Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2016 10:41:36
Svar/Indlæg:
197/63
Jeg regner med at udskifte min computer i løbet af det næste år og vakler mellem to muligheder.
Min eksisterende maskine består af et mini-ITX MB, Core i5-4670S (4 kerne) CPU, 256GB SSD, 2TB HDD i et lille CoolerMaster Elite 110 kabinet og med en 24" Eizo EV2436W skærm. Jeg spiller ikke, men bruger computeren til arbejde (kan også være programmering, brug af virtuelle servere osv) samt en smule billed- og videoredigering. Det er vigtigt at den er støjsvag.
Jeg forventer at en ny maskine skal bestå af Core i5 (måske Kaby Lake, gerne low-power), 512Gb SSD (evt. Samsung SM961 NVMe) + 2TB 2.5" HDD - integreret grafikkort og ikke noget optisk drev. Skærmen vil nok også blive opgraderet til en 27-28" med 2560x1600px.
Den ene mulighed er at opgradere det eksisterende setup med nyt MB, ny CPU, ny ram og ny SSD og den anden mulighed er i stedet at købe en i5-NUC (evt. en NUC7i5BNH).
Det virker som en NUC fint kan bruges til behovet - er vi efterhånden dér, hvor det nærmest kun er maskiner til gaming, videoredigering der behøver at være større end en NUC?
Er der noget jeg misser, begrænsninger jeg skal være opmærksom på eller fordele/ulemper jeg bør have med i overvejelserne?