Havde en 950 Pro og nu har jeg en Intel 600p begge 512gb, og ærligt så mærker jeg ingen forskel i loadtider eller opstart, men test siger noget andet. 😀
Lækre hastigheder!! Så ku det være man snart skulle udskifte sit raid0 med SATA 830'ere. 🙂
Men det kræver bare udskiftning af hele platformen... Bundkort=>CPU=>Ram... Til gengæld er M.2 også den største (og eneste?) ydelsesforskel på at opgradere.
Det eneste jeg synes man kan bruge de høje hastigheder til, er når man skal overføre store mængder data. Ellers kan jeg fint nøjes med f.eks. en Sata II SSD der ligger på 250-300mb/s 😛
Har spenderet en del tid igår på at se forskelle på de "gamle" og disse nye diske - som skrevet længere oppe er det kun ved store file transfers de giver bedre ydelse.
Almindeligt brug og ved load af spil giver de måske 1-2 sekunder.
Køber nyt når jeg ser en ydelse der giver det samme spring som jeg fik fra HDD til SSD :yes:
Jeg har også kigget på disse diske og valgt en sm961 på 256gb. Snappy disk til prisen. At den så endnu ikke er kommet på lager, er noget andet :p https://www.proshop.dk/SSD/Sam...