Proshop, inkasso.

Diverse d.  08. august. 2016, skrevet af Kjerrild
Vist: 2280 gange.

Kjerrild

Ny Bruger
Tilføjet:
08-08-2016 23:40:37
Svar/Indlæg:
3/1
Hvis du / i intet har til dette topic bedes i ikke og kommentere eller bare overveje og skrive tak.

Sidste opslag blev totalt smadret..

Og tak til jer der har respekt for mine "regler".

Nå, fik aldrig rigtigt svar.

Andre der har oplevet falske inkasso sager hos Proshop eller happi.dk? Har set 5 - 6 på det sidste par dage som har været igennem noget af det samme.

Modtager inkasso brev, højt beløb.

Sender mail, svar efter 7 dage om at de intet kender til det og tager afstand fra alt.

Selvom inkasso firma'et siger det er Proshop APS Og at proshop også selv har lavet en inkasso sag på ens account?

De har annulleret den da jeg sagde jeg nægtede og betale og intet kendte til den.

Andre som har haft det samme?
Xqual

Superbruger
Tilføjet:
08-08-2016 23:47:58
Svar/Indlæg:
718/15
Det lyder som et simpelt "fuckup" i deres system. En betalt regning er ikke blevet bogført korrekt, og så sidder den og sover, og vågner på den skærings dato der er for inkasso.

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
09-08-2016 07:49:02
Svar/Indlæg:
2086/124
Så stop dog med at lave nye brugere for at svine en netbutik til...

Admin, kan i ikke tjekke IP, advare bruger - og så blokkere ham/hende hvis det bliver nødvendigt.

Jeg er ikke fan af proshop - en det er ynkeligt med 2 tråde i døgnet under ny profil for at lukke varm luft ud.

Hitsuchan

Nørd
Tilføjet:
09-08-2016 08:13:07
Svar/Indlæg:
38/2
#2 han spørger jo bare stille og roligt, jeg skammes over så mange her inde der har så meget hate mod nye brugere :(

#0, jeg må indrømme jeg aldrig har hørt noget om inkasso sager fra Proshop :o har dog oplevet dårlig service fra Happii, samme CVR?

Altid noget i fik det fikset, men det er nok bare et sommerferie fuckup fra en intern ;)

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2016 08:21:13
Svar/Indlæg:
3100/53

Hvad siger Proshop når du ringer til dem og spørger sagen?

gammelgaard_mink

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2016 08:39:18
Svar/Indlæg:
979/49
#3 Det skulle mærkeligt være, at der opstår 2 tråde, med næsten samme navn, fra en ny bruger, i samme uge.....
Det er ikke i orden.

Kadett87

Superbruger
Tilføjet:
09-08-2016 08:52:13
Svar/Indlæg:
775/65

#3 Det skulle mærkeligt være, at der opstår 2 tråde, med næsten samme navn, fra en ny bruger, i samme uge.....
Det er ikke i orden.

gammelgaard_mink skrev d. 09-08-2016 08:39:18

Hans sidste tråd blev lukket fordi to tosser kom op at diskutere om noget ikke relateret.

Men ja, OP kunne måske godt have undladt at oprette en ny bruger.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2016 09:14:17
Svar/Indlæg:
6181/270
Jeg har ikke selv været ude for det, men jeg må også sige at jeg finder det betydeligt mærkeligt at proshop gør det.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
09-08-2016 09:18:23
Svar/Indlæg:
2826/100
Folkens.

#0 har IKKE oprettet en ny bruger, når en tråd bliver fjernet bliver de indlæg der er skrevet i tråden trukket fra ens samlede indlæg. Derfor står han med 0/1 igen.

Så reelt set har #0 kun oprettet én tråd omkring emnet.

Han har i øvrig et helt réelt spørgsmål i #0, at det så kan forståes som bashing er noget helt andet, men jeg vil personligt ikke mene det går i den kategori, så hvad med vi holder tråden relevant den her gang?

lp_larsen

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2016 10:37:51
Svar/Indlæg:
403/71
Jeg har heldigvis ikke oplevet noget lignende med dem.

Det lyder, som der er en der tidligere nævner, til at der er sket en faktureringsfejl, (en regning der er betalt, der ikke er blevet registreret som betalt, ELLER en anden persons ubetalte regning der er blevet registreret på den din konto) hvor deres system automatisk har lavet/bedt om en inkassosag ved deres partner. I mellemtiden har de opdaget fejlen, og rettet den, så nu kan de ikke se at der skulle være en baggrund for en inkassosag på din profil.

Jeg ved der er mange der har rigtig gode erfaringer med Proshop, og deres RMA-afdeling, så overordnet set tror jeg du roligt kan regne med at Proshop ikke har været ude på at snyde dig med en "går den, så går den" finte.

Når det så er sagt så har jeg selv haft et par personlige oplevelser hvor de har begået en fejl, og været MEGET modvillige mod at indrømme det/rette fejlen (på trods af fysiske beviser og dokumentation), så det kan nogle gange være svært decideret at få dem til at indrømme der er sket en fejl, og få en undskyldning.

Men det betyder vel også mindre, så længe du kan se at inkassosagen er annulleret, og du ikke har yderligere mellemværende med dem?

Alt i alt: Der er nok sket en databasefejl et sted, de har rettet fejlen, og annulleret inkassosagen, men du skal ikke nødvendigvis holde vejret mens du venter på en forklaring og undskyldning.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2016 11:19:36
Svar/Indlæg:
4222/223
#9 +1

Kjerrild

Ny Bruger
Tilføjet:
09-08-2016 13:30:50
Svar/Indlæg:
3/1
Har kun betalt kontant i deres butik så meget underligt hvis den der har været noget med betaling, men de sagde at jeg hade to RMA Sager hos dem som jeg skulle betale for fordi at det var min egen skyld.

