Hvis jeg var dig ville jeg slå lidt kold vand i blodet et par måneder endnu.
PG348Q og X34 er begge baseret på et ældre 60hz LG panel. Det kan godt være de kører 100hz, men det er overclocket. Panelet er stadig kun et 60hz panel, og flere har skrevet at det ikke føles så godt som "rene" høj-hz paneler. Derudover er det et IPS panel med ret så kraftig backlight bleed.
LG's egen skærm baseret på panelet (34UC97) blev ret meget udskældt pga backlight bleed, og de har delvist fået det løst på den nye 34UC98/34UC88. Dette er stadig et 60hz panel, men LG tilbyder nu at man kan overclocke til 75hz hvis man kører AMD freesync.
Generelt når vi taler paneler er jeg ikke meget for overclocking. Det er sikkert hurtigere, men panelet er ikke bygget til det som andre.
Samsung er på trapperne med en helt ny 34" 21:9 skærm CF791, som er "rent" 100hz panel, VA (uden backlight bleed) og med quantum-dot, hvilket skulle give bedre farver (og dermed udligne fordelene IPS har). Denne har jeg i kikkerten. Den er dog kun freesync lige nu, men Samsung har sagt der kommer en G-Sync udgave også.
Ud over disse sidder vi jo også alle og venter på DP1.3/DP1.4 skærme hvor vi endelig kan se 4K opløsninger ved 120hz. Disse skulle gerne komme i løbet af foråret.
Så med mindre du absolut insisterer på at brænde 10k af på en skærm lige nu, så ville jeg vente lidt.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KleitusIV d. 18-10-2016 19:03:59.