OP, jeg kan godt se, at du sidder i lidt af en situation, både arbejdsmæssigt og pengemæssigt.
Du har en bankrådgiver ikke sandt ?, og du har en budgetkonto ?.
Så ved han/hun hvordan din økonomi ser ud på årsbasis rent udgiftsmæssigt og hvad dit rådighedsbeløb er i snit pr. måned.
Idag er det lidt svært og låne penge undtagen til skyhøje renter hvilket du allerede har fundet ud af især hvis man ikke kan stille sikkerhed.
Det jeg altid har gjort før finanskrisen, er og være lidt fleksibel med afdragene på en evt. kassekredit. Som jeg ser det, så vil din bank ikke være med til det med et max. afdrag på 1000,-.
Hvad siger de hvis du så siger afdragene bliver sat op til 1500,- pr. måned eller 1250,- ?.
Det kræver jo ikke raketvidenskab og se, at lånets løbetid bliver skåret betragteligt ned, bare med den lille manøvre, og min erfaring med banker, siger mig, at så er de i mange tilfælde mere til at snakke med. Så må man suge på lappen i den tid det tager og få betalt tilbage.
Lad for din egen skyld være med at låne flere penge end du lige skal bruge til at løse dit transport problem. Vis dem, at du har styr på det, så må opgraderingen af din computer sgu vente til der er flere penge på kontoen, sådan ser jeg det.
Tag et godt og grundigt kig på din økonomi sammen med din bankrådgiver, så kan der normalt findes en løsning, som begge kan være rimelig tilfredse med.
Lad være med at skjule noget som helst, fordi det bliver opdaget i sidste ende, og så er der lukket for det varme vand, da lort flyder nedad, og i denne situation, så er det jo dig som skal betale tilbage, ikke sandt.