bruger du også stadigvæk flint og stål istedet for en lighter? Jeg bruger tid på at købe en lighter så jeg er fri for at bruge lang tid på at få ild. overført til: Jeg bruger da meget længere tid på at lede 100 tråde igennem for at finde f.eks. et bundkort end det ville tage mig at indsætte en link.Fordi det der er nu fungerer.
Hvis du skal bruge en time på at taste links og beskrivelser ind, samt uploade billeder, og verificere dig i hovede og røv for at sælge noget + andre brugere kan lave falske "anmeldelser" af dig, så er der ganske enkelt ingen der gider bruge det. Du kan bare se på "auktions" delen af sitet.
Derudover så ville hwt.dk også skulle til at smide en masse penge efter at vedligeholde, og bestyre køb/salg, hvilket der ikke er tid til. Køb og salgs afdelingen er noget HWT.dk stiller til rådighed fordi de kan, ikke fordi de skal.
Keep it simple. Vi er nørder, og vi ved godt hvad det er vi køber/sælger.
vrøvl HOL har da ikke det jeg efterspørge..
Jeg er groft sagt imod det hele.
Brugtmarkedet, eller køb og salg, som vi ynder at kalde det, fungerer rigtig, rigtig godt som det er nu.
Og HWT skal ikke til at spilde mønt på en sektion af hjemmesiden der i forvejen ikke genererer penge til sitet.
Hvis du foretrækker en masse underlige retningslinier og et totalt rodet og uoverskueligt interface, kan jeg anbefale HOL.
fordi systemet virker som det gør i dag, you prove my point :)
..I øvrigt er det fint at gamle tråde forsvinder.
Der findes ikke noget værre end noobs der graver en fem år gammel tråd frem og spørger; "er den solgt?"
Frem med flinten, Flemming.
8
Du behøver ikke qoute mig hver gang du kommenterer, jeg ved godt hvad jeg skrev for ti sekunder siden.
Anyway.
Jeg beviser overhovedet ikke din pointe.
Enhver bruger på sitet kan lede i kategorierne i køb og salg, og det er ikke ulovligt at læse datoerne på annoncerne.
Flere og flere brugere er også blevet gode til at tilføje eks. "købt" "solgt" etc. i overskriften, så andre brugere ikke skal i tråden for at se om varen stadig er i udbud.
Det gør jeg allerede, der kommer bare næsten ingen svar sammenlignet med hvad der er til salg i forummet. Jeg kigger heller aldrig købs annoncer når jeg vil sælge noget. Men jeg sælger også mest via facebook, der går det som regel hurtigere.
11
Du kunne eksempelvis også oprette en annonce under "købes" i stedet for at bruge 4-6 timer på at lede efter varer i forældede tråde ;)
Nej det er ikke bedre, heller ej dårligere.Ahhh ja, facebook. For de har jo de perfekte system hvor det er nemt at søge og tråde ikke går tabt hurtigt.
Skal vi lige hive din analogi med flint og stål frem og kigge lidt på den?
Ja det er da en "smart" måde at gøre det på, ikke sært at der er så meget der ikke bliver solgt, så det bliver postet flere gange.#11 så lav du bare en bedre side med et bedre system. 🙂
Herinde ved vi godt hvad vi skal kigge efter. De færreste herinde kigger nok ikke længere end side 3 på en given kategori alligevel, fordi tråden sikkert er bevæget sig derhen hvor den enten er solgt, eller lukket.
Hvis jeg skulle bruge en cpu f.eks, kigger jeg under cpu, og bladrer de 3 sider igennem. Overskriften fortæller alligevel de detaljer jeg har brug for at vide. Men hvis ikke man ved noget om hardware og hvad der giver mening og passer til det budget, samt har en nogenlunde idé om hvilke modelnumre der er inde for en given budget, ja, så kan jeg godt se at du får det svært. Så er spørgsmålet vel egentlig om du bare ikke er nørdet nok til at være herinde, hvis det kan tage 4-6 timer at finde det du skal bruge, når det for mange andre tager - 10 minutter. 🙂
No offence.
og hvad prøver du at sige med det? At man kun må handle hardware hvis du vurdere at det er en opgradering.#17
"ikke sært at der er så meget der ikke bliver solgt, så det bliver postet flere gange."
Og du har en rigtig god ide om hvor meget og hvad der bliver solgt.. 😲
Sjovt nok er der måske ikke så stor efterspørgelse på gammelt hw her på siden... Ikke så mange der kigger efter et downgrade her... :no: 🤣 🤣
Så i din logik må man kun sælge ting der er stor efterspørgsel på? Så brugere der vil købe ældre eller sælge ældre hardware der ikke er stor efterspørgsel på skal finde en andet site? Forstår slet ikke din logik, men vi lever nok også i forskellige verdener. Jeg forstår godt at mennesker der står uden for arbejdsmarkedet kan være bange for fremskridt og specielt IT systemer, men jeg havde ikke forestillet mig at der var så stor modstand i IT kredse.#19
At hvis man skal poste sit gamle lort flere gange, er der måske IKKE den store efterspørgelse efter det her på siden...
