Jeg vil gerne adressere det her Antivirus marked.
Det undre mig meget, at så snart man søger efter et godt antivirus program, så går man ind på et onlinemarkede der svømmer med eksempler på, hvorfor man slet ikke kan undvære deres produkter. For det kan man altså sagtens.
Jeg tror også Microsoft hen ad vejen med Defender har tiltænkt dette. Dog fungerer de også kommercielt, da de specielt fanger og fjerner pr. automatik dll'er og andre "ikke lovlige" ting på drevet. Åbner et program som pludselig ikke virker, når det virkede for 5min siden, så må jeg heller købe programmet?! Selvfølelig... (kommercielt)
Min erfaringer med AV er, at de ofte fanger lige præcis de filer, jeg står og skal bruge for at nyde/teste et program (gratis-warez) Så altså er der også en kommerciel side til brugen at antivirus. For hvis det ikke virker, så er du mere tilbøjelig til at købe det legalt, for det skal jo virke?
Hvorfor kan KIS fx ikke crackes mere end et par måneder højst?
Kan det have noget at gøre, at hos KIS i Rusland sidder der nogle af de bedste "nørder" som selv ved hvordan man cracker, og derfor ikke bruger deres tid på "dette" produkt.
Med alt den knowhow de har omkring deres egen algoritmer, kunne de sagtens indføre falsepositive, så de automatisk rangere højst på diverse sites som anmelder deres produkt.
Det er som Richard Stallman berømte sætning, "hvis du ikke ejer produktet, så er du produktet"
Jeg tror ikke, at bare fordi du køber et antivirus program, så er det dit.
Jeg prøvede fornylig, i forbindelse med denne tråd et antivirus til min fil-server. Det virker jo logisk at have.
AVG Business (247kr) all-in-one Antivirus & firewall.
ESET File Server Security (1147kr årlig licens) Kun Email-web-fil-server overvågning og scan
KIS Total Secutiry, den blev ikke installeret på server, men på desktop. Den er fyldt med det samme som AVG, nemlig Antirivus og firewall, men samtidig er der også en VPN (200mb, mere mb kræver flere £$) og Safepay web, password boks og diverse. Mit skrivebord "flød" med KIS's "smarte" programmer, som for mig mest virkede irriterende.
KIS Total Security virker som en god løsning for Hr. og Fru. Jensen generation 1930 og op efter eller før, hvis de stadig ånder.
AVG valgte i prøveperioden at disable firewallen, der skete en fejl, som krævede en genstart (Det gad jeg ikke)
ESET File Security er mere basalt til mit behov, og der skulle ikke genstartes! = Stort plus. Prisen er desværre også lidt til den høje side. I prøvetiden blokerede avgs firewall for rigtig mange windows server programmer outbound og indbound, det gik ikke udover funktionaliteten af systemet, måske derfor det gik i stykker? Windows saboterede firewallen i avg hahaha.
KIS Total Suite kan fås til fil-server (kender ikke denne version + 5 enheder for 800kr årligt) Det lyder som en god deal.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Crashzone d. 09-08-2016 09:52:26.