#4 det er ikke noget jeg tror, det er noget jeg ved. I mit job som elektriker har jeg rettet mange fejl, der var sket pga dårlige forbindelser, og det der var årsagen til et par stykker af dem.
Det der sker er at kontaktfladen mellem det du sætter på ledningen, og selve ledningen bliver mindre. Dvs at lige præcis på kontaktfladen i samlingen er tværsnittet mindre end det burde være, og dermed er der højere modstand. Ledningen bliver derfor varm lige i samlingen, og det der isolerer rundt om samlingen kan smelte.
Du får nok også lidt spændingsfald i og med at modstanden er større, og det er ikke noget man ønsker sig i en computer, eller nogen andre steder, hvor det ikke er meningen der skal være modstand.
Det kan godt være at der ikke sker noget 95% af gangene, men i værste tilfælde kan en dårlig forbindelse udvikle sig til brand, og det er ikke unormalt. Heller ikke ved 12v. De brænde man hører om i nyhederne, som er forårsaget af elektriske installationer er 70% af gangene dårlige samlinger, som udvikler sig, de 10% er dårligt elektrisk udstyr som man ikke kan gardere sig imod, og de resterende 20% er folk der laver deres elintalationer selv, uden at vide hvad de laver. Der har jeg også set mange brandfarlige installationer, men nu bevæger jeg mig ud på et sidespor kan jeg mærke