Tror du skal blive glad for 200 kr for kortet. Om CPU er en bottleneck eller ej kommer an på hvilket spil. I CSGO vil du være meget begrænset af CPU'en.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsAG d. 13-09-2016 20:39:10.
På brugtmarkedet kan du måske få et 770 til ikke ret meget mere og der er væsentligt mere ydelse i det, så med mindre det er fordi du har et 760 liggende ville jeg jagte et 770 istedet.
560Ti ligger nok på en 300 kr. Et 660/760 ligger omkring de 4-500 kr. brugt.
Det er desværre først i senere generationer at strømforbrug for alvor er kommet ned. Jeg mener selv 760 er svære at finde med lavt strømforbrug. De fleste bruger 2x6pin PCI-e strømstik eller 1x8pin.
Til gengæld hvis du kan finde et 960 så skulle det have bedre strømforbrug end 760 og også lidt bedre ydelse. Her kan du finde kort der kun bruger 1x6-pin PCI-e stik.
Ellers skal vi op i de nye generationer som RX470 eller GTX 1060, men det er en helt anden pris.
En CPU kan levere x antal frames før den bottlenecker (lad os sige 100). Ved 1080p kan, i eksemplet her, GPU'en klare 120fps. Ved 1440p kan den så klare 100fps, og CPU er ikke længere begrænsningen. Det giver på ingen måde mening at CPU'en skal håndtere færre data, fordi opløsningen bliver større. Det giver derimod mening, at GPU'en skal håndtere mere data, fordi opløsningen bliver større.
Hvis nogen er uenig med mig, så vil jeg gerne have en uddybende forklaring 😀