Er det mig der er noget galt med, eller er dette groft og helt unødvendigt???

Diverse d.  28. oktober. 2016, skrevet af Hanfufu
Vist: 2704 gange.

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
28-10-2016 10:07:07
Svar/Indlæg:
63/3
Hej alle HWT'ere.

Jeg er en smule på herrens mark mht. en handel med en bruger herinde.

Jeg ved godt dette er en lang post, men jeg håber på der er nogen der kan kaste lidt lys over om dette er normal og ordentlig opførsel, da jeg aldrig har oplevet noget lignende..

Der nævnes selvfølgelig ingen navne og andet der vil lede til at finde ud af hvem personen er.

Og uanset hvad, hvis jeg som sælger (eller medkøber med ansvaret for at sende videre) sender noget, som brevpakke, kan det kun i sidste ende være mig der skal erstatte en evt ikke fremkommet pakke, og det har jeg på ingen måde lyst til at løbe fra, da jeg ville forvente det samme af sælger, hvis jeg stod som køber.

Jeg har købt nogle ting af en bruger herinde under køb og salg.
En del af varerne havde jeg ikke selv behov for, og sælger ville kun sælge samlet. Da en anden bruger udviste interesse i de dele jeg ikke skulle bruge, kontaktede jeg ham, og spurgte om vi skulle gå sammen om dette, og han skrevv hvad han ville give for sin del.

Jeg stod for budende og vandt auktionen. JEg informerede om det og han overførte pengene som jeg sendte videre til sælger sammen med dem for min del. Jeg informerede løbende den anden part i handlen omkring hvornår jeg forventede at kunne hente, og til sidst da jeg havde lavet en aftale med sælger, skrev jeg at jeg ville hente tingene den dag kl det, og sende hans del videre dagen efter.

Han havde overført en 50'er til fragt, og da jeg aldrig normalt sender pakker (er flere år siden jeg sidst har gjort det), og ikke kan finde nogle steder at sende en pakke for under 70-80 kr, vælger jeg brevpakke løsningen til 47 kr.

Jeg får så efterfølgende at vide af manden, at man på GulogGratis kan sende pakker for 49. Har beklaget at jeg ikke kendte til dette, 3 gange nu faktisk, og taget på mig at det var sgu min dummert og sådan er det.

Brevpakken blev aflevert og sendt sidste fredag kl. 14.30-15.30.

I dag da jeg vågner, logger jeg in på HWT som det første, for lige at skrive og spørge om den evt er kommet frem, og lige sige at de 5 hverdage jo egentlig først er overskredet her til eftermiddag kl 15ish.

Jeg står så op til disse 2 beskeder, til min store undren:

Nu er det torsdag, det er nu 6 dage siden du angiveligt sendte.

Selvom jeg skriver dette, så giver jeg det til Fredag, inden jeg går råden amok, og fortæller om venner og bekendte i din omegn. For jeg finder mig faktisk ikke i at blive snydt, ikke at jeg er blevet det. For jeg giver det som sagt til fredag.

Og så kommer det kedelige, da du har sendt pr. brev. Så er der absolut INGEN forsikring, INTET der beviser at du har sendt det, OG ingen måde at finde frem til det, skulle det være tabt/stjålet. Men tilbage, står du som ansvarlig, hvis det bliver nødvendigt.

Så skal vi ikke bare håbe på, at det dukker op i morgen.
Rigtig god dag.

Og denne også:

Nu har jeg siddet og søgt på andre tilfælde af brev forsendelser via brev.

Nogle siger de har ventet op 14 dage, andre skriver om kedelige historier om tabt forsendelse.

Smadder irriterende, at sidde tilbage med frygten for at følelse skal rammen en, følelsen af, at man har smidt 750 ud i luften. Og man kan intet at vente. Havde jeg derimod et track&trace nummer, så kunne jeg opsøge og spore hvilket giver trykhed.

Jeg vælger så at svare på den bedste måde jeg kan mønstre, set i lyset af den måde manden sviner mig på:

Jamen god morgen til dig også da...

For det første undrer jeg mig ret så meget over de ting, du vælger at tænke du har behov for at smide i hovedet på mig.

Men det er jo så også din ret at ytre dig som du har lyst til/behov for, men jeg har meget svært ved at se det konstruktive i det.

Derudover så blev rammene sendt i fredags som jeg skrev, omkring 14.30-15.30.

Min hovedregning siger mig (ret mig endelig hvis du mener det er en regnefejl) at fredag eftermiddag til torsdag eftermiddag er og bliver 4 HVERDAGE. Du vælger derfor at beskylde mig, flere gange, for at være en svindler og snyde dig, UDEN at vente til der i det mindste er gået 5 HVERDAGE.

