Ny Bruger
Tilføjet: 17-08-2016 08:48:44
Svar/Indlæg:
8/1
Hej jeg overvejer lidt at bygge en pc til mig selv. Jeg har aldrig prøvet det før og har derfor brug for noget hjælp. Jeg har kigget lidt rundt og funder nogle komponenter som ligger inden for mit budget og som jeg tror fungere sammen, men vil meget gerne have jeres mening. Mest om de kan fungere sammen og jeg ikke bare ødelægger dem alle ved at sætte dem sammen.
Grafikkort + ssd: MSI GeForce GTX 960 GAMING - 4GB GDDR5 + Corsair Force LE Series SSD - 120GB
Ny Bruger
Tilføjet: 17-08-2016 10:03:15
Svar/Indlæg:
8/1
@Zuku_ugh Fandt en post et sted med nogle af disse komponenter og så passer de til mit budget. Prisen er 5699 kroner hvis alt købes ved proshop. Men du mener altså de vil passe sammen og godt kan fungere som en gaming pc? :)
Snup hellere en i5 6500, der koster det samme som den du har kig på, eller 6600/6600k til et par hundrede mere - begge cpu'er giver dig en del flere mhz for pengene.
Core i5-6402P/6400 er ret lavt clocket, og vil måske blive en flaskehals.
---
Som #6 skriver, så vælg et micro-atx kabinet, når du vælger et micro-atx bundkort.
Ram - jeg ville personligt snuppe 16gb (2x8gb) - det er billigere per gb end 8gb, og "nice to have" http://www.edbpriser.dk/hardwa... (eq+17179869184)&hukommelsesteknologi=%5BDDR4+SDRAM%5D&model=%5BDIMM+288-pin%5D&moduler-i-saet=%5B2%5D&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List 8gb: http://www.edbpriser.dk/hardwa... (eq+8589934592)&hukommelsesteknologi=%5BDDR4+SDRAM%5D&model=%5BDIMM+288-pin%5D&moduler-i-saet=%5B2%5D&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List
----
Strømforsyning - denne her er, hvis du køber den et af de billige steder, en super god psu til prisen - og den er i modsætning til corsair's cx serie, møg stille: http://www.pricerunner.dk/cl/6...
----
køler - scythe havde nogle store problemer da skylake kom ud, og var det eneste mærke der blev rapporteret i "skylake bendgate" - altså, deres monteringssystem var så elendigt at de bøjede cpu'erne 😲
Grafikkort - gtx 960 er efterhånden 2 år gammelt - kig på gtx 1060, der starter ved 2200 kr, eller endnu bedre - find et brugt gtx 970 til ~12-1400 kr eller brugt 960 til ~8-900 kr
Ny Bruger
Tilføjet: 17-08-2016 11:24:48
Svar/Indlæg:
8/1
@Zubrowka Tak for svaret. Problemet er at mit budget ikke er højere.... Men vil helt sikkert kigge på at finde en anden CPU, PSU, kabinet og køler til nogenlunde samme priser. Men kabinet der skal det altså være et microatx? Og vil der være plads til alle komponenter i et microatx?
#9 det SKAL ikke være Micro atx, men du har valgt et Micro atx bundkort så du kan få det ind i et mindre kabinet hvis du vil. Et Micro atx bundkort kan også sidde i normalt atx kabinet. Der er bare en del spildplads.
Hvis du vil have det så småt som muligt så find et Micro atx kabinet. Bare læs op på om køler og GFX kan være i det.
Hvis det skal være så nemt som muligt at få plads til tingene så køb atx. Find evt et atx bundkort også, for så har du bedre mulighed for at tilføje pci kort hvis du skulle få brug for det. Det koster det samme som Micro atx.
Og som de andre nævner, en i5 6500 eller 6600/6600k vil du få større glæde af.
Jeg havde også sigtet efter større GFX hvis du kan finde penge til det. Evt prøv at kigge efter brugt 970/980 eller radeon 290/290x/390/390x, for du får en del mere power ud af de kort. Hvis det kun er få hundrede kroner der er forskel så ville jeg klart spare dem op først og så købe et kort.
Når budgettet er så skrabet så vent bare med 16GB ram. 8 er fint endnu. Jeg har selv 16GB, men mit budget var også noget højere end dit.
#12 hvad er dit budget? Den i5 6500 koster det samme som den cpu du har fundet 😛
Jeg vil gerne finde dele der passer til dit budget, hvis du vil oplyse det - det kan jo være jeg kan finde noget sjovere for de hårdt tjente sparekroner, end det du har kig på pt.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zubrowka01 d. 17-08-2016 14:55:02.
Ny Bruger
Tilføjet: 17-08-2016 15:01:44
Svar/Indlæg:
8/1
#15 Mest CS:GO og en gang imellem spil som POE eller Diablo 3 og højst sandsynligt BF 1 når det kommer ud. Og jeg ved at nok ikke vil kunne få den bedste grafik i BF 1, men det vil være meget bedre end den computer jeg har nu
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DanB1412 d. 17-08-2016 15:03:18.
Note 1: Har valgt en be quiet køler, du kan spare nogle penge (200 kr ca) ved at tage en i6 6500 BOX, hvor der er inkluderet intel's stock køler. Den summer lidt mere end be quiet køleren, og jeg kan personligt ikke fordrage støj fra min pc 😳
Note 2: Har valgt kabinettet ud fra det skal være billigt, så det er ikke designet der trækker op her 😕
#18 Ja, computersalg plejer at have et meget godt renome, og de har eksisteret i mange år. Du kan også prøve at finde komponenterne på pricerunner og se om der er lidt at spare.
Jeg ville enten tage et brugt gtx 960/970 til hhv 900/1300 kr, eller et nyt 1060, som ligger omkring 2200 kr.
Du *kunne* også spare køleren væk (og snuppe muligheden med stock køler), nøjes med din gamle hdd hvis du har en, og spare ~800 kr. Dem kan du så kaste efter et gtx 1070, som pt ligger på 3100 kr i tyskland og england. Det kræver dog at du kan finde en mindre forhandler der ikke opkræver dansk moms. Med fragt vil det så ca blive 3200 for pc, og 3200 for 1070 😲 Altså i alt ca 6400
jeg ved ikke om det er naevt men din cpu/gpu ratio er helt forkert for en gamer PC.
daf nemt den cpu ned til en i3 6300 og se om du kan bruge de sparede penge til et opgrader dit gfxkort til noget bedre, GFXkort er den primaere traekhest i spil.
Jeg kender ikke lige pt din scythe koler noejagtig. men et altentive er coolermaster evo 212 og igen brug de sparede penge paa gfxkort.
evt se hvor mget ud kan spare ved at daffe ned til en 450w til en 500watt psu og ser om det aabner op for mulighed for at ogprader dit gfxkort
En SSD er nice for overall pc brug, men for gaming PC hjaelper det meget lidt. og intet paa ren spille performance (FPS). sidne du har en HD overevje at droppe SSD til senere og bruge de penge paa et gfxkort.
nar du saa keober din SSD senere har du ikke spilt nogle penge ved dne ogpradering da du nemt kan tilfoej den dit system omvendt hvis du sennere osnekr a topgrader dit gfxkort skal du smide den invistering vaek du har lavet nu. saa udskud den opgradering saa lang tid som muligt.
kort fortalt: skaer fedt fra her og der og see om du kan faa det gfxkort op i hastighed
At opgrader andre sted er absolut uoptimalt. som .feks at koebe 16gb ram.. eller stoerre SSD. saa fremt du oensker bedst mulig spille performance
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 17-08-2016 17:58:20.