Du betalte 1000kr for at faa skaermen kalibreret?
tillad mig at forklare hvorfor jeg mener det er spild af penge til at begynde med.
Din oejne er ikke det samme som deres. Saa selv hvis du kalibrere det til det som er teknisk korrekt er det ikke sikker det er det billede du bedst kan lide.
og hvis du gik nok op i at det skulle vaere teknisk korrekt fremfor hvad du kan lide ville jeg mene at du allerede havde sat dig in i hvordan tingene afmaales osv.
det er lidt ligesom at anbefale headset
man kan anbefale dem paa hvad der er teknisk set mest korrekt gengivelse af lyd. dvs flad response kurve over hele linien.
men det betyder ikke at koeber A kan lide dem bedre hvis han er saadan lidt brian masser af bass typen.
eller hvis han har en oerefejl der goer der er isse lyde han skal have i et hoejere DB for at opfatte det ens volume som resten.
Ud over dig selv som subjektiv vurderings er der en anden faktore ,hvilket er rummet og dets belysning. Hvis du f.eks sider med meget gul lys oensker du en farve temperatur and hvis du sider med meget blaat lys.
Saa hvis de kalibere det efter det blaa noen lys der typisk er i butikken og du smakker det op i en hyggelig stue med varm gult lys fra gloedepare saa er farvene andeledes
Kort fortalt det er dig som skal see paa det og vaere tilfreds og nyde billedet og intet andet kan kalibrere det efter det end dig selv. her er det totalt dig der er experten. 😀
men hvis de nu kalibrere det efter en korrektheds standard.
Har de saa fortalt noget som helst om hvilken form for standard de kalibrere TV'et efter ?
jeg har paa fornemmelse de bare kalibrede det efter hvad de lige mener ser bedst ud og saa har du ikke faaet en dyt for din penge, da det hverken er teknisk korrekt. eller subjektivt korrekt for dig.
jeg ville begynde at kigge paa om det er bloedende farver og palette clipping. det er typsike fejl fra en eller anden wannabe teknikker giver lidt for meget gass paa kontrast og lystyrke for at give en wow effekt, men reelt set har du et daarligere billede.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 19-10-2016 22:26:37.