Enthusiast
Tilføjet:
28-10-2016 10:07:07
Svar/Indlæg:
63/3
Hej alle HWT'ere.
Jeg er en smule på herrens mark mht. en handel med en bruger herinde.
Jeg ved godt dette er en lang post, men jeg håber på der er nogen der kan kaste lidt lys over om dette er normal og ordentlig opførsel, da jeg aldrig har oplevet noget lignende..
Der nævnes selvfølgelig ingen navne og andet der vil lede til at finde ud af hvem personen er.
Og uanset hvad, hvis jeg som sælger (eller medkøber med ansvaret for at sende videre) sender noget, som brevpakke, kan det kun i sidste ende være mig der skal erstatte en evt ikke fremkommet pakke, og det har jeg på ingen måde lyst til at løbe fra, da jeg ville forvente det samme af sælger, hvis jeg stod som køber.
Jeg har købt nogle ting af en bruger herinde under køb og salg.
En del af varerne havde jeg ikke selv behov for, og sælger ville kun sælge samlet. Da en anden bruger udviste interesse i de dele jeg ikke skulle bruge, kontaktede jeg ham, og spurgte om vi skulle gå sammen om dette, og han skrevv hvad han ville give for sin del.
Jeg stod for budende og vandt auktionen. JEg informerede om det og han overførte pengene som jeg sendte videre til sælger sammen med dem for min del. Jeg informerede løbende den anden part i handlen omkring hvornår jeg forventede at kunne hente, og til sidst da jeg havde lavet en aftale med sælger, skrev jeg at jeg ville hente tingene den dag kl det, og sende hans del videre dagen efter.
Han havde overført en 50'er til fragt, og da jeg aldrig normalt sender pakker (er flere år siden jeg sidst har gjort det), og ikke kan finde nogle steder at sende en pakke for under 70-80 kr, vælger jeg brevpakke løsningen til 47 kr.
Jeg får så efterfølgende at vide af manden, at man på GulogGratis kan sende pakker for 49. Har beklaget at jeg ikke kendte til dette, 3 gange nu faktisk, og taget på mig at det var sgu min dummert og sådan er det.
Brevpakken blev aflevert og sendt sidste fredag kl. 14.30-15.30.
I dag da jeg vågner, logger jeg in på HWT som det første, for lige at skrive og spørge om den evt er kommet frem, og lige sige at de 5 hverdage jo egentlig først er overskredet her til eftermiddag kl 15ish.
Jeg står så op til disse 2 beskeder, til min store undren:
Nu er det torsdag, det er nu 6 dage siden du angiveligt sendte.
Selvom jeg skriver dette, så giver jeg det til Fredag, inden jeg går råden amok, og fortæller om venner og bekendte i din omegn. For jeg finder mig faktisk ikke i at blive snydt, ikke at jeg er blevet det. For jeg giver det som sagt til fredag.
Og så kommer det kedelige, da du har sendt pr. brev. Så er der absolut INGEN forsikring, INTET der beviser at du har sendt det, OG ingen måde at finde frem til det, skulle det være tabt/stjålet. Men tilbage, står du som ansvarlig, hvis det bliver nødvendigt.
Så skal vi ikke bare håbe på, at det dukker op i morgen.
Rigtig god dag.
Og denne også:
Nu har jeg siddet og søgt på andre tilfælde af brev forsendelser via brev.
Nogle siger de har ventet op 14 dage, andre skriver om kedelige historier om tabt forsendelse.
Smadder irriterende, at sidde tilbage med frygten for at følelse skal rammen en, følelsen af, at man har smidt 750 ud i luften. Og man kan intet at vente. Havde jeg derimod et track&trace nummer, så kunne jeg opsøge og spore hvilket giver trykhed.
Jeg vælger så at svare på den bedste måde jeg kan mønstre, set i lyset af den måde manden sviner mig på:
Jamen god morgen til dig også da...
For det første undrer jeg mig ret så meget over de ting, du vælger at tænke du har behov for at smide i hovedet på mig.
Men det er jo så også din ret at ytre dig som du har lyst til/behov for, men jeg har meget svært ved at se det konstruktive i det.
Derudover så blev rammene sendt i fredags som jeg skrev, omkring 14.30-15.30.
Min hovedregning siger mig (ret mig endelig hvis du mener det er en regnefejl) at fredag eftermiddag til torsdag eftermiddag er og bliver 4 HVERDAGE. Du vælger derfor at beskylde mig, flere gange, for at være en svindler og snyde dig, UDEN at vente til der i det mindste er gået 5 HVERDAGE.
