En smart boks til det hele? (Streaming osv.)

Media Center d.  12. oktober. 2016, skrevet af MikeD
Vist: 2256 gange.

MikeD
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2016 11:24:52
Svar/Indlæg:
19/16
Hej

Ved ikke om dette er den korrekte kategori, men here goes: Overvejer om følgende hardware kan skiftes ud med én "smart box". Så jeg søger tips til dette. Idéen er at reducere strømforbruget og antallet af fjernbetjeninger...

Nuværende hardware:
Ældre Sony harddisk-optager med DVD (Se DVD og optage TV-programmer (dog KUN analogt))
WD-TV Gen. 3 (Youtube, billeder, film osv. (DLNA)) Panasonic Blu-ray afspiller (Afspille Blu-ray)
Logitech Squeezbox (streame musik)

Så spørgsmålet er om man kan få en "box", som kan alt det det ovenstående ovenstående hardware kan, DOG med den forskel at man skulle kunne optage TV-programmer digitalt?

Det skal være til at betjene for non-techies, gerne med en fjernbetjening.

TV'et er et Panasonic G20
TV-udbyder/internet udbyder er WAOO.

På forhånd tak.
comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2016 11:54:37
Svar/Indlæg:
2131/173

Jeg tror at jeg i det tilfælde, ville bygge et system i miniITX-format og så ellers proppe den med det nødvendige software, noget a'la

http://www.fagbladet3f.dk/tema...

og evt. supplere med en chromecast og så bruge en smartphone til at styre hele lortet.


LHM
 
Nørd
Tilføjet:
12-10-2016 17:04:33
Svar/Indlæg:
141/22
Hvis du ikke vil bygge selv, tænker jeg Asrock's vision eller mini serie dækker dine behov. Tilføj kodi e.l. så skulle du være kørende.


MikeD
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 00:15:27
Svar/Indlæg:
19/16
#1 og #2 Tak for input.

Det endte med en (brugt) HTPC med BD-drev, hvor der var Windows Media Center installeret.

Men nu mangler jeg et TV-kort. Jeg tænker et dual TV tuner-kort.

Har I nogle gode tips der?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MikeD d. 28-10-2016 00:15:45.