VHS til DVD i Odense?

Diverse d.  29. september. 2016, skrevet af ggf
Vist: 884 gange.

ggf

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2016 14:06:22
Svar/Indlæg:
102/77
Nogen, der har forstand på at lave VHS-video om til DVD-video? Har to VHS-kasetter stående, med gamle minder som jeg gerne vil lave om til DVD.

Nogen, der kunne gøre det for mig mod lidt betaling? 🙂
crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2016 15:36:10
Svar/Indlæg:
7765/230

NightBreaker

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2016 16:05:39
Svar/Indlæg:
857/27
Ja, det ved jeg. Jeg har lavet en del om, det tager ret lang tid, men er det værd.

Det er faktisk ikke så svært, det tager som sagt bare lang tid.

Du kan pt. købe en VHS grabber med software i lidl til 250.- Du skal bare bruge en god VHS afspiller også.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2016 16:16:49
Svar/Indlæg:
3661/82
Find ogsaa ud af om du har brug for stereo eller ej ( HiFi-VHS)

faktisk har VHS bedre lydkvalitet end mange andre alternative fra sin tids periode.

full range 20-20khz
70DB SNR
70DB Stereo seperation
90DB dynamisk range

VHS audio gjort paa ordenligt udstyrt er bedre end LP'er ( begge over gaaet af CD selvfoelgelig)

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2016 16:24:28
Svar/Indlæg:
7765/230
Bedre end LP???? 🤣 🤣 🤣 :no: :no:
Ikke meget der er bedre end LP og da slet ikke cd..

trofast

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2016 18:37:11
Svar/Indlæg:
286/28
LP på VHS = long play 🤣

Sven

Superbruger
Tilføjet:
11-10-2016 05:54:10
Svar/Indlæg:
3661/82

jeg tror din forstand paa lydformat kan ligge paa et meget lille sted med den udtalelse

Bade CD og VHS har bedre lyd gengivelse end vinyl. at tro andet viser blot en kaempe misforstaeelse omkring analog og digital medier og en manglende forstand paa egenskaber omkring det fysisk medie og dets bagdele.

men lev du blot videre paa din enhjoernings fantasier.

Til sammenlings har en LP omkring 50db SnR langt under HiFi-VHS's 70DB og CD's 90DB

For at smadre en CD ned til en LP lydkvalite skal du reducer den til under 12bit. Men jeg gaetter paa at den slags beregning kunne du nemt have kommet med naar du ved saa meget om lydformat.

Hertil skal der saa ligges det issues at den fysiske medie er langt vaere mht til track warp, stoev i track, samt at analog media at foelsom overfor ENHVER form for indfoert stoej i systemet.

men ejg gatter paa du gaar rundt med den enste opfattelset at forid det er analogt saa har den en uendelig oploesning og blah blah som alle andre der ikek har laest en enste bog omkring audio enginering fylder sig selv op med.

Erhm det er ogsaa det det staar for paa vinyl...

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Sven Bent d. 11-10-2016 06:11:38.

NightBreaker

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2016 09:49:36
Svar/Indlæg:
857/27
SB kom lidt ned. Ingen grund til de toner.

Forskellen er nok mere på den måde det er optaget på især loudness har ødelagt meget for CD`er og MP formateret. LP`er giver også en rigtig god lyd med det er en andreles lyd end den rene digitale lyd. Problemet er sådan set ikke at det er digitalt men mere at der er så mange filter på i dag. Analog lyd har ikke disse filter, og LP`er er for det meste fri for disse filter.

Hvis man ser forskellen imellem GH3 version og CD version af Metallica`s Death Magnetic, så er der en ret stor forskel.
https://www.youtube.com/watch?...

Det går desværre igen og igen.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2016 14:10:15
Svar/Indlæg:
1334/15
Ja kan kun give ret i, at der er forskel på lyden. Men en ting er jo hvordan man selv opfatter lyden, en helt anden er de målelige højder/forskelle :)

Uanset disse - ser jeg mig nødsaget til jævnligt, at smide nogle af mine gamle LPèr på "rundtur" for, at få de små hår i nakken til at rejse sig - hvilket ingen cd er i stand til. Og så må vi jo ikke glemme nostalgien/minderne bag mange af dem. Gamle venner til alskens forskellige fester fra hygge til fuld knald på 😛

Ohh yeaah - the god old days :yes: