Jeg har solgt et motherboard, og en cpu som køber kom og afhentet. Køber så det ikke i drift ved afhentning, men jeg testede det og er 100% sikker på det funket da jeg tog det ud af min maskine.
Køber påstår nu at bundkort eller CPU er defekt, køber har skilt det ad og samlet det et par gange, og bliver ved med at påstå at det ikke virker, hvor min påstand er at det virkede...
Hvordan står man i sådan en situation, det er lige så sur røv og få noget tilbage som ikke virker længere og derved at usælgeligt.
Hvis du er 100 på det virkede, da du solgte/sendte det. Så kan der være sket mange ting fra hans side af. Han kan have været voldsom med kortet, ramt noget her og der, manglende eller misconfiguration. Ting som er ude af din magt.
Nogle slår halv skade begge parter. Andre holder ved, hvis de ved fejlen ikke ligger hos dem.
keobeloevne foreskriver 2 arrs reklematisornet ved ALLE koeb. men det er fravigeligt ved privat koeb. dvs du kan aftale anderledes.
Helt basaltt lovmaessigt set. hvis der ike ker aftalt noget omkring reklamatiosnret skal saelger give 2 aar.
man kan IKKE koebe noget som beset iht til lovgivning,. det er endog ulovligt for butikker at bruge den slags term. Alle mangler skal vare specificret hvos det ikke skal daekkes af reklemationsret.
alt derudover er et spoargsmaal om holdning og meninger. Personligt havde jeg satme fremvist det ved salg, isaer hvis det kraver det er noget keboer skal samle selv da jeg ikke stoler en dyt paa andre og deres evner til at bygge en pc.
Du har en "stinker". Det er meget svært for dig, at bevise at produktet ikke var defekt ved afhentning, idet køber ikke så varen i brug.
For fredens -og dit egen gode rygte's skyld ville jeg tage det tilbage samt returnere køber det af ham indbetalte beløb. Så har du bevidst over dig selv og andre, at du er en god handelsmand.
Det er påstand mod påstand, ingen i forum kan fortælle dig hvem der har bøffet hvem. Jeg gad godt vide hvem brugeren er, er det en godt slidt bruger med mange handler under bæltet, eller en spritny bruger?
Få ham til at komme tilbage med varen. Hvis du kan få det til at virke, er alt jo godt. Se efter om han måske har fysisk skadet f.eks. pins, for så er det hans fejl. Prøv med andre ord at finde en fornuftig løsning, som i begge kan være tilfredse med. Ellers kan jeg godt forstå han føler sig snydt, da han ikke har set det køre, og så er det dit ansvar.
De fleste herinde (med få undtagelser) er heldigvis fornuftige og rimelige mennesker 🙂