Købte RX480, og har fjernet skærmen med DVI i som faktisk bare var mit tv så betød ikke det store.
Mit R9 290X var alt for stort til mit kabinet så jeg blev nød til og splitte mit kabinet ad og putte min pc ud af vinduet for at jeg ikke ramte 90C på idle næsten 🙂
Har også fået utroligt mange flere FPS ud af det, det vildt faktisk.
Kunne lige køre BF4 på 60FPS alt ultra på min 21:9.
Med mit nye RX480 har jeg en meget højre avg samt skal ikke tænke over om jeg vil slå aa osv fra i nogen maps eller smække den ned til 16:9 (Skulle jeg før) Så det med at RX480 og R9 290X / 970 alle er ca ens er ikke helt rigtigt.
Kun set flere fps, samt fået 4GB vram mere ud af det også bruger mit kort kun 130W på load mit gamle brugte to gange det så kan køre crossfire på 600W i stedet for og skulle ud i noget 800W :P
Og selv med stock køler / reference køleren på mit RX480 holder det sig utroligt koldt og har faktisk et godt headroom det kan larme men det trods alt bag en væg i et server kabinet så det høres ikke.. Prøver dog og få sparet op til vandkøling og en dremel så jeg kan mod mit kabinet.
Hvorfor valgte du 1060 over RX480? Specielt nu hvor du feks siger du kun køber nyt med ca 2 års mellemrum? 2GB flere vram, xfire mulighed samt billiger kort.
Det holder lidt længere, det ikke helt forsjov at nvidia har fjernet sli muligheden de gjorde det så man er tvunget ud i nyt hurtigt i stedet for og bare sli et år efter købet også holder det i et år mere :D