Hvad Virtuality skal jeg vælge?

Diverse d.  04. oktober. 2016, skrevet af Cardio
Vist: 695 gange.

Cardio

Nyhedsskribent
Tilføjet:
04-10-2016 14:00:01
Svar/Indlæg:
300/58
Jeg kan forstå der findes en del forskelligt 3D grej og jeg vil med på bølgen. Men jeg er på nul i viden omkring emnet

Så hvad har du at byde ind med af viden?

Jeg tænker pro og cons da jeg vil game med det. Gerne hvor jeg kan stå op men siddende er også ok.

Overvejer
HTC VIVE
Rift
men hvad er der ellers ?

Evt. er der nogen der har det installeret på Vesterbro eller Frederiksberg jeg kan teste det på?

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Cardio d. 04-10-2016 16:43:45.
p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2016 14:28:41
Svar/Indlæg:
3100/53
Udfyld din profil.

Hvad vil du gerne bruge det til? Hvilke spil?

Først og fremmest er det ikke 3D. Det er virtual reality. 3D er som oftest når du ser på noget som har dybde. Virtual reality er når du rent faktisk står inde i en ny verden, og kan bevæge dig rundt.

Lige nu er der kun to store spillere, nemlig Oculus rift, og HTC Vive. Senere kommer sony med deres Playstation VR.

HTC Vive er nok den mest brugte og omtalte platform lige for tiden, da den kan alt det Oculus rift kan, og så en hel del mere. Vive er lavet til roomscale, og fungerer også super til siddende oplevelser så som bil spil og andre simulatorer.

Rift er lige pt kun siddende da der ingen controllere er til den. De skulle kommer her engang til næste år.

Men først skal vi vide hvilken pc du har, og hvad du godt kunne tænke dig at game. Hvis du kun spiller bilspil og flyspil, så skal du for eksempel bare have en Rift.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Cardio d. 04-10-2016 16:43:30.

Cardio

Nyhedsskribent
Tilføjet:
04-10-2016 14:53:30
Svar/Indlæg:
300/58
Done !
Ja det er selvfølgelig Virtuality jeg er interesset i.

Jeg er mest til skydespil Battlefield feks.
Jeg er dog åben over for nye spil da jeg er klar over ikke alle er suported af VR

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2016 15:09:48
Svar/Indlæg:
3100/53
Til hurtige skydespil så som battlefield, call of duty m.m. vil du ikke kunne bruge virtual reality uden at brække dig ud over det hele.

Du skal ind og spille bestemte spil som er lavet til virtual reality. Eksempler på dette kunne være:

Onward:
https://www.youtube.com/watch?...

Battledome:
https://www.youtube.com/watch?...

Det er lige pt. ikke at sammenligne med battlefield og cod, men en helt ny genre.

Jeg bruger meget min HTC Vive til Elite Dangerous hvor det er rigtigt fedt.