ANMELDELSE: In Win 303

Litteratur d.  27. juli. 2016, skrevet af Ronin2300
Vist: 3983 gange.

Ronin2300
 
Overclocker
Tilføjet:
27-07-2016 00:00:00
Svar/Indlæg:
188/45
Hop med på YouTube når vi tager et kig på In Win 303 kabinettet.

Læs mere her: http://hwt.dk/Nyhed/24593/ANME...
scummy
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2016 18:54:03
Svar/Indlæg:
267/20
🙂 Her er et "LIKE"


rehan09
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2016 22:57:49
Svar/Indlæg:
1029/82
Som det første vil jeg sige, at det nok er noget af det bedste video content på det danske marked, med henblik på hardware. Thumbs up for godt arbejde!

Der er dog nogle punkter, jeg har et par kommentarer omkring. Jeg har også set unboxingen af 303 kabinettet, og det er også top notch.

Her kommer min anmeldelse af jeres videoer 🙂

1. Intro er lidt for lang IMO. 7-8 sekunder kan sagtens skæres ned til 3-4. Istedet for at lave samme intro og outtro, så brug en kort intro 3-4 sekunder, så vi kommer hurtigt i gang og en længere outtro hvor man kan se hvilke andre videoer I har (relateret content vil være bedst).

2. YouTube eller hosting af egne videoer? Vælg en og hold jer til den. Jeg vil anbefale YouTube for maximum reach, velkendt user interface og optimering af ressourcer (server og økonomi).

3. Jeres B-roll er virkeligt højt niveau, rigtig flot. Det kunne dog være rigtig fint, hvis de var lidt kortere, så man ikke venter på at 'elevatoren kører ned' (hvis I kan følge mig).

Baggrunden ville optimalt være uden forstyrrelser (her tænker jeg på genskin glasset). Bagvæggen er kanon og er lige i temaet.

4. Unboxingen burde være meget kortere. Folk i tech verdenen, har brug for at kommer forholdsvist hurtigt i gang (selvom man er novice), og en unboxing skal ikke anmelde, men blot hurtigt køre delene igennem. Start med at beskrive indpakningen (pap, flamingo og pose), beskriv hurtigt indholdet i tilbehørs pakken, og hvis en side af kabinettet ad gangen - Front, bagside, underside, top, venstre side, højre side og perfekt med kommentaren omkring den kommende anmeldelse af siden (her er det også vigtigt at være besluttet ud fra nr. 2 (hosting), da I så ikke kan sige kanal hvis I hoster selv).

5. Anmeldelse af kabinettet skal igen være lidt hurtigere IMO. Jeg kan forestille mig at det kunne være en fordel hvis I anvender en anden proces ved gennemgangen af kabinettet.

Fx kan I starte med at gennemgå alle dele af kabinettet i særskilte sektioner og holde det i samme dur, ved hver anmeldelse af samme type produkt. Som seer, vil man gerne kunne følge en hvis proces og vide at man starter med fronten, går til bagsiden etc. Til sidst ville det så være rigtig godt med en hurtig opsummering af gode og negative sider (evt. med grafik/tekst ind over videoen).

Det virker en smule forvirrende at man ikke har set bagsiden af kabinettet (den hurtige gennemgang af kabinettet), før at der kommer den personlige gennemgang.

6. Jeg savner en person foran kameraet, som vi så ved unboxingen. Jeg synes at tale tempoet var lige i øjet, og kommer nok til at være passende for alle. Igen så er det jo med at udelade fyldord og andet som ikke afgiver information man kan bruge, men hey, det er petitesser 🙂

7. Musikken i videoerne er jeg faktisk helt med på. Skru dog en smule ned for musikken ved unboxingen, da stemmen fra unboxeren ikke kommer helt klart igennem. Ved anmeldelsen passer lyden meget bedre.

8. Sponsoreret indhold - hvad er jeres tanker omkring reklame for det respektive brands i jeres videoer? Er det afgjort at det ikke skal indeholde brands? Jeg spørger blot, for både at høre om det kan gøre HwT.dk mere attraktiv for brands at få anmeldt produkter, men også fordi jeg ved at seerne ikke er fans af for meget reklame i videoerne.

9. Hvilken hardware blev anvendt i testen? Det kan måske være en god idé at nævne hvilken slags hardware der er i kabinettet, både med henblik på om der er plads til delene og så seerne kan høre lidt omkring de typer dele som HwT arbejder med. Det giver også lidt troværdighed til et site som HwT, hvis man hører hvilken slags fed hardware I bruger 🙂

10. SEO og marketing - Video indholdet er ulæseligt for søgemaskiner. Overvej at tilknytte et video transkript, for direkte at please søgemaskiner, svagtseende (oplæsningssoftware) og hvis der er talefejl eller man gerne vil nærlæse detaljer. Se eksempel på dette her: https://moz.com/blog/voice-con...

Overvej også at implementere jeres social media delingsfunktioner i selve content feltet og tilføj video thumbnail via OG tag (hvis det kan lade sig gøre).

#Generelt, så er det kanont indhold, og ovenstående 10 punkter lyder måske at meget, men jeg går også i detaljerne her. HwT.dk er helt klart et af de største HW sites i DK, og dette skubber helt klart konkurrenterne bagud!

En sidste ting, er at kigge på udlandet og se på en af de største internationale HW kanaler Linus Tech Tips: https://www.youtube.com/user/L...

Han har fat i den lange ende med henblik på video content, og selvom det ikke er alles smag, så er det top notch content, som dog kan være lidt for techy for det danske marked.

Jeg tror på at en jeres personlighed og simple tilgang til anmeldelser og unboxings er en fordel i et land som Danmark, hvor der ikke sidder særligt mange geeks (relativt), som der gør til en kanal som Linus Tech Tips.

Alt muligt held og lykke frem over med disse typer anmeldelser, det bryder barrieren for danske HW anmeldelser i 2016! 🙂


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2016 03:40:47
Svar/Indlæg:
4216/223
#2 er enig omkring introen, den bør være kortere

Fin video ellers, lidt hurtigere tempo kunne dog være rart.

Jeg lagde mærke til at når vi går fra og se ydersiden af kabinettet, til og kigge inden i. Så er lyden på mic'en en smule lavere, og jeg kunne høre et klik fra da det skiftede(en mindre fejl editering gætter jeg på 🙂 )

Jeg kan ikke finde ud af med glasset, om det er noget fedt/skidt. Smart, men jeg har ikke brug for at se på mit hardware når jeg gamer, ser film, eller fiser rundt på nettet 😛
Og så er jeg absolut ikke fan af blåt lys da det lyser for alt for meget op. Det samme gælder AIO kølere. De lyser også alt for meget op, og er(IMO) generelt set grimme


Ronin2300
 
Overclocker
Tilføjet:
28-07-2016 15:38:58
Svar/Indlæg:
188/45
Tak for feedback til alle... Det er noteret og vi tager det med i vores overvejelser fremadrettet :yes:

En del af det her projekt er stadig en udviklings- og læringsproces så der vil naturligvis komme ændringer og finpudsninger til formatet men det er lækkert at høre folk generelt er glad for indholdet og bestemt også at I har lyst til at smide feedback.

Takker.


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
31-07-2016 09:54:36
Svar/Indlæg:
1194/156
Super lækkert arebejde @Ronin. Du er skrap til det med de videoer der. :)