Skadet pakke via Postdk

Diverse d.  06. oktober. 2016, skrevet af Verdenshersker
Vist: 1195 gange.

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
06-10-2016 22:06:41
Svar/Indlæg:
3636/386
Hej,

Jeg har modtaget en varer i dag, som har været sendt via postdanmark.
Umiddelbart ser pakken fin ud og da jeg pakker op, så er der heller intet at se.
Det drejer sig om en bærbar og da jeg vil starte den op, så er der bare sort skærm og maskinen kører ellers.

Jeg kontakter sælger for at høre og han er røv ligeglad og siger, jeg må selv få det fikset.

Hvis man skal få postdk til at erstatte dette, da sælger IKKE er interesseret, er det så ikke afsender/sælger, da skal lave anmeldelse til postdk?

Og i så fald? Hvordan? Jeg kan INTET finde på deres hjemmeside. Ellers må jeg jo selv lave den..
comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2016 22:12:48
Svar/Indlæg:
2131/173

En vare, flere varer*

Anyway.
Jo, det er afsender der skal køre showet, det er jo ligesom ham der har købt portoen.
Du har modtaget den og kvitteret, ergo er du f***** hvis ikke tumpen der har solgt dig maskinen, kan overtales til at makke ret.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 06-10-2016 22:13:00.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2016 22:16:58
Svar/Indlæg:
2131/173

..men du skal ikke regne med at PDK vil erstatte noget hvis ikke der er synlige skader på forsendelsen og den ellers er pakket fornuftigt.
Umiddelbart lyder det som om du har købt katten i sækken, specielt set i lyset af at sælgeren ikke har intentioner om at forholde sig til dit problem.
Er det en HWT-bruger?

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
06-10-2016 22:20:40
Svar/Indlæg:
3636/386
Nope, det var en DBA bruger.

Det er overført via Mobilepay og CPR validet på DBA.

Jeg tager den med politiet i stedet for, da han manden er helt væk. Fra første sekund fralagde han alt ansvar og sagde, det er et kabel til skærmen, der er faldet af, fordi de nok har kastet med pakken. Det lyder som direkte svindel i mine øjne, så tænker at mine makkere i politiet lige skal ud og lave lidt arbejde...

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2016 22:35:37
Svar/Indlæg:
2131/173

Argh.
Du står temmeligt dårligt, må du nok erkende.
Du kan ikke bevise at du ikke selv har smadret maskinen, du har allerede betalt, du har modtaget og kvitteret, sælgeren er ligeglad.
CPR-valideringen er ikke det pap værd den er skrevet på.
Alt i alt er det ikke din dag i dag.

canny

Superbruger
Tilføjet:
06-10-2016 22:36:10
Svar/Indlæg:
1500/79

Nope, det var en DBA bruger.

Det er overført via Mobilepay og CPR validet på DBA.

Jeg tager den med politiet i stedet for, da han manden er helt væk. Fra første sekund fralagde han alt ansvar og sagde, det er et kabel til skærmen, der er faldet af, fordi de nok har kastet med pakken. Det lyder som direkte svindel i mine øjne, så tænker at mine makkere i politiet lige skal ud og lave lidt arbejde...

Verdenshersker skrev d. 06-10-2016 22:20:40

Forbindelser er altid lækkert at have! Håber du får ham på bedre tanker!

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
06-10-2016 22:39:45
Svar/Indlæg:
3636/386
#4 Tja måske, jeg har dog video dokumentation af jeg åbner og det hele og hvordan den kører, når jeg trykker. Det gør det lidt nemmere for gutterne i uniform ;)

Som siger, han får sig sådan en fin lille "batch" på hans straffeattest, også selvom han ikke får en større dom... Lidt som at stjæle et stykke slik i en butik! Stadig ikke pænt i sin søgen på job bagefter..

#5 Jeps, i det mindste er det lovens vej og ikke 12 skaldede rockere, han får besøg af

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2016 22:47:14
Svar/Indlæg:
2131/173

Dine odds er ikke gode, sådan er dét.
Hvor mange penge kostede den historie dig?
Fremover handler du hardware med slidte brugere på HWT, ikke?

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
06-10-2016 22:51:07
Svar/Indlæg:
3636/386
Jeps, men ingen herinde havde det, jeg ledte efter... 1500 i denne omgang. Det er mere princippet end pengene og derfor skal han da have sin lærestreg

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2016 22:58:08
Svar/Indlæg:
2516/381
Kabel til skærm, er ikke umuligt. Har haft en bærbar hvor det gik løs på bundkortet

Sven

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2016 07:24:11
Svar/Indlæg:
3661/82
Der er intet der er umuligt. men at skyde paa skaerm kablet med saa lidt info hvis han ikke allerede er bekendt med det, er helt hen i skoven.

Det tyder paa at han har haft problemer foer med den maskine hvis der er noget bag hans diagnose

Det er Senderen der er kunde hos PostDK. Ergo er det ham som de har et ansvar overfor.

derudover vil jeg paasta at hvis kassen ikke ser beskadiget ud har jeg svaert ved at klante post dk. saa lyder det mere som mangel i nedpakningen.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 07-10-2016 07:25:15.

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
07-10-2016 08:58:35
Svar/Indlæg:
3636/386
#10 Det er også det, jeg tænker...

Han prøver så at sige, at den er købt som beset, hvilket er lidt svært, når den ikke er beset

Sven

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2016 16:35:19
Svar/Indlæg:
3661/82
Hvis du vil vaere helt juridisk krakilsk eksistere "koeb som beset ikke" og der er 2 aars reklematisonsret ved privat til privat salg. men omvendt butik til privat salg. saa er den fravigeligt. dvs men kan aftale andet (ogsaa at koebt som beset er i effekt).

Har saelger ikke gjort opmaerksom paa andet skal han rent lovmaessigt giver 2 aars reklemationsret.

Jeg tror dog ikke FBR vil vare behjaelpelig i sagen saa der skal eget soegsmaal til.

og foer maaple igen kommer med noget taagesnak omkring koebloven saa henviser jeg her til et advokat brev

http://www.familieadvokaten.dk...
"er. Eller sagt på anden vis, så kan private udmærket aftale noget andet end det, der fremgår af købelovens almindelige regler, for de gælder kun, såfremt parterne ikke har aftalt noget andet. "

ergo ingen saeraftale foer koebet = 2 aars reklamationsret

"MEN - når det gælder handler mellem private, er der ingen lette løsninger som Forbrugerklagenævnet, hvis parterne efterfølgende bliver uenige. I stedet må den utilfredse part anlægge en egentlig retssag, og det vil som oftest ikke være den økonomiske risiko værd. "

Saa har du ihvertfald de juridiske paa plads at det ikke er din hovedpine men hans. rent lovmaessigt.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 07-10-2016 16:38:18.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2016 00:08:29
Svar/Indlæg:
1334/15
Ja det lyder desværre som en øv sag. Husk også at i og med, at P.N. har en sag overfor sælger, vil de også udbetale evt. erstatning til ham, hvilket han jo sikkert kun vil være glad for, og ikke umiddelbart lade dig vide, da han åbenbart er en af de mange DBA møgører der ikke har bedre for, end at tage à røver på almindelige flinke mennesker 😩

Men skade gør forhåbentlig klog. Det er vi fleste jo blevet med tiden :yes:

Så bedre held næste gang 🙂