Bruger du et mekanisk tastatur og hvilken?

Grafikkort d.  15. september. 2016, skrevet af gasolin
Vist: 1689 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 11:39:56
Svar/Indlæg:
5506/640
Bruger du et mekanisk tastatur og hvilken?

Har lige fået det som elgiganten har på tilbud til 444kr, som er et blåt logitech g710

Min mus er en Razer Deathadder 2014 (I behøver ikke svare på hvad for en mus i har) har som nævnt lige fået et nyt meget anderledes tastatur og derfor er interessen naturligt lidt større omkring det.

Gør det jer bedre i spil med et mekanisk tastastur (er sikker på en gamer mus gør en forskel i forhold til en alm mus)
gabbo

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2016 12:01:09
Svar/Indlæg:
392/41
Mekanisk tastatur er bare mere behagelig at skrive på, om den gøre en bedre i spil tvivler jeg meget på hehe. Jeg er ikke blevet bedre 🤣 Du skal dog være obs at den kan larme lidt, når man skriver på den, men ellers er jeg meget tilfreds med den. Har haft en qpad mk-50, nu har jeg Logitech orion g910 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gabbo d. 15-09-2016 12:01:43.

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 12:01:16
Svar/Indlæg:
5224/222
Steelseries 6gv2 red cherry med eftermonterede O-ringe for at slippe for larmen. Væsentlig bedre end ikke mekanisk til spil synes jeg.

PoloDude

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 12:02:58
Svar/Indlæg:
1084/4
Bedre i spil? Nok ikke, men det er da utroligt lækkert at bruge. Har CM Cherry Brown switches.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 12:12:33
Svar/Indlæg:
5506/640
Kunne også være interessant at vide hvilken type cherry mx der bruges mest blandt hwt's bruger og om der mange der bruger de nye typer som er mekaniske men cherry mx

Hvad der generalt uanset på verdensplan fortrækkes ved jeg ikke, men tænker blue,brown og red

Saurfang

Overclocker
Tilføjet:
15-09-2016 12:28:42
Svar/Indlæg:
12/0
Bruger Logitech g910 - jeg synes det giver bedre kontrol i spil. Specielt spil hvor jeg skal bruge mange taster, så kan jeg tildele hver tast forskellig farve. Så har de ogsåp mulighed for at lave macro'er og man har umiddelbar kontrol over lyd og/eller musik.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 12:54:06
Svar/Indlæg:
5506/640
er selvfølgelig om der er mange der bruger mekaniske tataster som ikke er cherry mx

Compax

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 14:02:49
Svar/Indlæg:
92/18
Bruger selv et G710 jeg købte for noget tid siden.

Prisen er god, men byggekvaliteten er desværre ikke helt i top.

Jeg er godt tilfreds med det, og det har alt det jeg leder efter, som f.eks. wristrest, USB passthrough, osv :)

Jeg vil ikke mene det gør dig bedre, men det føles bare bedre at skrive på sådan et tastatur :)

mangekyo

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2016 14:04:18
Svar/Indlæg:
516/11
Corsair Strafe MX Silent. Den er skam fin.
Skulle jeg kun skrive rapporter osv., så ville jeg til enhver tid vælge noget andet, som f.eks. Logitech Illuminated.
Jeg har den fordi jeg var træt af at høre de klik lyde fra MX brown i en Corsair K70.
Så købte jeg Strafe og har ikke kigget mig tilbage lige siden.

Gør mig hverken bedre i spil eller andet, men det virker, kvaliteten føles nogenlunde også er jeg tilfreds.

Freedom

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2016 14:14:18
Svar/Indlæg:
978/63
Corsair K70 med røde mx taster

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 14:41:29
Svar/Indlæg:
4156/111
Jeg er også med på Steelseries 6gv2 vognen. Dog i klassisk udgave :yes: og med massere af "larm" 😀

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 16:00:50
Svar/Indlæg:
2897/83
Corsair K70

slaske6

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 17:41:19
Svar/Indlæg:
1571/39
Corsair K70 og Raptor gamming k1 som er ca 9 år gammel 🙂

Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
15-09-2016 18:00:40
Svar/Indlæg:
1442/81
Tastatur: IBM model M - Like a boss 😎

Mus og måtte: Min Logitech Trackball M570 er midlertidigt skiftet ud med en Razer Diamondback Chroma og tilhørende Razer Firefly mat, som jeg vandt i en konkurrence her på HWT.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 18:14:01
Svar/Indlæg:
3799/43
Jeg har et dårligt Rapoo Wireless ultra slim keyboard. 😛
rækkeviden er ikke imponerende og det laver lidt fejl. Men jeg kan leve med det. 🙂
Skifter nok når at der er penge til det.

