Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2016 19:32:40
Svar/Indlæg:
4156/111
Jeg skal lige af med noget, beklager det lange indlæg! 🤣
Det er nu knap to uger siden vores nye 100/20mbit bredbåndsforbindelse skulle være aktiveret i den nye lejlighed jeg er flyttet ind i.
Det blev d. 26/8 som var datoen forbindelsen skulle aktiveres, vi havde intet bredbåndsudstyr modtaget, men skulle aligevel først flytte ind d. 27/8 så det gik nok, jeg tænkte jeg ville smutte ned i en Yousee butik og få udleveret det nødvendige udstyr.
Da Det efter en 10-15 min ventetid bliver min tur, forklarer jeg ham situationen, og oplyser min adresse osv.
Ingen ting registreret på min adresse. Til gængæld står jeg registret på etagen neden under, men først fra. d. 30/8!
Han får det dog straks lavet om og fortæller mig at min forbindelse skulle være aktiv inden for 2-3 timer. Fedt! For jeg skulle alligevel bruge dagen på at flytte.
Det bliver så aften, og vi får endelig routeren op at køre, men intet internet. Tænkte at den sikkert bare ikke var blevet aktiveret, så gav den til søndag. Stadig ingen internet. Jeg hopper tilbage ned i Yousee butikken hvor jeg fik udleveret udstyret, og står i kø i 45 minutter før det bliver min tur!
Får så at vide at han intet kan gøre, og at jeg skal gå hjem og ringe til yousee support. Lettere irriteret cykler jeg så hjem og ringer til Yousee support og sidder i kø/snakker med dem i sammenlagt 35 min.
De siger at der skal en tekniker ud på adressen. Deres teknikere kan dog kun komme mellem kl 8 og 16 og kun i hverdage, her begyner jeg at blive ret irriteret. Jeg har ikke mulighed for at forlade min arbejdsplads på ubeskemt tidspunkt mellem 8 og 16 (uden det koster mig for meget i løn), så det er en ufattelig dårlig situation for mig.
Heldigvis er der en af de andre i lejligheden som er hjemme om onsdagen, så jeg får en tekniker booket dertil, og giver vedkommende i røret telefon nummer på kontaktpersonen der er hjemme den dag.
Fedt! Skal bare lige overleve til onsdag!
Men nej.
Teknikeren ringer til mig mens jeg cykler på arbejde. Han tror i første omgang at det er TV signalet han skal ud og lave, men fortæller ham så at det drejer sig om bredbånd.
Jeg spøger ham om han ikke har nummeret på kontaktpersonen i lejligheden, men det har han ikke fået. Jeg oplyser ham så nummeret, og forklarer ham at jeg er på vej på arbejde.
5 minutter senere ringer han så igen, for at begynde at stille spørgsmål om jeg overhovedet skal have TV. Jeg forklarer ham at der er en fælles TV pakke i hele opgangen.
Jeg kommer så for sent på arbejde, hurra!
Skriver løbende med vedkommende der er hjemme, og der går 1½ time, før teknikeren forlader lejligheden igen, uden at have ordnet vores bredbånd. Til gengæld fungerer vores TV signal nu!
Han forklarer at han ikke ved hvad problemet skyldes, og at det nok er noget i en boks ude på gaden. Han siger at han vil få en anden tekniker til at komme samme dag, eller dagen efter.
Han virkede ikke som den skarpeste, så jeg ringede ind til yousee, da jeg fik fri, for at få bekræftet at der ville komme en tekniker dagen efter.
Torsdag kommer jeg så hjem, stadig ingen forbindelse. Jeg ringer op til yousee og sidder igen i telefonkø i evigheder. Får at vide at jeg skal ringe til en eller anden afdeling i morgen, på et eller andet nummer han giver mig. Forstod ikke helt hvad det var han fablede om (jeg var virkelig træt efter en lang dag, og efter at sidde i tlf kø i evigheder)
Fredag morgen, i dag, ringer jeg så op sekundet de åbner for support kl 8 og kommer igennem til en kvinde fra TDC der viderestiller mig til Yousee. Her får jeg fat i en anden kvinde. Jeg giver hende mine oplysninger og forklarer at det er en længere historie, så hun bruger et par minutter på at læse op på hele sagen.
Hun vender så tilbage og jeg får at vide at der skal en ny teknikker herud. Stadig kun mellem 8 og 16 selvfølgelig. Da de andre ikke var stået op på tidspunktet jeg ringede, måtte jeg bestille en tekniker til torsdag i næste uge, hvor jeg heldigvis har en fridag.
Hun fortalte mig så, at hvis jeg ville ændre det kunne jeg bare ringe ind igen, så kunne de rykke det til tidligere.
Sur og irriteret cykler jeg så på arbejde, og en af mine roomies skriver så at vedkommende er hjemme det meste af mandagen. Jeg skynder mig så at ringe til yousee igen, og får så at vide at alle teknikere er booket frem til på torsdag!!
Der fortalte jeg ham at jeg lige ville overveje om jeg ville afmelde mit abonement, og bestille hos Hiper i stedet! Det lød han ret ligeglad med.
Nu sidder jeg så, pisse sur og frustreret, over at de spilder vores tid og sender en tekniker ud som (virker som om) han ikke aner en skid. Fik af vide af min roomie at han lå og mumlede "det er godt nok svært det her" og lignende da han rodede ved antenne stikket i lejligheden. 🤡
Synes det virker helt urimelig at man skal forlade sin arbejdsplads flere gange for at få oprettet en bredbåndsforbindelse hos dem.
Men nu håber jeg at teknikeren der kommer på torsdag kan fikse det, og der er jeg heldigvis selv hjemme, så der får han ikke lov til at forlade bygningen før han enten skaffer en tekniker der kan fikse det, eller selv har ordnet det!
Jeg sidder i øvrigt tilbage og har brugt alt min fri taletid + 50kr i opkald til yousee support. Det er jeg rimelig træt af. Begge mine roomies har købt ekstra data til deres abonement. Det kan ikke være rigtigt der ikke er bedre service på det område. 😢
Jeg foreslog dem selv at oprette en midlertidig forbindelse via telefonstikket i lejligheden, så vi havde internet frem til det andet blev ordnet, men det kunne de af mange grunde ikke gøre, uden det ville koste mig ekstra. :no:
Så jeg har lige et spørgsmål angående Hiper! Er der nogen der ved hvornår deres teknikere kan komme forbi en? 😀
Beklager det lange sure opstød, og god weekend! 😎