Forslag til Forum sektion - Låse tråd for nye indlæg

Om siden d.  25. juli. 2016, skrevet af gammelgaard_mink
Vist: 2419 gange.

gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 13:11:45
Svar/Indlæg:
979/49
Tænkte på om det var muligt at lave sådan at #OP kan låse sin tråd, når der ikke ønskes mere aktivitet derpå?

På den måde vil det være muligt at holde sin tråd mere ren, færre kommentarer der ikke nødvendigvis har direkte betydning for topic.
Kunne også være for en salgstråd i køb/salg sektionen, hvor et salg er foregået og varen er solgt, tråden lukkes for yderligere indlæg og muligheden for at rette i indlæg/topic lukkes også.
comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 13:28:32
Svar/Indlæg:
2131/173

I køb/salg kan man rette i overskriften og eksempelvis skrive "solgt"

I Forum synes jeg din idé er fin.
Der er en tråd et sted med forslag til forbedringer, jeg kan ikke lige hitte den.



oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 13:33:55
Svar/Indlæg:
1440/318
Jeg er kun tildels enig i at det vil være en fin ide i Forum.
Hvis man har et problem og finder en gammel tråd der handler om stort set det samme, har jeg, med stor held spurgt i den gamle tråd og den vej gennem fået hjælp, eller er blevet af/be-kræftet i mine forespørgsel.
Ja. Nogle gange vil det være en god ide, men efter min mening, langt fra alle 🙂


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-07-2016 15:29:25
Svar/Indlæg:
3661/82
#2
Enig et forum er i den grad ogsaa en viden data base saa bare fordi op ikke har brug for traaden mere er ikke det samme som at den ikke har vaerdi senere hen.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
25-07-2016 15:32:18
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg ser ofte at brugere har fået sit svar, men så kommer der efterfølgende spørgsmål fra andre brugere. Hvis #0 så låser tråden får disse aldrig svar og skal oprette en ny tråd, det vil ikke give mening i min verden.

Ikke for bare at hive din idé ned, men jeg synes ikke rigtig om den.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 15:32:31
Svar/Indlæg:
5874/1287
Enig med #2. Et forum som hwt er ikke "bare" samtaler og spm., det er en videndatabase, som man kan hente hjælp til, også selvom ens udstyr ikke er af det allernyeste. Så at svare på en gammel tråd kan give fornyet hjælp, uden man behøver kreere en ny tråd med (måske) en ny lang forklaring.


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 16:37:08
Svar/Indlæg:
979/49
Kan godt følge jeres standpunkter, men mit forslag affødes af at jeg tit syntes at se, mange tråde går hen og bliver til noget helt andet end hvad topic egentlig handler om, hvor det kunne være rart at tråden kunne lukkes noget lettere. Det er måske i mangel på at fora administratorer er mere aktive i trådene der ude omkring, og kunne være lidt bedre til at lukke en tråd ned, de gange de går for vidt.


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 16:41:31
Svar/Indlæg:
979/49
#2,4,5 Der ville jeg bruge at sende en PM til vedkommende i tråden med det bedste svar
#3 Tråden er der endnu, du kan bare ikke tilføje og redigere


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 18:17:37
Svar/Indlæg:
1440/318
#7
Det er jo lige det jeg vil frem til, hvis man skal spørge en bruger "privat" er der ikke andre der kan drage nytte af den viden der evt ku være samlet i en tråd...
Og man risikerer at en person vil blive spamet med spørgsmål hvis han/hun er kommet med den bedste viden i den tråd der er blevet låst...


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 18:42:43
Svar/Indlæg:
979/49
#8 Det er også rigtig nok. Men hvis den viden er så bred tilgængelig, vil man ikke have brug for at stille et spørgsmål som PM. Samtidig kan man sige, at hvis ikke den viden er bred tilgængelig, står det en frit for at oprette et forum indlæg?
Jeg er stor fan af at have muligheder for at gøre som man lyster, dog inden for et specifikt regelsæt der bliver opretholdt.

Så man skal se det mere som en mulighed - ikke som noget man skal bruge.
Hvis funktionen bliver brugt ofte, kunne det jo være et udtryk for: mangel på opretholdelse af regler i forum, måske fordi at et topic er færdig debatteret, andet..


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 23:12:43
Svar/Indlæg:
5874/1287
#7 Det vil jeg så netop undgå. Hvem siger at den oprindelige trådstarter ligger inde med svaret?? Det kunne jo være en af de andre i tråden, som er kommet med et godt svar. Vil til enhver tid foretrække at skrive i tråden igen, også fordi der kan være kommet nye til, som ved endnu mere end de folk der engang svarede på den gamle tråd.

Faktisk kan jeg slet ikke se behovet for at låse en tråd 😉 Fordi OP ikke ønsker flere indlæg, kan andre jo godt diskutere videre. Hvis det ikke interesserer OP, så kan vedkommende jo bare lade være med at læse i tråden mere! Hvor svært kan det være? 😛


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2016 20:16:07
Svar/Indlæg:
2131/173

Tråden er låst.


#12
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
26-07-2016 20:18:17
Svar/Indlæg:
200/44
Jeg synes de skal tilføje en knap så man kan mærkere den som besvaret / lukket men der stadig kan komme svar og kommentere ind.



MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
26-07-2016 20:30:45
Svar/Indlæg:
5039/109
Meningen med et åbent forum forsvinder hvis man kan låse en tråd. Nogle beder om at få "slettet" deres tråd igennem anmeld knappen når de har fået besvaret deres spørgsmål. Det er et sidespor vi slet ikke skal ud på.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2016 21:24:37
Svar/Indlæg:
1334/15
#13 - helt enig. Alle tråde løber over tid tør for indlæg, hvilket ikke bør være lukkevilkår, da som allerede skrevet, gode ting i tråden efterfølgende kan søges.

En tråd i forum, er en tråd for alle, og derfor ikke op til OP - hvorvidt den skal lukkes. Ej heller for andre, udover moderatorer selvf. 😀

At der så burde være meget mere oplysning angående god orden/praksis i køb/salgstrådenes uudtalte regler, er så en helt anden ting, og ret uladesiggørlig, så længe køb/salg ikke er en helt integreret del af Hwt, med kontrol/økonomisk/juridisk ansvar mellem køber/sælger etc. 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 26-07-2016 21:26:44.