Hejsa. 1 ud af 4 PC'ere er nu blevet opdateret til Windows 10 ver 1607 build 14393.10. Det tog næsten 1 time, og det er endda med OS på en SSD. Frygter for en bærbar med alm. 2,5" harddisk 😉 vil tage væsentligt længere tid.
Nogen af jer der har opdateret til denne nye udgave af Windows 10?
Noter at opdateringen resetter indstillinger som foretrukne medieafspiller og WiFi. Derudover har den på min installeret Windows Defender, som er røv langsomt. Men den nye startmenu og notefikationer knap er okay.
tør ikke smide den på min gamer, da Intel hd graphics4000 + AMD FURY har samarbejds problemer... intel hd graphics skal afinstalleres og ikke opdateres automatisk.. <- det er ret problematisk :D
Udover en bærbar skal jeg have opdateret 2 Intel Compute Sticks - lille cpu og meget lidt intern plads - nogen idén til hvordan jeg skal gribe det an? Jeg forudser problemer, hvis systemet både vil placere downloadede opdateringer og en kopi af den gamle windows på den interne flash hukommelse - det er ikke muligt.
Har åbenbart noget at gøre med, hvor meget man har installeret i forvejen. Som tidligere nævnt, så tog det knap en time på min gamer-PC (data i min profil), men på min aldrende ASUS gamer bærbar (også med SSD) blev det klaret på ca 25 minutter.
Ellers ved jeg ikke hvad forskellen skulle være? 😳
Absolut ingen problemer på min computer, ca en halv time tog det. Har dog ikke lige haft tid til at se om jeg kan lave lidt om på den fjollede startmenu. 🤡
På mit arbejde (it supporter) har vi efterhånden fået installeret en del 1607'er. Ingen problemer der. Elsker at Microsoft har lavet den opdaterings tool ting man kan download. Boom! up to date med det samme, så simpelt. 😲 Men! Der en ting jeg ikke rigtig forstår, oplever at mange kunder får ændre deres mailopsætning efter de installer win 10. Især live mail kan ikke lide det, og det er så skide irriterende. I ved hvad jeg snakker om, og hvad man så er ude i, pop3 og kode og alt det lort!... :no:
#41 Formentlig og forhåbentlig 10, det er det stort set alle har, men jeg kan ikke sige det 100%. Hvis du vil være 100% sikker så tjek systemegenskaberne, men det er sikkert bare 10 (den indeholder både home og pro). :)
#44 - det bør ikke være nødvendigt efter min forståelse, i det du har opgraderet laver windows et hash over de dimser du har i maskinen og uploader det til aktiverings serverne, det bør derfor ikke være nødvendigt at bruge serienr/installationsnøgle. Men jeg ville også have det bedre hvis jeg havde min nøgle gemt et sted for en sikkerheds skyld, hvis man har skiftet ny SSD f.eks. kan det jo være windows ser det som en ny maskine.