Alternativt kan du vise mig hvor du finder at posten skal være fremme efter 5 dage, for alle steder jeg kigger, står der tydeligt 5 HVERDAGE.

At du vælger at begynde at komme med trusler om venner og bekendte i området, vælger jeg at udelade at kommentere på, da jeg ikke kan sige noget positivt om det og egentlig ikke gider synke så dybt og kommentere på det.

Til info kan jeg oplyse min adresse herunder, samt alle mine mobilnumre. Skulle du føle et stort behov for at snakke om venner og bekendte i området, giver jeg gerne kaffe til dem, såfremt jeg ved lidt på forhånd hvornår de kommer.

MXXXXXX KXXXXX
Bxxxxxxt xx, Sxxy
xxxx xxxx.

xx xx xx xx
xx xx xx xx

(Jeg valgte lige at fjerne min adresse inden jeg postede herinde)

Husk at ringe lidt før så jeg kan have kaffen klar.

Jeg har fået tilsendt 2 ting som brevpakker, fra HOL, indenfor den sidste måned. Begge gange gik der 5-7 hverdage før de kom frem, men frem kom de.

Derudover har jeg 2 gange beklaget at jeg IKKE VIDSTE at man igennem guloggratis kan sende pakker for 49, for jeg har også vist dig linket til hvor jeg tjekkede og så at 80 kr. var omkring mindstepris for en pakke med Post Nord, og GLS og Bring var endnu dyrere for private afsendere. Så den er vist efterhånden uddebateret.

Jeg er stadig ekstremt forbløffet over du vælger denne opførsel INDEN de 5 hverdage endnu er gået som der kan gå. Jeg kan forstå hvis der var gået 8 dage og du begyndte at reagere som om du følte dig snydt.

Jeg vælger dog at føre dette i en god tone, da jeg absolut ikke ser nogen grund til at fremprovokere noget som helst.

Lad os recappe:

Du skriver: "Angiveligt sendte" og "jeg finder mig ikke i at live snydt". Så igen du har allerede besluttet dig for at jeg er en svindler og har snydt dig, samtidig med jeg lyver omkring at have sendt pakken.
Og så er der lige den med fysiske trusler omkring dine venner og bekendte i området.

Jeg har gennemlæst vores korrespondance, da jeg jo som bekendt kontaktede dig og spurgte om vi skulle gå sammen og du så tog rammene. Jeg kan intet sted finde hvor jeg på nogen måde har insinueret at jeg er svindler.
Derudover har jeg op til flere gange informeret dig omkring hvornår jeg hentede tingene og kunne sende rammene videre til dif´g.

Derudover har jeg 3+'er på HOL.dk fra andre jeg har handlet med. Jeg har dog altid været køber - som jeg sagde sendte jeg aldrig pakker normalt.

Og du skriver der ingen forsikring er, eller intet bevis for at jeg har sendt den.

1. Pakken ER sendt og længere er den ikke.
2. Jo der er forsikring, for som afsender af pakken må erstatningen ligge hos mig, såfremt dette skulle blive aktuelt. Det er det eneste rigtige at gøre, uanset hvor røv det må være for mig at skulle smide 750 kr ud af vinduet her op til jul, og så er den ikke længere.

Jeg har aldrig snydt nogen mennesker, da det ligger så fjernt fra mig at gøre dette, da jeg ved hvor surt og øv det er, når man selv bliver snydt, som jeg har oplevet et par gange i mit liv.

Ovenpå at du vælger på det groveste at svine mig til, og jeg ærlig talt har lyst til at sige at det er sgu dit eget problem herfra, når du IKKE ENGANG KAN VENTE TIL LEVERINGSFRISTEN ER UDLØBET, før du begynder at blive grov og antage det værste, og sige ting som du absolut intet belæg har for.

Men det er stik imod min natur og livsfilosofi at gøre dette, så jeg vælger at tro på at du må være blevet udsat for en del svindel ved handler eller andet og at du derfor er hurtig til at begynde på dine antagelser. Dog vil jeg på ingen måde begynde at tale om erstatning af noget som helst, før der er gået nogle dage over tiden.

Og idag omkring kl 15 stykker er der gået de 5 hverdage som de normalt er ude inden.

Det første jeg gjorde i morges var egentlig at logge på HWT for at skrive og spørge om du havde modtaget den og sige at de 5 hverdage jo egentlig først rundes i eftermiddag, og jeg ved jo ikke om sidste fredag tæller med, da brevpakken jo blev afleveret i slutningen af eftermiddagen.

