Stuck med Stofa fibernet?

Diverse d.  15. oktober. 2016, skrevet af sortiarius
Vist: 1083 gange.

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
15-10-2016 01:09:11
Svar/Indlæg:
353/59
Jeg er netop ved at flytte fra min nuværende adresse hvor jeg har Waoo/Energimidt fibernet 250/250 til en anden adresse hvor jeg er blevet oplyst at "signal-leverandør" til TV/Internet på adressen i udgangspunktet er Stofa.

Jeg har tidligere haft Yousee kabel internet som jeg var tilfreds med, og er egentlig tilfreds med min Waoo fiber men jeg har ikke tidligere været tilfreds med Stofa - og synes i øvrigt også det er nogle totalt skod priser de kører for deres fiber (299kr/mdr for 100/100 forbindelse, 499kr/mdr for 300/300).

Imidlertid kan Yousee's autosøgning på min adresse ikke bekræfte der er mulighed for Yousee internet og Waoo/Hiper afviser muligheden. Til gengæld kan Stofa bekræfte.

Det der så bare undrer mig er at jeg tilsyneladende har en TDC fiber boks i lejligheden se billede:

http://imgur.com/a/GjEeF

Nu er der så ikke noget der hedder TDC fiber for private længere - det hedder vidstnok Yousee der ligges sammen i en pærevælling med Yousee's kabel løsning.

Endvidere fremgår min nye adresse på en liste over steder hvor TDC tilbyder fiber (kan findes på https://wholesale.tdc.dk/Produ... )

Spørgsmålet er så nu - er der nogen herinde der kan be- eller afkræfte om jeg udfra givne oplysninger alene kan få Stofa fiber eller TDC/Yousee fortsat burde være en mulighed.

Jeg regner med at ringe til kundeservice mandag men det kunne jo være der var en venlig sjæl der kunne svaret inden da 🙂

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af sortiarius d. 15-10-2016 01:09:46.
mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2016 02:40:54
Svar/Indlæg:
4225/224
Tag boxer i stedet for

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mfcods d. 15-10-2016 02:41:25.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
15-10-2016 06:49:32
Svar/Indlæg:
5679/460
jeg bor i esbjerg og jeg har yousee istedet fiber ved stofa , jeg havde havde fiber ved waoo , , da stofa overtog og deres og da jeg ville opgradere mit internet da jeg fim mulighed for at få 150mbit , gik der 4 mdr og ca. 10-12 timer i telefon med deres kunde support før de fik deres røv ud og sætte min indgang i en gigabit port , og hvad skete der? , deres tekniker kunne ikke finde ud af det og ødelagde mit net , så nu havde jeg slet ikke noget net , og deres svar var at der gik ca, 3 uger før jeg kunne få mit net igen.

det er min erfaring med stofa , og mit tip er ...løb for livet

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
15-10-2016 08:20:36
Svar/Indlæg:
353/59
Boxer kan max trække 50mbit downstream så det er helt ude

#2 Det var jo det forkerte svar ??

TolaGarf

Overclocker
Tilføjet:
15-10-2016 09:13:28
Svar/Indlæg:
269/14
Jeg har haft Stofa fiber (Haderslev) lige siden starten, og jeg har aldrig oplevet problemer med det. Ja deres priser er lige pebret nok i forhold til andre landsdele, men på den anden side stiller jeg lidt spørgsmål ved, hvad du overhovedet skal bruge 250/250 mbit til (eller højere hastighed).

Så mon ikke du sagtens kan nøjes med 100/100 indtil videre?

gammelgaard_mink

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2016 09:57:11
Svar/Indlæg:
979/49
Jeg regner med at ringe til kundeservice mandag men det kunne jo være der var en venlig sjæl der kunne svaret inden da
Jeg tror du skal holde dig til din allerede planlagte plan - ring tolæ YouSee. Husk at bruge alle dine gode argumenter du har på bordet her og gerne send dem billeder af denne TDC fiber boks.
Et lille tip er, prøv ret hurtigt at få fat i YouSee second level support og forsøg at snakke alt det teknik du overhovedet har lært 🙂

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
15-10-2016 10:02:19
Svar/Indlæg:
353/59

Fair nok men når man selv har haft massive problemer med et selskab - og de i øvrigt tager _væsentligt_ mere for deres produkter i forhold til konkurrenterne så opleves det lidt træls at vende tilbage.

I forhold til hastigheden: Helt ok du ikke forstår det og ikke selv har brug for mere end et given hastighed men nu vil jeg gerne prioritere hastigheden og så er det vel egentlig fair nok. Lidt ligesom der er mange der ikke forstår at man køber sportsbiler i DK når man nu ikke må køre hurtigere end 130km/t i DK. Ønsker i hvert fald ikke det bliver en del af diskussionen i denne tråd.

Jeg ved godt at telefonopkald er den gode plan - det er desværre også bare den plan der først fungerer i overmorgen 🙂 - det er faktisk lykkes mig at komme i kontakt med en TDC medarbejder på HOL.dk der ganske overraskende kan oplyse mig at TDC fiber kun udbydes med 50mbit downstream.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2016 12:58:19
Svar/Indlæg:
4225/224
#3 ja og?
Du brokker dig over de urimelige priser du får hos en fiber leverandør. Hvilket må betyde du ikke ved hvordan folk på kobber i udkants danmark har det

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
15-10-2016 13:15:30
Svar/Indlæg:
353/59
Nej jeg spørger om der er nogen der kan hjælpe med med at afklare om jeg kan få TDC/Yousee/Waoo fiber i min lejlighed med fiber forbindelse så jeg ved ikke lige hvad jeg skal bruge dit svar til i #2 til, men er til gengæld helt sikker på jeg absolut ikke kan bruge dit svar i #7 til noget som helst i den relation.

#7 er til gengæld et fantastisk udgangspunkt til at starte en off-topic diskussion. Det har jeg desværre intet behov for.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
15-10-2016 13:42:03
Svar/Indlæg:
4985/49
Uanset set hvad du burde kunne få, så er der kun de produkt muligheder som de vil sælge dig 😛

Dvs du kommer længst med at kontakte de udbydere du kan få net hos på den addr, hvilket du jo skal uanset i sidste ende for at få noget net oprettet...

Det giver ikke meget mening at spørge gud og hver mand der intet har med dit net og gøre, du ender bare med at blive skuffet over slutresultatet 😛

The

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2016 23:28:09
Svar/Indlæg:
1406/100
Jeg syns nu du blæser problemet op.
Jeg er selv stofa kunde, og jo der har været nogen små ting men ikke være ind det har kunne løse over en telefon.

Priserne syns jeg ikke er de bedste men går fint and på en 50/50 og 100/100 men 300/300 er noget over de andre på market

puma99dk|

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2016 00:00:30
Svar/Indlæg:
501/10
Har haft stofa og nu har jeg Hiper og er kun blevet en gladere bruger ved Stofa skulle jeg selv vide alt om min forbindelse, udstyr samt de indstillinger jeg næste altid har haft via mit fiber for at når support skulle kigge med deres "finger" lavede det ordenligt.

Med Hiper sæt udstyr til, slå router fra sæt eget udstyr til intet program og ikke haft brug for Hiper support udover lige at finde deres driftstatus.