Så er xbox One controlleren ankommet, og jeg har da pakket den ud for lige selv at prøve den.
Ikke om jeg fatter, folk vil spille med gamepads 😳 Når man, som jeg, er så gammel, at man er vokset op med mus og tastatur, så er det noget af en tilvænning der skal til!
Jeg prøvede den lidt i Mafia 2, og den virker fint nok. Det er bedre og lettere at køre bil i "simulator" tilstand (især håndbremse vendinger er lettere med gamepad end med tastatur). Men ved våbenkampe!!! Det er jo umuligt at ramme noget som helst med en gamepad!
Enten indstiller man den til at flytte sig langsomt, så man har en mulighed for at finjustere sit sigte, og derfor er man død længe inden sigtet er drejet i den nogenlunde rigtige retning.
Eller også indstiller man den til at flytte sig hurtigt, og hvis målet så er mindre end en gravko, er det umuligt at ramme.
Man kan så gå på kompromi og indstille den "middel", Så flytter den sig for langsomt, så man er død hvis modstanderne ikke lige er i sigtelinien, og den flytter sig for hurtigt til, man kan finjustere sigtet, så det er mere held end forstand hvis man rammer.
Findes her en der kan forklare mig, fordelen (udover bilkørslen) ved en gamepad fremfor mus og tastatur i 3. persons spil?
FPS regner jeg slet ikke med at en gamepad kan bruges (af mig).