Jeg ville tage RX 480, men med custom køler. Reference køleren larmer en del.
Custom kortene kan dog være lidt svære at få i Danmark endnu, men de eksisterer rundt omkring. Hvis du vil, så kan du få det i England eller Tyskland til samme pris som herhjemme.
Jeg venter selv på saphirres nitro RX 480 med 8GB, og det trækker lidt ud når man gerne vil have en dansk forhandler, men jeg har valgt RX 480 fordi du får 2GB ram mere og muligheden for crossfire hvis det skulle blive aktuelt. Det er også lidt bedre i dx 12 titler, hvor 1060 er bedre i dx 11 titler. Jeg kan forstå at du generelt har din computer i mange år, så fremtids sikring er nok ret væsentlig for dig, og derfor ville jeg tage RX 480. Det er også billigere at få en sync skærm til, hvis man er til det.
1060 er bedre i dx 11, som langt de fleste spil er bygget på idag, men dx 12 titler begynder at kigge frem stille og roligt.
Uanset så er det marginale ydelses forskelle der er på de to kort, og du vil blive glad for begge.
Hvad angår mærket, så er det ikke så afgørende. De er alle ganske fine, og kvaliteten er fin på dem, så tag det billigste custom kort du kan finde med 8GB (RX 480) eller 6GB (GTX 1060), og husk at 3GB versionen af 1060 er cut Down version af 6gb versionen på mere end kun ram. Den har også lavere clock og færre cuda cores, som gør den langsommee.