For øvrigt er jeg helt vild med optikken - specielt til mit formål. Emnet (hvis du rammer fokus) står knivskarpt, alt andet sløres. Nogen gange har jeg også bandet gevaldigt, fordi fokus liiige flyttede sig, og så er billedet ubrugeligt. Men når det lykkes, så er det nogen lækre billeder. Mit næste optik bliver også en lignende sag, men bare med noget zoom på. Optik er bare dyrt...
Vil tilføje at jeg bruger Lightroom 5.7.1. Fandt en billig key på ebay. 5.7.1 understøtter godt nok ikke mit kameras raw version, men kører raw igennem Adobes dng konverter. Problem solved. Plads har jeg nok at, så gemmer raw filerne på filserveren.
Det er en nyligt funden interesse, så stilen er ikke fundet endnu, men ved at jeg vil komme til at lave en del timelapses, billeder af nattehimlen, og så lidt general natur.
Canon EOS 760D efs 18-135mm IS-STM ef 50mm f/1,8 STM efs 24mm f/2,8 STM
...når nu jeg er ved udstyret, er der så nogen som ved hvor jeg finder en E3 - N3 converter? (Det eneste jeg har kunnet finde, er en guide til selv at modde, og så en onlineshop som sender fra Kina.).
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 21-10-2016 11:00:20.
Kamera: Canon EOS 600D Objektiver: Canon EF 50mm f1.8II Canon EFS 17-55mm f2.8 IS USM (primært objektiv) Canon EF 70-200m F4L IS USM Canon EF 100mm f2.8L IS USM og så har jeg et eller andet sted det standard 18-55 is der er med kameraet..
Stil: tager billeder af lidt af det hele, mest hw og så vores 2 katte. Vil ikke kalde mig nørd, da jeg ikke benytter det særligt meget, men man skal jo ikke gå ned på udstyr! 😛
Sony Xperia X Performance til hverdags små finurligheder jeg render i, har en Insta projekt kørende hvor jeg hygger med at samler lidt på ting jeg falder over - se: rafalpyszko - min åben profil, ellers har jeg en Nikon D3200 med lidt macro, alm og tele når tiden er til det 😉
#9 Hvad har du lavet der ? Det ser ud som om du kun har viderefoert RPM og PWM. har du lave saa dukan trakke volt fra "molex" stik men stadigvaek videre fore RPM og VRM signal ?
Bruger mest 24-70, men bare til 'lal' - 50mm F1.8G var lidt et fejlkøb, følte bare at jeg skulle have den, og prisen var fin, den er ikke skarpere end 24-70 objektivet, men tilgengæld markant hurtigere AF.... 70-200 er mit favorit objektiv, perfekt til f.eks. zoo..
Bruger konsekvent ikke efter redigering af billeder, nogle eksempler på hvad hvert objektiv kan præstere.
Bryllups skud, 24-70, desværre build-in flash til fill, fik ført rigtig flash efterfølgende... https://flic.kr/p/JaAFXF
Fik min 105 for ikke ret lang tid siden, og havde ingen erfaring med macro skud, måtte prøve i få minutter i baghaven... Sådanne bier vil ikke sidde stille, og var ikke lige klar over at flash skulle af selve huset... Cropped voldsomt https://flic.kr/p/L6CW39
#23 Hele herligheden foregår fra 16.41 (København) da står månen nemlig op. Solen går ned 16.02 så der burde være mulighed for en lækker supermåne, hvis ikke de skyer kommer, som metrologerne ellers har lovet.
#23 Hele herligheden foregår fra 16.41 (København) da står månen nemlig op. Solen går ned 16.02 så der burde være mulighed for en lækker supermåne, hvis ikke de skyer kommer, som metrologerne ellers har lovet.
Jeg regner først med at være hjemme kl.20-20:30 i aften, så skal der lige spises, og så kan det være at jeg kører afsted, det ville være bedre at få et endnu bedre billede af månen end sidste skud fra stammen