Og det er nok et andet sted man skal forsøge sig. feks dba, gul og gratis osv osv
Du lyder lidt som når vores gamle udviklere er sure på vores nye dygtige udviklere :)#21
Eller også kunne det være du skulle kigge lidt indad, og spørge dig selv om dit tiltag nu også er så skidesmart som du selv tror, og hårdnakket holder på?
Bare fordi noget er "nyt og smart" betyder ikke at det er praktisk anvendeligt. Men der er mange "unge nyuddannede folk" som har lært om en masse nye systemer, måder at gøre ting på, og nye teknologier" som ikke har en brik forstand på hvordan virkeligtheden egentligt arter sig. Og hvis du havde fulgt bare LIDT med her på siden så ville du vide at hwt.dk absolut ingen intentioner har om at bestyre et køb/salgs forum mere end de har nu. Og " Betaling gennem sitet"??? Har du nogen som helst anelse om hvad det vil koste at lave og vedligeholde kontra hvad det vil indbringe sitet? For ikke at tale om det bøvl der ville komme hvis HWT tog en lille procentdel af hvert salg???
Derudover hjælper det ikke at starte (hvad jeg antager du prøver på) en diskussion omkring et emne ved at komme med svar som "bruger du stadig sten og flint eller hva' "
Så i din logik må man kun sælge ting der er stor efterspørgsel på? Så brugere der vil købe ældre eller sælge ældre hardware der ikke er stor efterspørgsel på skal finde en andet site? Forstår slet ikke din logik, men vi lever nok også i forskellige verdener. Jeg forstår godt at mennesker der står uden for arbejdsmarkedet kan være bange for fremskridt og specielt IT systemer, men jeg havde ikke forestillet mig at der var så stor modstand i IT kredse.#19
At hvis man skal poste sit gamle lort flere gange, er der måske IKKE den store efterspørgelse efter det her på siden...
Og det er nok et andet sted man skal forsøge sig. feks dba, gul og gratis osv osv
Efter som det er dig der bruger skældsord og det er dig der har en ratio på 70/1 er det vist tydeligt hvem der troller :) Tror ikke vi intellektuelt går i spænd og syntes heller ikke din post fortjener mere svar en den allerede har fået.Så i din logik må man kun sælge ting der er stor efterspørgsel på? Så brugere der vil købe ældre eller sælge ældre hardware der ikke er stor efterspørgsel på skal finde en andet site? Forstår slet ikke din logik, men vi lever nok også i forskellige verdener. Jeg forstår godt at mennesker der står uden for arbejdsmarkedet kan være bange for fremskridt og specielt IT systemer, men jeg havde ikke forestillet mig at der var så stor modstand i IT kredse.#19
Er du dum eller bare troll??????
Iflg. min logik må folk sælge hva fanden de lyster... Mener bare at der er nok ikke så mange her, der er på udkig efter feks. ddr2 ram. Så man vil nok have bedre held med at sælge dem andet sted...
De "få" der evt. står og skal bruge, er nok bedre stillet ved at oprette en KØBS tråd....
Sidder sikkert mange der har dem liggende i gemmer, hvor konen/kæresten gladelig tager på posthuset og sender dem for portoens pris ---- når bare de kommer ud af huset.... 🤣 :yes:
For mig har det altid været den anden vej rundt, har aldrig brugt sitet til andet end at handle siden starten af OC sitet
Personligt ville jeg ikke bruge tid på at handle hardware på et socialt medie.
Man kan muligvis også diskutere hvor smart og nyt det ville være at gøre en simpel køb og salgs-sektion så bøvlet som overhovedet muligt.
Jeg kommunikerer sædvanligvis direkte med de brugere jeg handler med, det er indtil videre gået fremragende.
Det ville højst sandsynligt resultere i et drastisk frafald i brugere, hvis HWT begyndte at håndtere forretninger mellem brugere.
HWT er en hardware-portal der tilfældigvis tilbyder en service i form af et køb og salgs-forum.
Ikke den anden vej rundt.
Off topic, men hvorfor bruge tid på at lave sin egen quote når systemer har den feature indbygget?Husk at bruges qoutes hele tiden. Som forresten er pisse irriterende. Især når størstedelen herinde kan finde ud af at bruge #.
Det fører til en post man vil besvare, og så taster man evt det nummer ned, i det her tilfælde 25 (#25) se.. så besvarer jeg din post, i stedet for at quote hele tiden
#27 jeg var inde på en facebook side som handlede med brugt hw. Og en gang om ugen, der tog folk lige og oppede deres lort, som absolut ingen ville have.