Alternativt kan du vise mig hvor du finder at posten skal være fremme efter 5 dage, for alle steder jeg kigger, står der tydeligt 5 HVERDAGE.
At du vælger at begynde at komme med trusler om venner og bekendte i området, vælger jeg at udelade at kommentere på, da jeg ikke kan sige noget positivt om det og egentlig ikke gider synke så dybt og kommentere på det.
Til info kan jeg oplyse min adresse herunder, samt alle mine mobilnumre. Skulle du føle et stort behov for at snakke om venner og bekendte i området, giver jeg gerne kaffe til dem, såfremt jeg ved lidt på forhånd hvornår de kommer.
MXXXXXX KXXXXX
Bxxxxxxt xx, Sxxy
xxxx xxxx.
xx xx xx xx
xx xx xx xx
(Jeg valgte lige at fjerne min adresse inden jeg postede herinde)
Husk at ringe lidt før så jeg kan have kaffen klar.
Jeg har fået tilsendt 2 ting som brevpakker, fra HOL, indenfor den sidste måned. Begge gange gik der 5-7 hverdage før de kom frem, men frem kom de.
Derudover har jeg 2 gange beklaget at jeg IKKE VIDSTE at man igennem guloggratis kan sende pakker for 49, for jeg har også vist dig linket til hvor jeg tjekkede og så at 80 kr. var omkring mindstepris for en pakke med Post Nord, og GLS og Bring var endnu dyrere for private afsendere. Så den er vist efterhånden uddebateret.
Jeg er stadig ekstremt forbløffet over du vælger denne opførsel INDEN de 5 hverdage endnu er gået som der kan gå. Jeg kan forstå hvis der var gået 8 dage og du begyndte at reagere som om du følte dig snydt.
Jeg vælger dog at føre dette i en god tone, da jeg absolut ikke ser nogen grund til at fremprovokere noget som helst.
Lad os recappe:
Du skriver: "Angiveligt sendte" og "jeg finder mig ikke i at live snydt". Så igen du har allerede besluttet dig for at jeg er en svindler og har snydt dig, samtidig med jeg lyver omkring at have sendt pakken.
Og så er der lige den med fysiske trusler omkring dine venner og bekendte i området.
Jeg har gennemlæst vores korrespondance, da jeg jo som bekendt kontaktede dig og spurgte om vi skulle gå sammen og du så tog rammene. Jeg kan intet sted finde hvor jeg på nogen måde har insinueret at jeg er svindler.
Derudover har jeg op til flere gange informeret dig omkring hvornår jeg hentede tingene og kunne sende rammene videre til dif´g.
Derudover har jeg 3+'er på HOL.dk fra andre jeg har handlet med. Jeg har dog altid været køber - som jeg sagde sendte jeg aldrig pakker normalt.
Og du skriver der ingen forsikring er, eller intet bevis for at jeg har sendt den.
1. Pakken ER sendt og længere er den ikke.
2. Jo der er forsikring, for som afsender af pakken må erstatningen ligge hos mig, såfremt dette skulle blive aktuelt. Det er det eneste rigtige at gøre, uanset hvor røv det må være for mig at skulle smide 750 kr ud af vinduet her op til jul, og så er den ikke længere.
Jeg har aldrig snydt nogen mennesker, da det ligger så fjernt fra mig at gøre dette, da jeg ved hvor surt og øv det er, når man selv bliver snydt, som jeg har oplevet et par gange i mit liv.
Ovenpå at du vælger på det groveste at svine mig til, og jeg ærlig talt har lyst til at sige at det er sgu dit eget problem herfra, når du IKKE ENGANG KAN VENTE TIL LEVERINGSFRISTEN ER UDLØBET, før du begynder at blive grov og antage det værste, og sige ting som du absolut intet belæg har for.
Men det er stik imod min natur og livsfilosofi at gøre dette, så jeg vælger at tro på at du må være blevet udsat for en del svindel ved handler eller andet og at du derfor er hurtig til at begynde på dine antagelser. Dog vil jeg på ingen måde begynde at tale om erstatning af noget som helst, før der er gået nogle dage over tiden.
Og idag omkring kl 15 stykker er der gået de 5 hverdage som de normalt er ude inden.
Det første jeg gjorde i morges var egentlig at logge på HWT for at skrive og spørge om du havde modtaget den og sige at de 5 hverdage jo egentlig først rundes i eftermiddag, og jeg ved jo ikke om sidste fredag tæller med, da brevpakken jo blev afleveret i slutningen af eftermiddagen.
Men rigtig god dag til dig også......
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Hanfufu d. 28-10-2016 10:09:00.