Det vil teoretisk virke, og lyde som et sjovt og interessant projekt.
Jeg har ikke hørt om nogen der har gjort det før, så du bliver nok forgangsmand.
Som du ved, så gælder det om at få så høj kontaktflade som overhovedet muligt, så mine tanker om det, er at du bør overveje at lodde flere paralelle rør på, så du måske kan få køling på begge sider af heatpipes, eller hvis det kan lade sig gøre, på 3 sider af heatpipes.
Så meget af røret skal have kontakt med heatpipe, ved hjælp af loddetin som muligt, men det ved du jo nok godt.
Overvej evt at flade den ene side af røret, så der ikke skal bruges så meget tin på at få en god kontaktflade, og varmen skal rejse en kortere afstand mellem rør og heatpipe.
Jeg ville nok også bukke ét (eller flere, hvis parallelt, som nævnt) langt rør, så der kommer så få samlinger som muligt. Det øger flow, men det ved du nok godt allerede.
Jeg tror også det er en god idé at prøve med en gammel køler først. Evt et gammelt kort som virker, for så kan du teste før og efter temp. Måske der er en der har et kort de vil donere til projektet?