Og skulle man lede efter noget bestemt skulle man kigge mange lange lister igennem, som også ville tage timer(referering til trådstarter) for at finde noget som ikke var sat til urimelige priser. Plus at admins kun gik efter at der var en sober tone i gruppen
Off topic, men hvorfor bruge tid på at lave sin egen quote når systemer har den feature indbygget?Husk at bruges qoutes hele tiden. Som forresten er pisse irriterende. Især når størstedelen herinde kan finde ud af at bruge #.
Det fører til en post man vil besvare, og så taster man evt det nummer ned, i det her tilfælde 25 (#25) se.. så besvarer jeg din post, i stedet for at quote hele tiden
#27 jeg var inde på en facebook side som handlede med brugt hw. Og en gang om ugen, der tog folk lige og oppede deres lort, som absolut ingen ville have.
Og skulle man lede efter noget bestemt skulle man kigge mange lange lister igennem, som også ville tage timer(referering til trådstarter) for at finde noget som ikke var sat til urimelige priser. Plus at admins kun gik efter at der var en sober tone i gruppen
Jeg syntes det er meget besværligt, men jeg bygger også en del computere af brugte dele. Problemer med alternativerne er at det hardware jeg vil købe rent faktisk ofte kun er til salg her på hwt, men det er bare svært at finde. I gamle dage var problemet mindre fordi der ikke var så meget forskelligt i hver kategori.
29
Hvis du udelukkende bruger sitet til handel, er der masser af alternativer.
DBA, G&G, loppemarkeder etc.
Eller Facebook, hvis man er ny og smart.
Så.. altså, det er jo fint du stikker ind med noget kritik, men anvendeligheden af dine mange nye og smarte tiltag er i praksis ikke-eksisterende.
Hvis dine forslag vakte genklang blandt flertallet af HWTs brugere, ville de kommentarer du nu modtager, være af en helt anden karakter.
Og af ren nysgerrighed; er det virkelig så vanskeligt at handle via siden her, eller overdriver du en anelse?
problemet er ikke at afslutte en handel, problemet er når man skal bruge flere dele, f.eks. en hel computer
Jeg nåede lige at handle med en bruger, mens du funderede over en respons.
Det er jeg faktisk enig i, og det er en del af problemet, at jeg ikke kan se dårligere købere og sælgere, men jeg tror bare på at et godt vurderings system kan løse problemet, lidt ala ebay/aliexpress/amazon har gjort det.Forestillede mig lige for et kort sekund HWT tage en mikroskopisk % del af overførslen for at administrere ønskede system...
Hvis vi går ud fra blot 1/10 handler ender i noget ballade som typisk er urealistiske forventninger til modtagne vare eller en crappy sælger .. Eller noget helt tredje ...
Så bærer HWT pludselig en form for juridisk ansvar i enten at refundere handlen eller bistå køber/sælger i en tvist ...
Det kan ingen da seriøst mene 'er det værd' ..
nej det jeg prøver at sige var at de computere jeg skulle samle tidligere (år tilbage) ikke havde de samme muligheder mht hardware (der fandtes ikke så mange forskellige GPU'er f.eks.) som der findes i dag, derfor var problemet mindre for der var mindre at lede i og mindre at lede efter.
36
Så da udbuddet var mindre, var du mere tilfreds.
Sense - it makes none.
Det begynder at skinne igennem at du simpelthen mangler overblik, måske er det på tide med en ferie ;)
Men igen; cool at du tager dig tid til at stille forslag, det er bare ikke nødvendigvis forslag der har nogen praktisk anvendelighed, hvilket tydeligvis også afspejles i de kommentarer du modtager.
det gør de nok, men det er nok de færreste der tager mod specifikke bestillinger, og selvfølgelig bliver problemet større jo flere computere du skal bygge. lad mig spørge dig om noget, hvor mange computere har du bygge de sidste 30 dage?
"Jeg syntes det er meget besværligt, men jeg bygger også en del computere af brugte dele"
De fleste bygger computere, det er derfor vi er brugere på en hardwareportal, kom nu lige ind i kampen.
Hvis du ikke mener det kan blive lettere, så må det være et udtryk for dine kompetencer mht. software design.
41
Der er både søgefunktion og opdeling af køb og salg i de enkelte kategorier.
Jeg kan ærligt talt ikke se hvor meget lettere det kan blive.
-Det skulle da lige være at HWT integrerer noget tankelæsningssoftware i koden, så den enkelte bruger blot skal tænke på hvilket grafikkort vedkommende leder efter, men det ligger nok et stykke ude i fremtiden.
