Ebay vandkøling's dele. / Møj billig.

Vandkøling d.  02. september. 2016, skrevet af Nicl
Vist: 1706 gange.

Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
02-09-2016 14:26:38
Svar/Indlæg:
200/44
Der vel ikke nogen der kender nogen virkelig billige mærke af vandkøling hvor kvaliteten er holdbar og ikke smadre hele systemet.

Altså "Ebay dele"? Tænker bare på reservoir slanger pumpe og radiators resten bliver købt hos ek men er virkelig på et lille budget som hedder 2000 - 2400.- og skal have noget som skal kunne køle to kort ned en cpu så er meget svært for de penge.
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2016 14:29:29
Svar/Indlæg:
3100/53
Du vælger at spare på de vigtigste dele...

Køb nogle billige brugte vandblokke i stedet, drop reservoir og køre med T linje, og så køb en ordentlig pumpe, brugt herindefra hvis muligt, og så er du kørende.


Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
02-09-2016 14:31:31
Svar/Indlæg:
200/44
Altså min plan er ikke og spare på vandblokke som af hvad jeg ved er rimelig vigtigt ikke og fuske med.
Har snart haft kørt en tråd i et halvt år hvor jeg søger dele og der aldrig nogen da jeg fortrækker og afhente det grundet jeg blev snydt for 4.000 sidste gang jeg købte brugt vandkøling :)


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2016 15:04:45
Svar/Indlæg:
3385/80
Så en ny vandkølingstråd.. Tag nu det råd du fik sidst, og køb et færdigt kit og tilføj et GPU-kølehoved.

http://www.coolerkit.dk/shop/a...


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2016 16:19:48
Svar/Indlæg:
979/49
#0 Min erfaring med brugte dele er som følgende:
(alt er selvfølgelig relativ i forhold til alder mm.)

Brugte deles kvalitet, hvor 1 er bedste kvalitet og 5 er dårligst kvalitet:
1. Vandblokke
2. Slanger
3. Reservoir
4. Fittings
5. Pumper

Hvor det kan svar sig at købe nyt, hvor 1 er bedst givet ud og 5 kan ikke betale sig at købe nyt:
1. Pumpe - utrolig vigtig del! Støj, effektivitet, centrum i dit vandloop
2. Fittings - Især vinklede fittings kan give udfordringer
3. Slanger - Det er rart med rene nye slanger, men ikke et must
4. Reservoir - Ja, som man tager det, hvis man for sådan et og det er utæt, så er du blevet snydt og du ville blive snydt uanset.
5. Blokke - det er metal, så skal man jo smadre den for at den ikke virker og 3-5 grader eller ting gør ingen forskel i mit hoved fra et nyt hoved til et gammelt møg beskidt hoved.


Jeg køber næsten aldrig nye vandblokke. Det er kun i de tilfælde hvor jeg ikke kan finde lige den blok jeg gerne vil have (lidt pernitten er man vel altid).
1 ting jeg altid køber nyt er pumper, da man aldrig ved om personen inden er kommet til ved et uheld, ikke og have vand i pumpen mens den kører. Dem jeg har købt brugt har været mere eller mindre defekte hver gang.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gammelgaard_mink d. 02-09-2016 16:20:25.


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2016 11:45:15
Svar/Indlæg:
3059/255
Ja dengang jeg rodede med vandkøling blev slangerne konsekvent skiftet hver gang at jeg havde systemet tømt. Ikke at jeg tror at det er nødvendigt. Men mere at jeg mener at det er en god ide at gøre


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2016 13:35:24
Svar/Indlæg:
3100/53
Der er massere af vandkøling til salg i køb og salg. Køb nu noget af det. Din sidste tråd viste jo tydeligt at du egentligt ikke ville høre vores mening, men bare ville have bekræftet din egen.


Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
03-09-2016 13:43:38
Svar/Indlæg:
200/44
Der ikke massere, og det som der er kan ikke bruges.

Har dog lige fundet en tråd med en pumpe jeg har spurgt ind til som det eneste i mange måneder tro mig har holdt øje 🙂

Og jov, vil gerne høre meninger, hvis de altså var på topic og ikke oftopic som næsten alle er igang med 🙂 Skrev tydeligt at jeg ikke hade plads til custom waterloop i en tråd men folk blev ved med og skrive at det skulle jeg købe hvor jeg sådan set bare spurgte ind til om en pumpe i en aio var stærk nok til og drive et grafikkort i stedet.


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
03-09-2016 15:23:45
Svar/Indlæg:
2084/124
Var du stiv eller skæv da du skulle vælge overskrift?

2400 er nok til to kort uden problemer...
Pumpe er ikke så kritisk som mange gør det, DeltaT mellem vand og omgivende luft temperatur er det mest kritiske.

Vælg GPU blokke fremfor full cover, så sparer du både her og nu, og ved upgrade fremadrettet.


Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
03-09-2016 15:27:35
Svar/Indlæg:
200/44
2400 vil aldrig være helt nok til det, har prøvet så mange måder og samle på og dsv skal jeg bruge fullcover grundet utrolig dårligt vrm køling 🙂 900 pr blok.

