Ny Bruger
Tilføjet: 07-10-2016 17:38:40
Svar/Indlæg:
0/1
Jeg købte lækker ny USB nøgle på 2T v.3.0 til kun 78 kr.
Af en eller anden grund er jeg en anelse skeptisk. Tilsyneladende er der plads til 2T på den men med den hage at den kun acceptere formatering i fat32. forsøger jeg at formatere til NTFS så får jeg fejlen "Formateringen lykkedes ikke" Nu er spørgsmålet: Er der en måde at tjekke om nøglen rent faktisk kan indeholde 2T i fat32 formatet. Eller er der lavet fikumdik der f.eks. overskriver en meget mindre nøgle flere gange. Når jeg nærlæser hvad der står med småt på pakken jeg fik dimsen i står der: 4G, 8G,16G, 32G, 64G, 128G, 256G. Jeg læser det sådan at nøglen kan have en af de nævnte størrelser hvoraf ingen er 2 T. Jeg ved godt at man får hvad man har betalt for. Men min nysgerrighed var større end min gerrighed. Hvor ville det dog være yndigt om man kunne bruge en sådan dims til noget fornuftigt f.eks. Opbevare alle film og billeder med en for fat32 acceptabel filelængde?
generer data paa din hdd der har samme stoerelse som din disk. generet en checksum/hash. kopiere over paa disk og verificer.
evt kan 7-zip og rar arkiver fint bruges til dette ogsaa. Koer en test paa filerne da de har checksums inbygget
mit paranoia bud er at den usb muligvis har hardwired den sector som FAta32 skriver sin storrelse paa til en estme varedig. dvs ved formatering skriver der maaske 1gb men eftersom det omrrade ikke kan skrive til forbliver det altid 2TB ntfs har et andet system saa derfor er storrelse gemt et andet sted og blvier korrupt af ikek at kunne skrive til dette omraade
En anden ting er saa hut jeg hvisker saa ligger Fat32 sig udelukkende i starten af disken hvor ntfs systememt ligger baade i startne og slutning. saa hvis slutningreelt ikke er der skriver der til ikek ekssiter plads og systemmer bliver korrupt.
blot et bud
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 07-10-2016 18:18:41.