Har dog en RMA Sag hvor jeg fik ombyttet mit kort men det er også det eneste jeg har brugt dem til.
Super billigt GTX 980ti på blackfriday sidste år.

Og hvorfor siger i at jeg har oprettet en ny bruger? Jeg har været her inde siden 27-04-2016 og bruger ikke meget HWT da jeg hellere vil bruge Facebook netop fordi det her sker hele tiden...

Sidste salgs opslag jeg lavede måtte jeg annullere fordi folk sagde man ikke skulle handle med nye brugere og jeg blev kaldt snyder hvor jeg op til flere gange sagde det kvit og frit kunne sendes eller hente hos mig.

Arbejder om natten så er kun på tidlig morgen eller inden jeg skal afsted har dog haft fri idag.

Og hvad er der med jeres had mod "Nye Brugere"? Synes også de burde ændre deres system så den status ryger efter efter nogen uger for har haft min bruger i en del tid nu.

Den bliver dog som sagt brugt meget lidt da jeg hellere vil bruge forums hvor folk faktisk ikke kalder en "scammer" og sviner en til over et enkelt spørgesmål.

Selv min sidste tråd som admin / mod blev nød til og slette blev jeg svinet til i og kaldt navne samt at være en anden bruger...

Blev linket til denne side på facebook fordi folk sagde i var mere seriøse men nej... Kunne i ikke snart tage jer sammen og faktisk være sådan som hwt bliver omtalt og ikke et par små børn? Jeg kom her til siden for og finde søde rare og flinke mennesker som faktisk kunne hjælpe er dog kommet til en side hvor man bliver svinet til de første mange år man er her inde til man har fået sig noget omtale..

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Kjerrild d. 09-08-2016 13:33:29.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2016 13:53:09
Svar/Indlæg:
6181/270
#11 har du kontaktet proshop omkring den inkasso.
Hvad dække den inkasso over?

Kadett87

Superbruger
Tilføjet:
09-08-2016 14:07:21
Svar/Indlæg:
775/65

Jeg skal gerne beklage. jeg var ikke klar over at antal indlæg bliver nulstillet, når en tråd bliver slettet, som beskrevet i #8.

En anden bruger har tildigere haft en tråd kørende "mod" proshop, hvor der blev stillet lidt tvivl om hvor sandfærdig historien var (jeg vil helst ikke vælge side) jeg tror det er "forklaringen" på den modtagelse din tråd har fået.

Vi plejer at være flinke herinde 😕

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2016 14:07:37
Svar/Indlæg:
3100/53

slap nu lige af ikke.

Du kan jo starte med at svare på de spørgsmål der bliver stillet i stedet for at deraile din egen tråd.

Hvad siger proshop når du ringer ind og spørger til sagen?

Off topic, var det dig der oprettede en tråd hvor du påstod at du havde skrevet en anmeldelse på trustpilot? Det var også noget med noget inkasso, eller at du havde fået brev om at du skyldte penge pga et eller andet.

Kjerrild

Ny Bruger
Tilføjet:
09-08-2016 14:24:04
Svar/Indlæg:
3/1
De første par gange blev der sagt at jeg skulle betale ellers tager de sagen videre, nu kender de intet til sagen og jeg for altid en anden i røret.

Og har aldrig skrevet på trustpilot.

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2016 14:33:38
Svar/Indlæg:
3100/53
Så syntes jeg det ville være en god start at gå ind og skrive en anmeldelse af dem på trustpilot. Så kan andre folk også se hvad du har oplevet med firmaet, og firmaet har en chance for at svare.

Når du snakker med folk i telefonen, så skriv deres navn ned.

Alternativt så er det jo inkasso firmaet der tager røven på dig hvis proshop intet kender til sagen.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
09-08-2016 15:46:19
Svar/Indlæg:
3661/82
Jeg ved godt jeg selv er en absolut tastespade, men jeg ser denne fejl tit og ofte paa HWT.

"Hvis du / i intet har til dette topic bedes i ikke og kommentere eller bare overveje og skrive tak."

"Og" er naar du ligger to ting sammen.

Anna OG Lars gik ned til bagerern. dvs du har lagt:
"Anna gik ned til bageeren" sammen med " Lars gik ned til bageren"

Saa i den saetning "bedes i ikke" samt "kommentere"
jeg ved ikke hvordan jeg bedes ikke. Men jeg kan godt kommentere.
Saa hvis jeg ikke har noget til topic saa i foelge dig kan jeg kommentere? (saa rent analt teknisk foelger jeg dine regler lige nu :D)

Jeg tror du mente:
"Hvis du / i intet har til dette topic bedes i ikke at kommentere eller bare overveje at skrive tak."

"At" forbinder ting sammen i mange tilfaelde med en begrundelsse/forklaring/definering af det foregaaende.

I dette tilfaldes vise at ordet, hvad det er vi bliver bed om.
Derudover saa kan du helt undgaa at buge og/at i foerste omgang i din saetning.
"Hvis du / i intet har til dette topic bedes i ikke kommentere eller bare overveje at skrive tak."

Anyway. Der var intet at misforstaa "fejlen" var ikke stor, men man vender sig nemt til at lave samme fejl af vaneesag, ligesom jeg selv i den grad har gjort tastespadning til en grim vane.
Hvis forveksling mellem AT/OG samt OG/ELLER sker i en stoerre forklaring kan det give grimme misforståelser.

Jeg har personligt proevet at vende mig af med at bruge "og" og (ironic) i stedet bruge ordet samt.

Tommelfinger regel. Hvis du ikke kan udskifte ordet "og" med "samt" saa mener du nok "at".

Anyway analrytteren er ude. 😛

Tak