Goddag hwt :)
Jeg er langt om længe blevet færdig med at samle min stationære pc, hvis formål er til Battlefield 1. Nu er det således, at jeg er rigtig i tvivl om i5-6600K vil give mig nogle former for flaskehals i Battlefield 1 (jeg nåede desværre ikke at opleve BF1 open beta med dette system) De har udgivet minimumskravene til BF1, hvor en i5-6600K står angivet som et minimumskrav. Det synes jeg er noget voldsomt, og nogen påstår, at det er ren og skær markedsføring, men samtidig er der andre der nævner, at ens CPU bliver forholdsvis udfordret i dette spil? Jeg ønsker, at kunne køre de nyeste spil i en årrække af 2-3 år, uden opgradering.
Jeg har følgende setup i win10 64bit, og som jeg kører i 1920x1080 med 144hz i eks. Overwatch, hvilket jeg også foretrækker med BF1:
CPU: i5-6600K
Bundkort: Gigabyte GA-Z170MX-Gaming 5
GFX: Gigabyte 1070GTX G1-GAMING-8GD
Ram: HyperX Savage, DDR4, 32GB: 4x8GB
Skærm: Asus MG248Q, 144hz
Kan det betale sig for mig, at opgradere til en i7-6700K, og vil jeg kunne mærke nogen betydelig forskel fra en i5-6600K til i7-6700K i Battlefield 1?
Hvordan kan det egentlig være? Jeg spørger af ren nysgerrighed, idet jeg ikke selv kender til HT. Er HT noget man kan forbinde sammen med antal tråde der kan findes på en CPU?