Jeg er rimelig enig med #2.
Du må forvente en ret stor udgift, hvis du vil have alle 6 maskiner up to date.
Hvis du er heldig, så kan du genbruge kabinet, PSU, og HDD fra de fleste af dem, og måske GFX, alt efter budget.
Generelt anbefaler jeg
i5 6500/6600
H110 bundkort
16GB ram
RX 480 8GB/GTX 1060 6GB
500GB SSD
500W kvalitet PSU
Ovenstående er hvis man ikke ønsker at overclocke.
At gange ovenstående med 6 maskiner, bliver rigtig mange penge, så overvej at genbruge PSU hvis de kan følge med på 500W, men skift den snarest, hvis det ikke er kvslites PSU.
kabinettet kan du bruge hvis det er ATX format
De to GTX 570, og 7950 kortene kan du overveje at lade leve lidt endnu, men spilglæden vil være derefter.
I stedet for de foreslåede h110 bundkort kan i overveje b110 som er lidt billigere, men de er ret skrabede.
Ram kan i nøjes med 8GB per maskine, men forvent at skulle smide 8 mere i, før eller siden.
GFX kan i overveje RX 470, eller måske endda RX 460. Begge fås i to versioner, og jeg vil anbefale den med mest ram, men skrider budgettet så må det blive de små.
SSD kan du erstatte med maskinernes nuværende HDD, hvis de er sata3 (det er de fleste idag), men i vil få meget længe load tider i spil, og maskinerne vil føles relativt langsomme. Opgradér til SSD hurtigst muligt. Man kan klare sig med mindre end 500GB, men de bliver hurtigt fyldt.
Hvis du køber SSD til maskinerne, så formater de nuværende HDD og brug dem som lager.