Har dog købt næsten alle dele, mangler kun en radiator som bliver en billig en fra kina på ebay og nogen fittings.

Er gået langt over budget med dette build, er oppe på 3299 brugt nu så kunne jeg lige så godt lave det ordenligt så det bliver også hardtube mangler dog og høre fra en omkring et kabinet.

Og nej var ikke skæv, i don't do drugs 🙂


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2016 13:28:19
Svar/Indlæg:
3385/80
- I sidste tråd havde du 750 kr. at leve for hver måned
- Du vil nu bruge 2000-2400 kr. på vandkøling
- Du har nu brugt 3299 kr. på noget brugt, og mangler stadig dele
- Du har også lavet en tråd hvor du vil købe en bil til 45.000 kr.


Må tilslutte mig #8. Der er ingen sammenhæng i det du vrøvler om.


mangekyo
 
Superbruger
Tilføjet:
04-09-2016 14:51:27
Svar/Indlæg:
516/11
#10 Har der nogensinde været det? 😀 Se hans andre tråde. Han er den nye KralleX.


#12
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
04-09-2016 17:43:34
Svar/Indlæg:
200/44
#10.

Min plan var og låne pengene til bilen hvis jeg fandt en som var fin til pengene, og jeg har en børneopsparing med 10.000 kroner i som også går der til som jeg ikke har planer om og bruge på noget latterligt hardware som jeg alligevel udskifter et halvt år efter.

Hvis du også fulgte med har jeg op til flere gange skrevet at jeg har smækket næsten halvdelen af mit setup retur / solgt det netop for og få pengene her til.

Lever for 750 kr lige pt som arbejdsløs ja, og det kan jeg love dig for ikke er noget man skal lave sjov af for det ikke rart 🙂
Er dog heldig at jeg betaler pr kvartal for alt jeg har ellers var jeg smidt ud 🙂

Og der massere, det bare jeg der enten ikke følger med eller begynder på noget latterligt oftopic snak som du selv lige er gået igang med 🙂

#11 Og nej jeg er ikke nogen ny Krallex, og wow dette seriøse hardware forum er virkelig et dejligt sted for alle mennesker 🙂 Blev anbefalet det så meget af folk fordi man bliver behandlet ordenligt her inde og modtager det for tingene som de er værd.

men næ, ser folk der klager over hindanden hele tiden og folk som er så seje bag skærmen og bag et falsk navn.

Hvis i virkelig gerne vil snakke med mig og sige hvor latterlig og skæv jeg er og hvad ved jeg så her er mit skype navn: nicklas.jensen16.

Min facebook: https://www.facebook.com/Lumak...

Så kan vi se om i stadig er så seje bag skærmen der på 🙂


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2016 18:55:13
Svar/Indlæg:
7765/230
#12
Holy shit.....
Så var der sgu en der blev "lidt" tøsefornærmet.... 😲 🤣


#14
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
04-09-2016 18:57:04
Svar/Indlæg:
200/44
Er på ingen måder fornærmet.

Men alt offtopic shit bedes venligt skrives til min Facebook eller skype da jeg virkelig ikke gider folk som tror de store bag en skærm og bag et opdigtet navn 🙂


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2016 16:00:09
Svar/Indlæg:
3385/80
Du er på randen af at blive smidt ud, og alligevel vil du spendere over 4000 kr. på vandkøling og 45.000 kr. på bil? Dine prioriteter er da helt forskruede.


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
05-09-2016 16:28:04
Svar/Indlæg:
2084/124
Din overskrift er af helvedes til - beklager hvis jeg er første som skriver så bombastisk og direkte til dig.
Din overskrift indikere at du har fundet vandkølingsdele på ebay, og at disse er møj billige.
Tråden kunne således handle om at du ville have vejledning om det var noget skrammel, eller at du ville dele glæden med andre.
Dette pointerede jeg, og bemærkningen med 'er du stiv/skæv', beklager hvis den jargon er for grov/hård for dig, måske at tonen på byggepladser over årene også har bevæget sig ud i fingrene online - jeg beklager hvis jeg sårede dig.

Men kammerat, du bliver nød til at holde tungen lige i munden og stikke fingeren i jorden, der kommer intet godt ud af at du skriver din skype eller facebook herinde, særligt ikke når at den indeholder de magiske '16'.

Til den sidste del:
Personligt kunne jeg ikke være mere ligeglad med din privat økonomi, den kommer ikke mig ved - ligesom at din prioriteringer ikke er mit ansvar, ergo er jeg ligeglad.

Hvis du fremadrettet vil have hjælp, så skal tonen være ordenlig, du er ikke den første i verden med et grafikkort der har lun VRM, man skal aldrig se problemer men derimod løsninger.

For at du ikke bare skal føle at det hele er off topic vil jeg slutte af med at give dig en løsning.
Du kan sætte køleprofiler på varme komponenter, og have en blæser - dette er helt normalt ved f.eks. RAID controllere, eller grafikkort.

Uanset om du tager godt imod budskabet, så må du have en god dag og nyde det gode vejr.