Men nyt og smart - dét ville det være :D
Hvis du havde bygget 3 computere af enkelt dele her hwt forum, ville du vide at det tager mere end 10 min at finde hardware. hvis du påstår andet vil jeg påstå du lyver.
42
Jeg har kun bygget tre, men jeg har også haft travlt med at sætte noget HIFI op i stuen.
Højttalerne kommer i morgen, dem har jeg købt af en anden bruger.
Det tog mig ca. tre minutter at finde dem i køb og salgs-sektionen.
Jeg glæder mig!
Edit. Jeg har faktisk samlet fire, men den sidste tæller ikke rigtig, den var delvist samlet i forvejen.
Det er vi så ikke enige omOff topic, men hvorfor bruge tid på at lave sin egen quote når systemer har den feature indbygget?Husk at bruges qoutes hele tiden. Som forresten er pisse irriterende. Især når størstedelen herinde kan finde ud af at bruge #.
Fordi det her er dovent, og der er ingen grund til at quote, når det kun er for at besvare brugeren
Jeg keder mig aldrig, jeg arbejder eller slapper af. Ved godt det er tosset at svare dig, for du troller sikkert bare videre. Jeg forstår godt du har næsten 7000 svar, når de intet indhold har.#25
Bruger skældsord.?????? Ikke rigtig i min verden er skældsord noget helt andet...
Og siden du nu har været me siden OC tiden, er det vel lige så tydeligt at du med 11 indlæg, bare sidder og halvkeder dig idag og tænkte: "Laver da lige en troll på hwt, så går der da tid med det 😴
Hvis du ikke mener det kan blive lettere, så må det være et udtryk for dine kompetencer mht. software design.
41
Der er både søgefunktion og opdeling af køb og salg i de enkelte kategorier.
Jeg kan ærligt talt ikke se hvor meget lettere det kan blive.
-Det skulle da lige være at HWT integrerer noget tankelæsningssoftware i koden, så den enkelte bruger blot skal tænke på hvilket grafikkort vedkommende leder efter, men det ligger nok et stykke ude i fremtiden.
Men nyt og smart - dét ville det være :D
Du skyder jo bare til højre og venstre, uden at svare på de svar jeg giver på dine udtalelser.
Ligemeget hvad, vil det ikke give mening at skrive mere med dig, da det bevæger sig i retning af trolling.
Hvis du havde bygget 3 computere af enkelt dele her hwt forum, ville du vide at det tager mere end 10 min at finde hardware. hvis du påstår andet vil jeg påstå du lyver.
42
Jeg har kun bygget tre, men jeg har også haft travlt med at sætte noget HIFI op i stuen.
Højttalerne kommer i morgen, dem har jeg købt af en anden bruger.
Det tog mig ca. tre minutter at finde dem i køb og salgs-sektionen.
Jeg glæder mig!
Edit. Jeg har faktisk samlet fire, men den sidste tæller ikke rigtig, den var delvist samlet i forvejen.
Det her er grunden at man ikke trykker quote. Tråden bliver 4x længere, i stedet for at skrive #47Jeg syntes det er meget besværligt, men jeg bygger også en del computere af brugte dele. Problemer med alternativerne er at det hardware jeg vil købe rent faktisk ofte kun er til salg her på hwt, men det er bare svært at finde. I gamle dage var problemet mindre fordi der ikke var så meget forskelligt i hver kategori.
29
Hvis du udelukkende bruger sitet til handel, er der masser af alternativer.
DBA, G&G, loppemarkeder etc.
Eller Facebook, hvis man er ny og smart.
Så.. altså, det er jo fint du stikker ind med noget kritik, men anvendeligheden af dine mange nye og smarte tiltag er i praksis ikke-eksisterende.
Hvis dine forslag vakte genklang blandt flertallet af HWTs brugere, ville de kommentarer du nu modtager, være af en helt anden karakter.
Og af ren nysgerrighed; er det virkelig så vanskeligt at handle via siden her, eller overdriver du en anelse?
problemet er ikke at afslutte en handel, problemet er når man skal bruge flere dele, f.eks. en hel computer
Jeg nåede lige at handle med en bruger, mens du funderede over en respons.
Det er jeg faktisk enig i, og det er en del af problemet, at jeg ikke kan se dårligere købere og sælgere, men jeg tror bare på at et godt vurderings system kan løse problemet, lidt ala ebay/aliexpress/amazon har gjort det.Forestillede mig lige for et kort sekund HWT tage en mikroskopisk % del af overførslen for at administrere ønskede system...
Hvis vi går ud fra blot 1/10 handler ender i noget ballade som typisk er urealistiske forventninger til modtagne vare eller en crappy sælger .. Eller noget helt tredje ...
Så bærer HWT pludselig en form for juridisk ansvar i enten at refundere handlen eller bistå køber/sælger i en tvist ...
Det kan ingen da seriøst mene 'er det værd' ..