Forskellen er minimal, det er meget vigtigere at man ikke får for meget kølepasta på 🙂
Det værste der kan ske med en billig noname pasta, er at den måske tørre hurtigere ud, men det ville de fleste alm kølepasta´er sammenlignet med de bedre, arctics silver 5 tørre ikke bare lige sådan ud for eks (den har så også en indkørselstid på 200 timers on/off brug xD )
Nu er der en stor forskel på liquid metal og kølepasta. Personligt så ville jeg aldrig anvende sådanne et produkt, da man kan risikere at cpu køleren sidder fast på cpuen.
Læste du dette?
Liquid metal products clearly have the highest performance on the market. If you plan to delid your CPU or want to have the best possible temperature you should get a liquid metal product. However you have to deal with an electrically conductive product and it's usually very hard to remove. Also keep in mind that it must not be used with any aluminium parts..
Hvis at det er full nickel, så burde der ikke være nogen problemer.
Edit: kan se at ncix tech tips kun anbefaler kobber eller sølv.
https://youtu.be/WhvqhRlIf9U
Nogle liquid metal produkter skal varmes op før at de virker.
Det fungere lidt ligesom en lim, derfor bør man passe på når at man skiller det ad.
Jeg antager grunden at man ikke må benytte aluminium, er fordi at der er nogle kemiske forbindelser i aluminiumet og liquid metallet. Der reagere sammen, hvilket kan få det til at hæfte mere end der er nødvendigt.
Det er vel relativt, Intel stock kølerene dækker sjælent mere end 80% af overfladen uanset 😛
Unaset har du proppet nok pasta på til et 2mm lag, ja så bliver det ikke bare magisk et godt resultat fordi du tænder og bruger Pc´en, det bliver et 2mm tykt lag medmindre vi snakker en af de virkelig letløbende pasta´er 😛
Det er meget nemmere at få meget på og et skidt resultat, fremfor for lidt på.
Der skal jo ikke ret meget på i det hele taget, 1 ris korn på en mainstream Cpu/Lidt mere på en Gpu vel, dobbler man det op, ja så ender heatsink næppe med direkte kontakt til Cpu/Gpu´en nogen steder, uanset ens overbevisning om det måtte flyde jævnt ud blot ved at montere heatsink 🙂
Jeg har ihvertfald ikke en presse jeg kan smide mit hardware i og montere heatsinks/pasta ved et given tryk, har du ? 😛
Du kan jo regne lidt på det, hvor meget tryk skal der til får at presse heatsink ordenligt ned, så kølepasten er spred godt ud ? Der skal ret meget tryk til bare at jævne 2mm ud, selv på en så lille overflade som på en Cpu, så at forvente det bare falde på plads er noget naivt at påstå, på sigt vil bundkortet og heatsinks holdere istedet give sig lidt jo, det trykker sig ikke bare automatisk 😛
Det kunne ellers være meget fedt, så skulle jeg ikke til at re-paste det 450GTS, som bestemt skal have en korrekt mængde, for dens heatsink er ikke ligefrem under det store tryk, overhovedet.