Skifte til amd pcie 3.0 x16 nødvendigt at geninstaller windows 10?

Bundkort / CPU d.  09. oktober. 2016, skrevet af gasolin
Vist: 822 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2016 14:42:06
Svar/Indlæg:
5505/640
Som den pc nørd jeg er kunne jeg godt finde på at skifte fra intel cpu til amd.(bare fordi jeg kan, holder mig dog til nvidia)

Men hvordan kan det være at der ikke findes et eneste nyt amd am3+ bundkort med pcie 3.0 x16, som er den socket med de hurtigste cpue bortset fra nogen server cpuer?

Alle de bundkort som er med pcie 3.0 x16 er fm2+ og der er cpuen mere mainstream i ydelsen, som virker mærkeligt, da man jo skulle tro at man ville have mulighed for en ordenligt cpu (de hurtige fx med 6/8 kerner) når man vælger et bundkort med pcie 3.0 x16

Jeg havde windows 7 og så fik jeg windows 8 billigt som en opgraderings mulighed fra micrsoft og fik windows 10 gratis via windows update så jeg har ikke en dvd med windows 10

Er det nødvendigt at geninstaller windows 10 fra bunden af når man skifter bundkort,cpu og samtidig skifter til andet mærke (amd) og hvordan gør man uden en windows 10 dvd?

Har før skiftet bundkort da mit vii ranger z97 var defekt,hvor jeg ikke skulle ændre noget

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af gasolin d. 09-10-2016 14:56:41.
Mikedk69

Overclocker
Tilføjet:
09-10-2016 15:15:21
Svar/Indlæg:
72/6
Du kan bruge Microsofts "Media creation tool" og hente Windows10. Jeg har lige skiftet fra Intel socket 775 til AMD FX-8350 uden at skulle installere Windows 10 forfra. Du skal mulighvis intaste produktkoden igen. Men ellers kører det bare perfekt.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2016 15:28:52
Svar/Indlæg:
5505/640
Produktkoden er jeg ikke sikker på jeg har, jeg har en windows 8 dvd som det nyeste, men hvad produktkoden er ved jeg ikke

Sven

Superbruger
Tilføjet:
10-10-2016 03:18:38
Svar/Indlæg:
3661/82
Men hvordan kan det være at der ikke findes et eneste nyt amd am3+ bundkort med pcie 3.0 x16

AM3+ er en gammel platform. det er osm at spoegme hvorfor en socket 7 chipset ikke ar pcie 3.0 x16

Alle de bundkort som er med pcie 3.0 x16 er fm2+
JA det er nyere chipsets som er kommeet efter AM3 og derved basret paa nyere chipset og CPU layout.

Hvorfor er det en overaskelse at nyere designets udstyr har nyere funktioner ?
Der er trods alt 3 aar i forskelle mellem de to platformer

og der er cpuen mere mainstream i ydelsen, som virker mærkeligt
Du har valgt AMD som besluttede sig at saelge crappy CPU'er med et hoejt "Falske" antal coes som salgs gas og haabe paa folk koebte skidet.

Helt grundlagt hvis du forventer noget udover crap ydelse saa skal du holde dig fra AMD.

Er det nødvendigt at geninstaller windows 10 fra bunden af når man skifter bundkort,cpu og samtidig skifter til andet mærke
Det kan vare muligt at udskifte uden noegt gaar galt. men da jeg lgie skiftede vaerk fram AMD over over til en gammlet intel core i7 2700 skulle jeg ominstallere windows.
Selvom din windows overlever vil jeg anbeafle at ominstaller alligevel for en sikkerheds skyld

hvordan gør man uden en windows 10 dvd?
Hent ISO'en fra Microsoft og braendt den ud paa en dvd

maa jeg nysgerigt spoerge om hvorfor du planligger om at nedgradere fra et 4790 til en AMD system ?