Superbruger
Tilføjet:
09-09-2016 16:13:23
Svar/Indlæg:
22/5
Hej folkens
Jeg undskylder på forhånd, for den lange smøre, håber i kan bære over med mig 🙂
Jeg har en Asus Swift PG279Q 1440P, som min primære skærm. Jeg er ekstremt glad for den. Jeg synes den gengiver billedet fantastisk.
Jeg har så været heldig at have lidt penge til overs på kontoen og ville gerne køre med to monitors og gerne nr 2 monitor, som en 4K skærm. Da jeg er vild med alt det skrivebords plads, samt ville det være rigtig lækkert at game i 4K engang imellem, incl G-sync. Jeg synes at Asus ROG swift designet er super fedt, så valget faldt selvfølgelig på en Asus Swift PG27AQ 4K, så det hele matcher 🙂
Jeg får bestilt skærmen og får den hjem. Jeg får dog til min store overraskelse en brugt skærm, hvor jeg endna finder RMA papire, fra tidligere ejer og det skal siges, jeg IKKE bestilte en "demo" model, men en ny i kasse. Jeg blev lidt halv skuffet, men besluttede mig lige for at sætte den til og sammenligne. Billedet var "ok", men havde et halv "gråt" og kedelig look, altså billedmæssigt 😛 . Samt det værste, et nærmest gult skær over hele linjen, når jeg sammenlignede med min PG279Q
Den røg hurtigt tilbage og forhandler undskyldte og tilbød at sende mig en ny eller pengene retur. Jeg tog tilbudet om at få en helt ny.
Jeg har så modtaget den nye skærm og finder ud af, den også har det her gule skær på billedet ☹ Sort er ikke sort og hvid er overhovedet ikke hvid. Igen alt har sådan en gule tone. Og jeg har prøvet mange forskellige indstillinger. Dog kan jeg fyre max op for brightness level og contrast, samt ændre billed temperatur til kold, så begynder den hvide f.eks at se lidt mere hvid ud. Men så bliver alle andre farver alt for mærkelige at se på.
Så mit spørgsmål lyder på om, er der andre der har samme oplevelse med denne Asus PG27AQ skærm? Eller er 4K skærme bare sådan generelt? Eller er jeg bare alt for "sippet" mht billedet?
Håber jeg kan få lidt råd med på vejen 🙂
Mvh