Prøv lige at find en lommelygte frem, og prøv at lys nede i PCIe soklen, hvor at grafikkortet har været montere. Så tag og se efter om du kan se noget brændt, eller om der er misfarvninger. (husk også at se strøm stikkene igennem)
Når at du kan starte din pc op bag efter, med den indbygget gpu, så bør din pc fungere normalt.
Det er altid en god ide' at kontrollere sin pc før at man montere noget nyt, så man ikke ødelægger det nye hardware.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ICE-Cool d. 21-10-2016 20:29:21.
Komplett går ikke efter prisen men ydelsen 🙂 Hvis de gjiorde det så vil folk bare kunne få deres kort defekt inden det ude af garanti og få en gratis opgradering.
Hvis at der er garanti på dit bundkort, så bør du sende det med ind eller som minimum nævne det overfor butikken.
Du har jo ingen garanti for at du ikke vil brænde det næste grafikkort af, hvis at du får et nyt. Du kan selv teste med et gammelt grafikkort, men så kan du jo risikere at ødelægge det.
Håber da bestemt ikke mit bundkort fejler noget :(
Altså må indrømme at jeg ikke lige kan huske hvilken port det sad i, men da jeg fik det i skrev jeg på et forum hvilken port det skulle i, så skulle være rigtigt nok, kan huske det var den øverste eller nummer 2 fra øverst.
Hvilken er da helt den rigtige?
Jeps, det var den øverste pci slot jeg havde det i.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af peterlmad d. 21-10-2016 20:48:51.
Du har et EVGA kort, så burde du bare kontakte dem direkte. De har i min mening den absolut bedste support og kan helt sikkert hjælpe dig :) Der stod sågar på æsken da jeg købte mit 1080 at jeg skulle kontakte dem i stedet for dem jeg har købte kortet ved ant RMA.
Har du ikke monteret de metal skinner, der dækker hullerne bag på dit kabinet ?
Nr 1 og 2 fra Toppen yder det samme. Men man plejer næsten altid at benytte den øverste, sådan at grafikkortet kan få en masse luft.
Hvis at man montere grafikkortet i en af de nederste porte, så kan man risikere at suge den varme luft fra strømforsyningen ind i grafikkortet. (en Fanless strømforsyninger producere en del varme)
Købeloven siger at du skal sidestilles ved defekt. Det har intet med beløbet at gøre, det betyder at du ikke skal forringes i produkt/ydelse. Hvis det betyder at de vurderer 1070 kort sidestiller ydelsen med 980TI så bliver det sådan. Er du uenig har vi i Danmark en række klagemuligheder. Præcist det samme gælder ved brug af en forsikring!
Men som jeg har fået at vide så er 1070 en nedgradering iforhold til mit evga 980 ti sc+ og så koster det langt under halvdelen (selvom det ikke betyder noget så er det stadig en downgrade)
Når det så er sagt så kunne det have gået helt galt, feks brand da det røg godt og grundigt da jeg kom tilbage!
Så jeg vil helt sikkert presse på for at få et 1080 i stedet.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af peterlmad d. 22-10-2016 15:12:08.
#30 problemet er så bare, at det er en vuderings sag, i mange spil ligger 1070 lige med 980Ti, jeg vil mene at du muligvis kan argumentere for højere end 1070 ydelse, hvis dit 980TI var specielt højt overclocked fra fabrikanten, men at få et 1080 for det, tror jeg vikeligt ikke du skal regne med, hvis det er tilfældet så tror jeg komplett vil presse for at give dig et EVGA/MSI/ASUS PRE oc´ed 1070. Da oc 1070 modellerne nemt rammer 980TI i ydelse, så vidt jeg husker.
Dertil kommer at du får 2gb flere ram på et 1070 i forhold til 980Ti, det skal du self også tage med.
Hvad der er mest fair er en smagssag, man kan argumentere for begge dele.
Ja jeg tænker bare at så kan det jo aldrig svare sig at købe så dyrt et grafikkort 6300 kroner, hvis man så bare bliver spidset af med et 2600 kroners kort, så vil jeg hvertfald aldrig smide så meget for et kort mere.
#32 temmelig daarlig logik. hvis du kan fa edet samme krot eller bedre til 2600kr var dit kort jo naeppe 6300 kr vaerd.
Det svar sig ti alt prvoe at salege sit kort til 300kr paa dba pga at nyrpisen for 10 aar sidne var 6000kr, pa trods af et et nyere og bedre kort kun koster 1200kr.
du har keobet et produkt med en vis ydelse og funktioen, det er det butikken skal lever. hvis du ikke ville havde det men istedet have 6300kr skulle du ikke koebe produktet til at begynde med