Bærbar fryser ved læs og skriv fra lager drev- hjælp ønskes.

Diverse d.  07. august. 2016, skrevet af poulsen48
Vist: 1094 gange.

poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2016 17:44:21
Svar/Indlæg:
2885/268
Heysa HWT.

Inden jeg kommer til fejlbeskrivelsen så ville jeg lige skrive lidt om hvilket udstyr og setup jeg har.

Det drejer sig om en MSI Gamer bærbar med følgende speks.

Intel i7-4720HQ 2.6 GHz x 4 3.6 GHz Turbo.
16 GB DDR3 1600 MHz.
120 GB Kingston SSD
1 TB HGST 7200 rpm. buffer 32m
nvidia 970m


Den køre med windows 10. Jeg har gjort det at skrivebord / Dukument / video / Billeder osv standard mapperne ligger på mit lager drev.

Dette er pga 2 ting den ene er at mit c drev kun er på 120 GB og den anden er at hver gang jeg har behov for at ligge min personlige Recovery ind, så er der ingen data gået tabt.

Derfor har jeg Bla. også ændret strømindstillingerne til at mine Harddiske aldrig skal slukkes, heller ikke når den køre på batteri.

Nu kommer Fejlbeskrivelsen.

Jeg oplever tit at når jeg skal kopir læse eller skrive til lager drevet at den kun gøre noget af arbejdet for derefter at fryse i selve handlingen. Her kan jeg stadig rode rundt i windows og gøre alt muligt anden, men selve opgavet som jeg har bedt min bærbar om fryser og kan kun komme væk ved at holde sluk knappen inde til den selv lukker.

Man skulle tro at der var en teknik indbygget i mit lager drev som gøre at den slukker, når den ikke lige bliver brugt. Men den burde ikke gøre det eftersom at jeg har indstillet windows til at den ikke skal slukke for mine HDD.

Men selvom hvis fejlen opstår ved at den forsøger at skrive til en slukket hdd, så skulle den vel gerne vågne op ? men det gøre den bare ikke.

Ifølge crystal disk info er begge hdd god og uden fejl.

Håber der er nogen her der kan komme med indbut til hvad der er galt. ?
Delfinos
 
Nørd
Tilføjet:
07-08-2016 20:24:22
Svar/Indlæg:
355/1
Har du set om der er nye drivere til controller, og evt firmware til hdd?

Ellers prøv med WinDFT til at teste disken.
Det kan hentes her.
https://www.hgst.com/support/h...


Du kan også prøve en anden 2.5" hdd hvis du har en.
Så ved du i det mindste om det er disken eller noget andet.


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2016 20:58:07
Svar/Indlæg:
2885/268
#1 Takker jeg ville prøve dit program som du anbefaler 🙂


Jeg har andre 2.5 diske til og ligge men ville helst ikke skille den ad da der stadig er reklamation på den.



Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2016 21:24:40
Svar/Indlæg:
3661/82
umiddebart et gaet herfra er badsectors.
men saa brude det kun ske ved bestem data ( dem som ligger i bad sectors.

jeg ville ogsaa anbefale at koere hdd producent test vaerktoej


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2016 21:38:21
Svar/Indlæg:
2885/268
#3 Burde crystaldisk info så ikke kunne fortælle at disken er i stykker hvis der er badsectors ?


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
08-08-2016 00:20:15
Svar/Indlæg:
3661/82
#4

saa hut jeg hvisker lige uden at starte crystaldisk op. saa laeser crystal disk smart info. Saa det kommer helt an paa om disken har opdatere smart info med disse bad sectors.

Det skulle gerne ske i de fleste tilfaelde. jeg foretraekker dog altid at dobbelt checke end at stole paa en report som maaske ikke er opdateret.


Jeg gennemgaar ca 20 diske omdagen i forbindelse med data wipning. Min wipe maskien er sat op til at checke smart ved boot. Der er en del diske hvor smart siger OK men som fejler i DBAN med en sector der er bleve skrevet til ikke giver korrekt data tilbage ved laesning (bad sector)
derfor vil jeg ikke altid helt stole paa smart.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 08-08-2016 00:21:29.


Delfinos
 
Nørd
Tilføjet:
08-08-2016 15:16:38
Svar/Indlæg:
355/1
Der burde ikke blive problemer med reklamations ret ved at åbne maskinen.
Man skal jo have lov til at opgradere diske og ram.

Mærkaten med warranty void på er kun for msi selv, og de gør ikke noget med mindre det er tydeligt du har ødelagt noget.


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2016 20:29:54
Svar/Indlæg:
2885/268
Jeg har nu kørt både en hurtig og langsom skanning af harddisken med hgts eget program og fandt ingen fejl.

Har kørt Windows eget skanning program igen ingen fejl.

Jeg har kørt en men86 for at teste ram og der fandtes ingen fejl.

Jeg er nu ved at lave en secrue erase ad harddisken og håber at det ville hjælpe