Mafia 2 virker --- ikke efter lidt tid

Spil d.  11. oktober. 2016, skrevet af Burgurne
Vist: 1013 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2016 07:00:20
Svar/Indlæg:
5874/1287
Jeg vil gerne prøve Mafia 2 igen, mens jeg venter på en god patch til Mafia 3. Spillet starter godt nok. Når jeg så påbegynder et nyt spil, så kører alt som det skal. I har indstillet det til 2560*1440 med alt på max. Men når jeg når til at skulle stjæle den hvide Jefferson bil som den første efter at have købt et sæt dirke af Guiseppe, sker der noget. Selve tyveriet går godt nok, men præcis der hvor skærmen bliver blålig og en betjent kommer løbende hen mod os, så falder spillets flow til 1/10. Hvis jeg kigger rundt med musen foregår det i normal hastighed, men acc. med bilen dreje hjul, betjenten der løber osv osv foregår i super slow, men stadig med 144 fps! 😕
Hvis jeg så der går til hovedmenu'en og vil genstarte missionen, så kører spillet stadig 1/10 del hastighed i flowet. Jeg er nødt til at CTRL+ALT+DEL og så stoppe spillet i joblisten. Næste gang jeg starter det, så kører det fint igen, lige indtil vi skal flygte fra politiet i den stjåldne Jefferson.

Her er hvad jeg har prøvet:
Alle grafiske indstillinger fra low, medium, high, optimal og custom
Været i BIOS og frakoble HyperThread
Kørt spillet i Windows 7 mode
Kørt spillet som admin
Kørt spillet i Windows 7 mode og som admin
Kørt med og uden v-sync
kørt med og uden AA
Startet nyt spil fra bunden af.
Afinstalleret spillet og geninstalleret det et andet sted

Men stadig samme fejl, nøjagtig samme sted. Spillet virkede fint i windows 7, det er installeret fra samme medie som dengang.

Nogen ide til, hvad jeg så kan prøve?
Nogen der har et savegame EFTER man har stjålet den hvide Jefferson?? 😢


Eller er det et af de spil der bare må lade livet nu vi alle absolut skulle have Windows 10 😎


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 11-10-2016 07:00:46.
Anonym2021811221730
 
Superbruger
Tilføjet:
11-10-2016 07:46:05
Svar/Indlæg:
210/3

Lyder som du køre 144hz?

De fleste løser det ved en af medtoderne:

Kør 60hz eller 59hz.
Slå V-sync til/fra, (husk i spil og windows)
Tab ind og ud af spillet et par gange.
Deaktiver andre monitor. så du kun har 1 skærm i dit setup

Eller prøv det her evt:
https://www.youtube.com/watch?...




puma99dk|
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2016 08:33:49
Svar/Indlæg:
501/10
Har selv haft lidt probs med Mafia 2 da jeg havde en "ren" Windows 10 Pro installeret spillet vil ikke start, hvis det gjorde crashede det sjovt nok gjorde det ikke før jeg geninstallerede Windows 10 Pro men da kom jeg fra en upgrade fra Windows 8.1 Pro hvor spillet fint virker.

Det jeg personligt gjorde installerede Windows 8.1 Pro og opgraderede den til Windows 10 Pro og Mafia 2 har kørt lige siden 😐


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2016 23:43:43
Svar/Indlæg:
5874/1287
#1 Overså dit youtube klip i første omgang.

HEUREKA!!! Det virker 😀 Dog skal jeg bruge tricket hver gang "jeg" bliver eftersøgt af politiet, men det er også OK, nu ved jeg jo hvad der skal til 🙂 2 zillioner tak 🙂 ❤ 🙂


Nogen der har en metode til at tildele dette spil kun een core når man starter det?