Den virker ikke ☹. Den er stået af.Hvis at den virker, så tag og kig alle stikkene igennem på psu'en. Kig også stikket på dit bundkort, gfx og hdd.
forstår ikke din hentydning.. eller ved ikke om du tager tingene meget bogstavligt.. 🤡 Den er jo belastet, men er masser at give af. Det var det jeg mente. Der er jo et RVE,X5960,32DDR4GB,10606GGTX,Samt 4 fans. Men jeg mener bare, jeg overclocker det ikke eller har sli setup etc. hvilket sådan en psu burde kunne håndtere. 😲#9 Det er hellere ikke smart at lade PSU'er ikke være belastet.
Det er bedre at være tæt på PSU'ens maks end at være længere fra.
Det samme gælder for generatorer, motorer osv. der slides mindst og virkningsgraden er størst ved en ca. 80% last.
Hej derude.
For en lille time side, hørte jeg min computer slukke af sig selv, og 2 sekunder efter sagde det sådan et lille "PUF" og der lugtede af kortslutning. Maskinen havde bare stået for sig selv i en lille time.
I en fart fik jeg revet alle stik ud, og sat maskinen udenfor 🤡 (for nogen lidt underligt, men var lidt panikken ).
Nå tænker jeg, hvad fanden er der galt. Maskinen har kørt fint i lang tid og bliver brugt jævnligt i mange timer, uden problemer. Jeg prøver at lugte mig frem til hvilken komponent det er, som lugter. Umiddelbart er det PSU´en eller grafikkortet.
Jeg vælger at sætte maskinen til igen, og når jeg tilslutter strømmen er der fint lys i dioerne på MOBO(RVE), og i PSU (Corsair hx1000i) så jeg tænker fedt. MOBO lever 🙂.
Jeg prøver at starte den op, men den starter overhovedet ikke den begynder bare at lugte brændt. Der er fortsat lys i dioerne. Jeg skynder mig derfor at frakoble alle kabler igen.
Jeg synes det virker som GTX, så piller det helt ud. Men efter lidt tid, så er lugten ikke der mere. Jeg lugter videre og synes at have identificeret at det er min PSU som lugter.
Hvad gør jeg? Kan det virkelig være PSU´en, når der er lys i mobo, ?
Er der mon nogen i Århus, som kunne hjælpe med en låne PSU eller vil sælge en billigt? og måske grafikkort? (Håber selvfølgelig på, at det ikke er mobo og cpu ☹ )
Jeg har google på nettet, og der lader det til at være PSU. Er der nogen måder man kan teste sin PSU´en uden at tillsutte hardware, så man ikke udsætter dette for skade?
Måske der er nogle computerhajer i Århus, der har lidt ekstra udstyr og som kunne være interesseret i at hjælpe?.
Ser frem til at høre fra jer alle sammen.
Rigtig god lørdag 🤣