Hvis det var mig havde jeg nok købt en billig brugt lige her og nu, og så ventet på next Gen skærme som er lige på trapperne. Grunden er at man ofte har sin skærm i rigtig mange år, og kravene bliver løbende højere. De 4K skærme der er på markedet lige nu kan ikke køre 4K højere end 60hz(så vidt jeg husker) på grund af DP og HDMI standarderne i nuværende generation ikke tillader høj nok båndbredde til at flytte så meget data hurtigere end 60hz.
De nye skærme der er på vej understøtter DP 1,3 og HDMI 2.0b (det er vidst det de nye standarder hedder) som kan levere højere båndbredde. De grafikkort der er på markedet idag kan alligevel ikke køre noget i 4K @ over 60hz, så lige nu har det ingen betydning, men det kan skubbe din investering til skærmen du skal have efter den du kigger efter nu, med måske 2 eller 3 år.
De nyeste generationer af grafikkort understøtter de nye DP 1.3 og HDMI 2.0b standarder, men de har bare ikke regnekraft nok til at levere så meget at det kan udnyttes ordentligt.