Når at det kommer til keyboards så er jeg ikke så kræsen, så længe at de reagere ordenligt og at det ikke lyser rummet op.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ICE-Cool d. 15-09-2016 18:23:36.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2016 18:18:54
Svar/Indlæg:
3661/82
nej. jeg bryder mig faktisk ikke om mekaniske tastature.
jeg foretraeek flade knapper med kort tryk distance

ht204

Enthusiast
Tilføjet:
15-09-2016 18:56:32
Svar/Indlæg:
165/2
ja jeg har et mekanisk tastatur - tesoro durandal med cherry mx brown switches. købte det hos proshop billigt 😛

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 19:15:02
Svar/Indlæg:
5506/640

nej. jeg bryder mig faktisk ikke om mekaniske tastature.
jeg foretraeek flade knapper med kort tryk distance

Sven Bent skrev d. 15-09-2016 18:18:54

Mekaniske tastature har også kort vandring,tryk distance

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 19:27:01
Svar/Indlæg:
3799/43
#15.
Det kommer an på hvilken slags switches det er lavet med.
Prøv at se.
http://lifehacker.com/how-to-c...

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 20:00:05
Svar/Indlæg:
1271/38
Har et Logitech G710 med blå switches.

Det klikker okay men plastikken bliver godt nok hurtigt slidt ned hvis man ikke har knastørre hænder 24/7. Tasterne på mit er nu rimeligt glatte.

Jeg hader det glossy plastik på hele tastaturets flade, det er en støv og fingertryksmagnet som en i helvede. Det lille mellemrum mellem den blå del ved makrotasterne og den sorte del ved resten af tastaturet fanger meget støv. Hvis de nu droppede alt det glossy pis og bare brugte den type plastik de bruger omkring medieknapperne ville det være helt fantastisk.

Baggrundslyset lyser ikke tasterne helt op - Gør sig især bemærket på tasterne med tal (både dem over tastaturet og numpad) som har flere funktioner. Generelt er lyset overhovedet ikke jævnt.

Og så er det mig uforstående at der kun er én lysfarve (hvid) i den nyere model, når den gamle (G510S) havde RGB. Lyset kan desuden heller ikke længere styres i LGS (driveren) - Kun fysisk på tastaturet i 5 trin.

Havde meget tidligt problemer med at mellemrumstasten ville aktivere dobbelt fra tid til anden. Det har fikset sig selv..

Gør det mig bedre i spil? Nej. Især ikke i MMORPG'er hvor der skal trykkes meget og ofte hvis man raider, der var mit gamle Logitech G510S med membran bedre ved fingrene og havde langt bedre håndledsstøtte.

Det er okay lækkert at skrive på, men det larmer bestemt en del. Kigger på at få bestilt nogle o-ringe, og er kommet frem til at det skal være nogle med 4.8-5mm indre diameter og omkring 2mm tykkelse. Regner med at prøve disse: http://www.smyks.dk/product/gu...
(Op i røven med "gaming certificerede, Cherry approved" gummiringe).

Ville nok vælge brune switches næste gang, bare for at prøve noget med lidt mindre støj. Mit indlæg lyder måske rimeligt negativt, men kan ret godt lide tastaturet. Det er fremragende at skrive på. 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bonghætte d. 15-09-2016 20:07:00.

