nej
Det heder sig i lvogivvngin er der er tale om rimelig tid og rimeligt antal forsoeg. 3 resp osv osv er en eller anden person fortolkning af loven og altsaa ikke selve loven.
feks kan du nemt have dne inde for 3 reps hvis der har tage 2 dage hver,. men har det tage ugevise 2 gange saa faar du altsa ikke et forsoeg mere.
Det er en ren vurderings sag.
jeg vil anskue at hvad jeg har sidet med at sager at du skal tage kontakt til forbruger raadet og foelge ders raadgivning. jeg haaber du har gemt alle papire paa reperationerne. je gskulle mene du staar med en rimelig god sag for at faa annuleret handlen.
du skal blot holde paa at du ikke lanegere har tillid til butikken og de vaerksted de bruger og derfor oensker at faa koebet annuleret.
og det skal lige sige at det er det FULDE beloeb. ikke noget med dags pris eller gavekort osv osv. kold kontakte i originals koebspris er din ret iht til loven , nar et koeb annuleres. (koebeloven parragraf 78). saa husk det hvis Elgigante begynder paa mulige "saer aftaler"
elgigante har altid suttet mht til at lave deres "egne regler" man de holder altsaa ingen steder lovmaessigt
-- --- --
De 4 lovmassige "svar" paa en korrekt reklemation:
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.
Ikke noget med 3 gange her. Det er bare at gaa i krig
og lidt mere info omkring reffenrce til parragre 79
§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.
Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må mangelen anses for uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen.
Jeg gaar ud fra at elgiggante ikke har givet dig en erstatnings model du har kunne bruge i mens dne koebet genstand var til reperation
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 06-10-2016 20:50:27.