Jeg står og skal samle to næsten identiske systemer til mine forældre og lillebror. - Intel Core i5 2500 non-k 3.3GHz, ASRock H61M-VG4, 2x2 GB 1333MHz DDR3, GTX 760, 2x HDD, 1xDVD-Rom - Intel Core i5 2500 non-k 3.3GHz, 2x4GB 1600MHz DDR3, Asus P8H61-M LX, GTX 770, 1x SSDx, 2x HDD, 1x DVD rom
Hvilken billig PSU 300-400kr'ish kan jeg med god samvittighed bestille to af uden at løbe ind i problemer?. Det eneste krav til PSU'en som så er 2x pci-e stik 1x6pin/1x8pin.
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 16-09-2016 11:16:24.
Jeg har måtte holde op med at anbefale Corsair, ihvertfald de billige modeller.. Undgå Corsairs VS og CX-modeller, hvis du kan. Jeg har haft begge, den ene måtte jeg skifte blæser i efter et halvt år, den anden siger underlige lyde, a'la tik-tik..
Hvis du er klar til at overskride budgettet en smule, vil jeg pege på noget i denne stil:
#2: Corsair VS serien synes jeg godt nok får lidt blandet omtale, men er da en mulighed.
#3: Den er lækker, men da det er ud af egen pengepung, så ligger den over hvad økonomien lige holder til når der skal to i. 🙂
Jeg har set at alle PSU har diverse "protection certificater" og næsten alle har samme de samme, men jeg harset at nogen PSU'er ikke har OCP "over current protection", men alle de andre sikkerhedsforanstaltninger OVP, UVP, SCP, OPP og SIP.
Over Current Protection (OCP) : No Over Power Protection (OPP) : Yes Over Temperature Protection (OTP) : No Over Voltage Protection (OVP) : Yes Short Circuit Protection (SCP) : Yes Hmm 😕
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 16-09-2016 15:10:51.
#0 Antec VP500PC ser ud til at have en del af protection tingene:
CircuitShield - Full suite of industrial grade protections : Over Current Protection (OCP), Over Voltage Protection (OVP), Under Voltage Protection (UVP), Over Power Protection (OPP) & Surge Inrush Protection (SIP)