VPN forbindelse afbryder internet

Diverse d.  18. september. 2016, skrevet af jmose
Vist: 1597 gange.

jmose
 
Moderator
Tilføjet:
18-09-2016 21:43:24
Svar/Indlæg:
3863/538
Hej,

Først og fremmest skal I vide, at jeg intet aner om netværk. But here goes.

Har hjemme en 50/50 fiber, og har remote acces til min arbejdspc (VPN)
Jeg kan kun bruge Win´s indbyggede protokoller, idet log-me-in og hvad de ellers hedder er brud på firmaets sikkerhedspolitik.

Mit problem er:

Når jeg logger på VPN forbindelsen (i dette tilfælde til Sverige), så lukker det min internetforbindelse lige på stedet.
Jeg får en advarsel i højre hjørne om at jeg ikke længere er forbundet til internettet. Afbryder jeg så VPN forbindelsen, går der 3 sekunder, så har jeg internet igen.

Nogen som har oplevet noget lignende?

Forbindelsen har virket upåklageligt de sidste 8 mdr, og jeg har intet lavet om.
Phz
 
Superbruger
Tilføjet:
18-09-2016 21:52:46
Svar/Indlæg:
157/0
Det mest almindelige synder vedr at miste generel internetforbindelse på en PPTP forbindelse er kort og godt at som standard er der afkrydset 'brug standard gateway på fjernsystem' under dine tcpip-v4 indstillinger i windows.

Egenskaber for din dialup forbindelse under netværkskort i kontrolpanel, egenskaber, egenskaber for tcpipv4, avanceret og fjern kryds i 'standard gateway på remote system' .. de rette ord afhænger nok lidt af w7/w8/w10 .. Men det hedder noget i den stil ..

Med den slået fra er det kun trafik mod remote netværk der går den vej igennem - resten kører udenom vpn ..


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
18-09-2016 22:23:06
Svar/Indlæg:
3863/538

Det mest almindelige synder vedr at miste generel internetforbindelse på en PPTP forbindelse er kort og godt at som standard er der afkrydset 'brug standard gateway på fjernsystem' under dine tcpip-v4 indstillinger i windows.

Egenskaber for din dialup forbindelse under netværkskort i kontrolpanel, egenskaber, egenskaber for tcpipv4, avanceret og fjern kryds i 'standard gateway på remote system' .. de rette ord afhænger nok lidt af w7/w8/w10 .. Men det hedder noget i den stil ..

Med den slået fra er det kun trafik mod remote netværk der går den vej igennem - resten kører udenom vpn ..

Phz skrev d. 18-09-2016 21:52:46


Jeg kunne godt se at det gjorde en forskel. Mit internet gik ikke i sort, men jeg fik til gengæld heller ingen internet forbindelse til Sverige.

Det er garanteret de satans møg svenskere, der igen ikke har styr på en skid. Jeg tror at imorgen beder jeg dem om at stikke deres VPN op et vist sted. Jeg orker ikke det her. Så må de give mig noget som virker.

Og nu skal jeg iseng....Nu bliver jeg nødt til at møde kl. 04.30 imorgen for tjekke en røvfuld opgaver inden kl 06.00.



Phz
 
Superbruger
Tilføjet:
18-09-2016 22:59:59
Svar/Indlæg:
157/0
For at få det til at virke vil det kræve du så kender IP adressen på det/de servere du skal tilgå .. Eller har en DNS pegning mod dem som kan omskrive FQDN's til ip'er .. D.v.s. et tekst opslag som f.eks. www.hwt.dk om til ip 87.54.18.197.

Så uden flere info er det svært at sige hvad løsningen er - men umiddelbart tænker jeg du på pptp opkoblingen worst case skal manuelt indtaste en DNS server som så giver dig ip'er på de fqdn's du prøver at tilgå på deres netværk ..

Men der burde sidde en it mand hos dem du skal tilgå som kan løse det i et snuptag .. Ellers burde han reevaluere sin stilling i firmaet ... :D :D :D


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
02-10-2016 16:54:15
Svar/Indlæg:
3863/538
For lige at følge op på denne her, så var det svenskerne som havde ændret en IP adresse på den server, som skulle servicere alle de danske VPN opkoblinger.

Så jeg var ikke den eneste med problemer... 🤣