Ny multifunktions injket printer

Diverse d.  04. september. 2016, skrevet af sortiarius
Vist: 887 gange.

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
04-09-2016 18:01:44
Svar/Indlæg:
353/59
Min +5års gamle Canon Pixma MP640 multifunktionsprinter er død - efter flere års tæsk - og jeg har nu endelig en grund til at udskifte et af de ældste stykker hardware i mit hjem.

Jeg printer ikke super-meget men har alligevel været kraftig irriteret over hvor ofte der tidligere har været behov for nye blækpatroner på MP640'eren. Scannings-funktion er et krav så tænker jeg er på udkig efter en ny inkjet printer/scanner (fremfor fx en laserprinter). Enheden skal også være i stand til at kunne printe fotos ud på fotopapir i ordenlig kvalitet i ny og næ.

Budgettet er 1000-3000kr

Til min store irritation er de mest umiddelbare anbefalede modeller dog fra omkring 2014 og nørden indeni mig nægter simpelthen at købe et nyt 2 år stykke gammelt hardware - der må være sket en eller anden form for fremskridt siden 2014.

Jeg vil derfor høre om der er er nogen herinde der kan anbefale en inkjet multifunktionsprinter anno 2016 til ovennævnte budget.

Havde egentlig kigget på en Brother MFC-J985DW printer der har fået ok anmeldelser og i øvrigt brillerer på mængden af sider der kan skrives før der skal købes ny blækpatron men den synes enddog meget svær at opdrive herhjemme (og de få steder den sælges til pris omkring 2500-3000kr). Når jeg går ind på Brothers danske hjemmeside figurerer modellen umiddelbart heller ikke. I stedet findes modellen DCP-J785DW til billige penge (~1500kr) og den synes også at fokusere på blækøkonomien. Her kan jeg dog absolut ikke finde nogle anmeldelser. Er derfor bekymret for hele Brother-projektet idet jeg nødig vil købe en eller anden obskur printer som ingen kender til eller har accessories til.
Tha

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2016 18:24:27
Svar/Indlæg:
833/98
Har læst lidt om en epson printer, og vores lidt lokale hardware pusher lovpriser den ihvertfald.

http://hoejdata.dk/product/et-...

Så burde du ikke lige løbe tør for blæk ihvertfald

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2016 19:26:59
Svar/Indlæg:
2897/83
Hvad med en scanner + printer?

Crashzone

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2016 23:25:06
Svar/Indlæg:
480/8
Min MP640 stod også af, faktisk.

Men havde en spare stående, en std kun sort/hvid printer. "Den er kun sort hvid, fordi jeg ikke har investeret i en farve 😀 "

Der er egentlig ikke sket noget revolutionerende indenfor printer kategorien. Det skulle lige være det #1 nævner, den fås i øvrigt billigere hos bj-trading.

omvendt, så tror jeg du burde kigge i nærheden af noget cannon mx serien. Den er rimelige billig og skudsikker.

Jeg synes du sætter budgettet for højt! Jeg gjorde det samme. Men egentligt, så får du ikke mere "hardware" af den grund, tværtimod, du får mere et avanceret og kompliceret apparat = svigt.

kontinuerlig same shit = lazer pew pew.
multi-farvet fingerspidse = colorjet pew pew.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Crashzone d. 04-09-2016 23:25:44.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2016 04:34:34
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hvis du vil printe billigt, så køb _endelig_ ikke det sidste nye!!
Min gode gamle Canon MG6150 virker stadig fint, og blækpatronerne koster kun ca 9,-kr stykket:
http://www.burnalot.dk/index.p...

Jeg købte engang sådan en USB-dims til at resette chippen på blækpatronen, så blækniveau-målingen virker også, eneste jeg skal gøre er at resette chippen (tager ca 3 sekunder) og så sætte den på den kompatible patron. Det kan vist ikke gøres meget billigere, medmindre man selv vil ligge og rode med påfyldning af blækpatronerne 🙂

Sådanne løsninger er ikke tilgængelige på "det sidste nye" printerudstyr!!

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 05-09-2016 04:35:12.

Grumle

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2016 08:42:43
Svar/Indlæg:
69/3
Har selv lige skiftet til sådan en Epson EcoTank 2550. Blev træt af HP's ret dyre patroner. Købte mindst 2 fulde sæt farver om året, plus mindst en ekstra sort. Hvis Epson ellers holder det de lover, så skal jeg første overveje at købe farve om et par år.