Problemer med AMD kort/driver/win10x64

Diverse d.  07. august. 2016, skrevet af Boomboy
Vist: 1048 gange.

Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
07-08-2016 01:21:39
Svar/Indlæg:
351/36
Hej forum.

Jeg har en nød i skal hjælpe med at knække....
Så detaljeret som muligt vil jeg forsøge at beskrive problemet og hvad jeg har gjort.

I kan se mit udstyr i min profil :)

Problemet:

Når jeg åbner et spil i fullscreen mode på skærm 1, fylder billedet mere end det skal (øverst på billedet). Minimere jeg skærmene/skifter mellem programmer, og vender tilbage til spillet, står jeg med scenarie nummer 2 (Nederst på billedet).

Har jeg andre programmer åbne, bliver de også flyttet til random skærmplacering, ikke nødvendigtvis indenfor skærmbilledet.

Hvad har jeg gjort:
Gendannet AMD driver til fabriksindstillinger, og fjernet alle spilprofiler. (også tømt cache mv.)

Jeg har lavet grafik-reset af spilindstillinger, uden held

Jeg har slettet spillet samt evt fysiske mapper, og geninstalleret.

Fjernet GFX driver med DDU og geninstalleret

Fjernet GFX driver via tilføj/fjern og geninstalleret

Slettet spillet og fjernet GFX driver på begge måder, og geninstalleret.

Forsøgt at installere ældre GFX drivere, men dette sker der ikke noget ved, jeg kan kun vælge at installere en launcher på 20mb, når denne er færdig, har jeg ikke andre muligheder.

Søgt på google, uden at finde nogen med mit problem, dog oplever nogle problemer med sort skærm/flicker/crash osv. på dual screen og AMD Crimson driver.

Jeg har kontaktet spilproducenten, og afventer et svar...

Re-etableret windows fra tidligere back-up, før fejlen opstod, uden held.

A)
Jeg ville gerne have jeres input før jeg enten skal teste med andet grafik-kort (som jeg skal ud og låne, men kender ingen med gamerkort)
B)
Formatere hele maskinen, og forsøge forfra med windows (som jeg tvivler på løser problemet.)


Tråden blev redigeret 4 gange, sidst af Boomboy d. 07-08-2016 01:29:08.
ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2016 02:49:23
Svar/Indlæg:
3799/43
Prøv at gå ind denne vej og prøv at ændre Aspect ratio, og se om det ikke hjælper.
Hvis at dine skærme står på auto scan, så bør du ændre den manuelt, til den skærmformat dine skærme skal køre med.
1: Open the AMD Catalyst Control Center
2: Click Desktop and Displays
3: Click My Digital Flat Panels
4: Click Properties
5: Under "Image Scaling Preferences" change "Preferred Scaling Mode" to "Maintain Aspect Ratio"


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
08-08-2016 10:00:39
Svar/Indlæg:
4295/306
Det lyder som om du kører Eyefinity så du har een stor desktop i stedet for 2 separate skærme?


Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
13-08-2016 20:21:14
Svar/Indlæg:
351/36
#1
Ved du hvor jeg finder det i Crimson driveren? der har de lavet kontrolpanelet om.

2#
Nej det er slået fra, og jeg har aldrig brugt det, ellers godt bud.

Og beklager den lange svartid, men havde problem med den slet ikke ville åbne crimson menuen, så har skulle re-installere igen igen... og i samme ombæring kontrolleret kortet for støv, men der var intet nævneværdigt.

Mistænker det nok er min win-dows installation som er ved at være korrupt 😢