Hej jeg har et spørgsmål ang det med hvor lang tid det normanlt tager før at pengene man har sat til overførsel fra ens konto i en bank og så over til en konto i en anden bank.
Grunden til at spørge er at jeg har en handel kørende med en bruger herinde og han påstår at han ikke har modtaget pengene endnu at jeg havde sat min netbank til at overføre. Og der er det ved det at jeg kan se at de er trukket fra min konto af.
Nu kan jeg kun tale om mine egne erfaringer. Har haft Sydbank og Nordea, og da jeg lige fandt sammen med min kone havde jeg Sydbank, og hun havde Nordea.
Og typisk var det som følger: Sydbank - Sydbank = med det samme Sydbank - Nordea = dagen efter Nordea - Sydbank = Dagen efter Nordea - Nordea = med det samme hvis egen konto, ellers dagen efter.
Så vil mene han skal kunne se dem dagen efter du har sendt dem.
Men han har svaret tilbage at han gerne vil se billedet af det der screenshot jeg havde taget af overførslen. Så jeg satser på at alt er som det skal være nu.
Og oplysningerne var korrekte ifølge ham så det var ikke der hunden lå begravet
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af _Letni d. 09-08-2016 21:25:59.
Før hen tog det 2 bankdage, før pengene var fremme, så blev det reduceret til 1, og nu flyttes pengene ofte med det samme.
Men hvis jeres bankers systemer ikke snakker ordentligt sammen, så kan der godt gå et par dage, så vent lidt med at finde kanonen frem. Og for din egen skyld, så triple tjek lige at du har skrevet det korrekte konto og reg nummer ind.
Jeg ved godt det lyder vildt, men det hænder altså at bankerne kvajer sig 😳 Dét oplevede jeg da en kollega købte et kamera af mig, og pengene ikke kom til "tiden". Han kontaktede banken, og efter to bankdage ramte overførslen min konto.
Ja hvad gør man lige hvis det er at han ikke svarer på den beskeder man sender ham ang handlen.
hvis du ikke kan få fat i ham her resten af ugen osv. så vil jeg politiandmelde ham og gøre ham opmærksom på at du gør det og husk at gemme alt den kontakt du har haft med ham, mail, sms, bankoverførsel osv. osv.