Nej med box køler, så skal man nok holde sig til et 1600FSB OC uden det vilde OC af clock/extra volt, blot for at booste ram og overall båndbredde til ca at matche DDR1066 ydelse fremfor DDR800 kun 😛
Det er realt set primært Nordbroen du skal holde stabil, uanset hvilket OC du vil lave, men overstående er et skide godt udgangspunkt at starte fra, da det kan gøres på stock volt på de fleste P45 bundkort, eller med blot et lille hak op i NB volt, givet ram ikke skal have extra volt ved DDR1066, ellers hedder ligningen DDR1066@2.0V+@2x2GB/4x1GB=NB~1,4v, og det blot for at stabilisere Mem controlleren i NB til at køre med 4GB DDR1066 ved volt omkring eller over de 2,0v (yes mængden af GB pr klods og antallet af klodser har self også noget at sige, det sammen med øget ram volt og hastighed over DDR800 de-stabilisere nordbroen så den skal have en del mere end de 1,1v stock selv ved FSB 1333)
Det svare vel også lidt på hvorfor jeg endte op med vand i sidste ende, jeg har smidt mange timer og penge i 775 OC (nok mest til bundkort, hvis vi tæller dem med fra før C2D 45Nm 😛 )
Ah jeg kan ikke huske hvem, men der var en producent der smed 1 kit derud med DDR2-1333 med kun 1,9v et kort stykke tid, ligesom man så lidt sene 775 bundkort udkomme med høje DDR-2 hastigheder som det du har nu. Men ellers blev DDR2-1333 faktisk skippet, de var forventet at skulle have været fremvist til Computex dengang, men ja folket ville have DDR3, så det fik de i stedet 😛
Tja vand har nu den fordel, omend det klart er mere besværligt at montere, at man kan dumpe varmen hurtigere og mere effektivt, hvor man nu ønsker det 🙂 En tyk 120 radiator og 2xAC F12@5v så knalder den snildt 200w TDP ud i luften lydløst, også selvom den står på gulven i stuen 🤣
Jeg tror ikke jeg har brugt mere end max 5K på vand i alt, det gennem snart 6 år mindst vel.