fuppet ved at maskinen så vejer 20% mere end oplyst.
Der ville nok også være mange som blev mugne, hvis det viste sig, at andre komponenter var 20% "for små" - hvis man tilfældigvis lige tjekkede processoren og opdagede det var en i5 og ikke i7 som oplyst eller hvad ved jeg...

Batteriet er internt, så det ville være mærkeligt at vægten var uden det - og mon ikke msi support ville skynde sig at skrive det, hvis det var det som er forklaringen?

Og ja, kan se de tilsyneladende har vejet maskinen i det review der er linket til - omend den model er en anden - og ser ud til at være oplyst til 1,7 kg (som da er lidt tættere på virkeligheden)...


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2016 17:49:01
Svar/Indlæg:
486/13
Hvis du lige har købt den og vægten er et problem, kan du vel benytte returretten og få pengen retur og få det ud af verden, evt. med henvisning til at vægten er opgivet forkert..

Jeg ved godt det muligvis ikke er det svar du søger, men så er den da ude af verden igen?

Har sgu ærlig talt aldrig vejet nogle af de bærbare jeg har købt for at tjekke om producentens/forhandlers angivelser var korrekte.