Zeelock

Overclocker
Tilføjet:
15-09-2016 21:47:46
Svar/Indlæg:
233/22
Har et Roccat MX PRO ud over det larmer er det et rigtig lækker tastatur jeg er dog ikke blevet bedre i spil af den grund.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 21:56:47
Svar/Indlæg:
5506/640
Købte dem her i går http://www.ebay.co.uk/itm/1416... (til prisen kunne jeg ikke lade være) ifølge paypal 9.04kr incl fragt der er bare lang leveringstid

Tænker det udnødvendigt at M1 lyser orange, kunne man bare ikke bare deaktivere lyset ved at trykke på tasten f.eks 2 gange (dobbelklikke)

Logitech er ikke dårligt, har købt ialt 5 logitech mus, en trådløs rumblepad 2 som kun blev skiftet ud med en xbox 360 controller mener det var sidste år, fordi software supporten blev dårligere med windows 10, kunne til sidst ikke få den til at virke, har haft den siden den tidlige start med trackmania nations forever og vista samt 2 tastaturer, (den ene gang skulle jeg kun bruge et med kabel pga bios) da sensoren blev dårligere og dårligere på min mx 1100 ringede jeg til logitech support, den var under de 3 år så jeg fik en ny, skulle ikke gøre noget for at bevise den ikke virkede (valgte en mx performance), i dag synes jeg logitechs største mus er for tunge, men er til store mus som den deathadder 2013 jeg lige har købt hos komplett for ca 14 dage siden til 299kr, bedst service so fare logitech og dell

Vil ikke eje et tastatur uden deikeret medie knapper, vil ikke have med fn+ f tasterne da det er så besværlig og kan ikke bruges med en hånd, det er mig ubegribeligt hvorfor der er så få mekaniske tastaturer med dedikeret medie knapper b.la logitech og corsair har, men corsairs k70 og op er dyr, der er 444kr for et g710 trods alt mere rimeligt

Synes den larmer med de blå cherry mx (vidste godt at de blå cherry mx larmer) men tastaturet har jeg lige fået i dag, så den der glæde ved at have fået noget nyt og lækkert udstyr er der stadig, prøvede en gang et g710 eller gt710+, ihverfald var det et logitech tastatur med brune cherry mx og selv om det rent faktisk havde O ringe synes jeg det larmede for meget, netop fordi den den havde O ringe (den var født med O ringe) og ikke burde larme, skuffede den, jeg nåede aldrig at eje sådan et som mit første mekanisk tastatur (første blve corsair k70 rgb)

Corsair k70 rgb havde jeg engang, men synes når tasterne ramte bunden, at metalrammen gav en ekstra metal lyd fra sig, havde så vidt jeg husker ikke overvejet O ringe (razer blackwidow chroma skulle have meget bedre bagbelysning end corsair) så den blev hurtig solgt (er ret sikker på jeg havde den mere end 14 dage, købt hos proshop så der var ikke 45 dages returret)

Havde for nogen få siden købt et Razer Lycosa billigt i bilka, tror det var da de havde 25% rabat på razer, der kom mærke,fingeraftryk på det glatteplastik første gange jeg brugte det, det var den eneste grund til at jeg hurtigt returnerede det for at få pengene igen, det var simpelthen for dårligt,under al kritik

Har en deathadder 2013 som har grønt lys, det ville passe fint hvis tastaturet havde grøn bagbelysing, men razer laver ikke et mekanisk tastatur med dedikeret medie knapper til lav pris og hvidt lys gør ikke noget

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af gasolin d. 15-09-2016 22:03:26.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2016 21:59:07
Svar/Indlæg:
3661/82
Du behoever ikke fancy tastature for at lave macroer.
Det er ligesom med front fan justering. Det er en fancy hurtigt loesning hvis du ikke vil saette dig ind i tingene.

men det goer ingeting du ikke kan goere (bedre?) med software.

f.eks er mit meget almindeligr logitech k300 saet op saaledes at hvis jeg holder windows tasten nede saa bliver mit taste input sent til et andet program end det jeg sider og og kan aktivere diver macroer der.

Det goer det nemmere naar jeg multiboxer spil

#17 har du nogle bud for samtlige jeg har set har store irriterende taster

Jeg kunne umiddelbart ikke finde noget omkring flade taster der.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2016 22:02:33
Svar/Indlæg:
3661/82
Hvad bruger du medie tasterne til (og hvilke)?

Er problematikken med FN+ F taster blot at det ikke er enhaands venligt?(nu siger dit tastatur vel ikke sadaan an svup svup lyd nar der tastes? 🤣)

Er dit nuvaerende tastur uden medie taster?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 15-09-2016 22:03:16.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 22:27:25
Svar/Indlæg:
5506/640

Hvad bruger du medie tasterne til (og hvilke)?

Er problematikken med FN+ F taster blot at det ikke er enhaands venligt?(nu siger dit tastatur vel ikke sadaan an svup svup lyd nar der tastes? 🤣)

Er dit nuvaerende tastur uden medie taster?

Sven Bent skrev d. 15-09-2016 22:02:33

Har i lang tid haft tastatur med medie knapper

Det meget nemmere og hurtigere med dedikeret medieknapper når lyden skal mutes,film/musik skal stoppes (understøttes ikke af tidal appen men bruger også wmp og vlc), film,musik der skal afspilles,pauses (play/pause, som ofte er samme knap), bruger mere volume knappen på min forstærker end via mit tastatur, da min forstærker står lige ved siden af mit skrivebord (men kan da ske en sjælden gang jeg bruger tastaturet til at skrue ned for lyden med)

Mute knappen (touch display) var på mit gigabyte aviva k8100 begyndt at tænde,slukke lyden, så det eneste jeg kunne gøre var at tage usb stikket ud og sætte det i igen, så jeg ledet efter et nyt inden problemet begyndte at blive permanent, var så heldig at finde logitech g710 til en rimelig pris, om end det er med en af de mest larmede cherry mx, tog jeg chancen pga den lave pris og fordi det er fra logitech

Har også haft et sæt logitech Z-10, den med display som havde havde en for størrelsen god bas, den var lidt upræcis og kabinettet var lidt for tyndt, ikke stift,lyddødt nok ved max lydstyrke, men var glad for den så længe jeg havde den.

Generalt har jeg været meget glad for logitech, trods en enormt trægt scroll hjul på mig logitech g9, især min trådløse rumblepad 2 som jeg har haft i 8-9 år har jeg været rigtig glad for og ville have brugt den, den dag i dag hvis det ikke var fordi jeg ikke kunne få softwaren til at virke med windows 10 64 bit

(har aldrig haft problemer med at den er trådløs hverken lag eller dårlig trådløs forbindelse)

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2016 22:28:40
Svar/Indlæg:
3799/43
#22.
Her burde du kunne læse om alle, de forskellige keyboard taster.
http://xahlee.info/kbd/keyboar...

Sven

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2016 01:34:30
Svar/Indlæg:
3661/82

grunde til jeg speogr er fordi medie taster er dedikeret taster i windows
sa de er foorholdvis netm at remappe. saa hvis sud nu vist du bruge volume og play pause. og dit problme med en fn tast var kun et det er svart med en haand.
saa kunne jeg snildt lave en loesning hvor du kunne bruge .feks diit numpad som media tster nar numpad var slaaet fra.

eller lave din windows tast om og kombinet det med noge andet for at lave medietaste. just in case du saa et hammerfed tastatur som ikke havde media taster

Jeg ved ikke hvorfor du vil have mig til at laese om taster?
Jeg sagde jeg ikke broed mig om mekaniske taster pga jeg foretraekker den kortere distrance trykket for flade taster.
paa intet tidspunkt har jeg indikeret ikke at vide hvordan de virker, hvis du mene der er flade mekaniske taster ser jeg gerne paa det.

men at give to links til hvordan mekaniske taster virker som intet har med den korte distance fra flade taster at goer har jeg altsaa ikke saerligt meget at skulle bruge til.

Temp

Overclocker
Tilføjet:
16-09-2016 10:08:20
Svar/Indlæg:
196/5
Qisan magicforce 68 med Gateron Brown (højere actuation point end Cherry MX) fonten er helt i skoven, men de er standard cherry MX, så der kommer nok nogle keycaps på ebay - aliexpress der er værd at købe på et tidspunkt https://www.amazon.co.uk/Mecha...

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Temp d. 16-09-2016 10:10:01.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2016 10:21:37
Svar/Indlæg:
5506/640
Måske dk's billigste nye mekaniske tastatur https://www.proshop.dk/Tastatu...

Dog har de ikke rigtige cherry mx men noget der svare til mx brown ingen dedikeret medie knapper og der er ikke håndledstøtte, men bliver ikke billigere hvis man vil prøve et mekanisk tastur

Findes også i en rød version til samme pris og en 50 mere i enrgb version (rød)