Men rigtig god dag til dig også......

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Hanfufu d. 28-10-2016 10:09:00.
Hr.

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 10:13:38
Svar/Indlæg:
1363/125
Svært, men sender aldrig HW med brev omend det er brev og slet ikke efter de nye regler om 5 hverdage, men også for ens egen sikkerhedskyld og mon ikke du ville have overlevet med at ligge 20 kr ektra ud.?

Med det skrevet, så det også forkert holdning han har og truer med det ene og andet, det viser han ikke er bagt færdig, så ynkelig, og jeg formoder eftersom du har sendt med brev, at hvis tingene ikke dukker op så dækker du jo de 750 kr som han har tabt ikke? Det havde jeg forventet hvis du sendte noget med brev til mig og det ikke kom frem.

Håber det hele flasker sig. 😀 God weekend.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 10:19:47
Svar/Indlæg:
2131/173

Den bruger du har handlet med, lyder som en idiot.
Længere er den ikke.

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
28-10-2016 10:23:48
Svar/Indlæg:
63/3
#1, jo selvfølgelig gør jeg det, som jeg også klart skriver til ham i svaret.

Og ja det var en dummert med brevpakke, men man kan ikke vide alt, og som skrevet har jeg modtaget 2 ting fra Hol med brevpakke så jeg tænkte ikke over det og det er svært at gøre om nu jo.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 10:25:06
Svar/Indlæg:
2131/173

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 10:25:16
Svar/Indlæg:
3385/80
Kan kun sige at det er virkelig dumt at sende noget som brev. Enig i at han bestemt ikke skriver pænt.

Der er nok ikke mere andet at gøre end at lære af fejlen.
a) Betal selv differencen næste gang.
b) Be' om flere penge for at dække merudgiften.

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 10:29:33
Svar/Indlæg:
3100/53
Ham du handler med er en idiot, og skriver som en.

Du har dummet dig ved at sende en pakke til 750 uden tracking nummer.

Uanset hvor barnlig den anden bruger opfører sig (gider du ikke sende en PM med navnet, så jeg er sikker på ikke at handle med sådan en person) så er det din fejl, og det bliver du nød til at tage på dig, uanset hvor stor en klaphat han er, og skriver som.

Jeg ville skrive til ham at du vil give det 14 dage, og hvis brevet ikke er nået frem inden da, så skal du nok tilbageføre de 750 kroner. Så vil han nok brokke sig og true videre hvilket jeg vil ignorere.

Skriver han mere pis med "venner og bekendte i din omegn" så ville jeg afskære al kontakt, og politi anmelde fjolset.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 10:30:01
Svar/Indlæg:
2131/173

I øvrigt kan den pakke dukke op når som helst.
Jeg modtog en brevpakke forleden der dukkede op 20-21 dage efter afsendelse.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 28-10-2016 10:30:34.

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 10:33:40
Svar/Indlæg:
1906/25
Som sælger og afsender har du det fulde ansvar for at varen når frem.
Uden T&T nummer står du meget svagt. Du kan sagtens klage til posten etc., men det får du ikke erstatning ud af.
Du kunne forøvrigt have sendt med coolrunner (DAO) som ville have givet dig T&T for 33 kr.

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
28-10-2016 10:33:43
Svar/Indlæg:
63/3
#6 Du skriver jo præcis de ting jeg skriver til ham at jeg vil ;)

Det kan kun være mig der må godtgøre og det løber jeg ikke fra, på trods af jeg efter den omgang har lyst til at sige "f*ck dig".

Men jeg går ikke på kompromis med den måde jeg er på, fordi personen vælger at blive grov og komme med beskyldningner, så jeg løber ikke fra noget.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Hanfufu d. 28-10-2016 10:34:06.

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
28-10-2016 10:36:45
Svar/Indlæg:
63/3
Det er rart at folk gerne vil kommentere, men det virker utroligt meget som om at folk ikke har læst mit svar til manden...

"Du kunne forøvrigt have sendt med coolrunner (DAO) som ville have givet dig T&T for 33 kr" - Ja og jeg har jo også fundet ud af at jeg kunne have benyttet guloggratis, og havde jeg vidst det havde jeg gjort det...

" Du kan sagtens klage til posten etc., men det får du ikke erstatning ud af. " - Hvorfor skulle jeg gøre dette, når jeg har skrevet at jeg nok skulle godtgøre tabet hvis pakken ikke kommer frem? ;) At klage til PostDK ville ikke give mig andet end at spilde tid jeg aldrig får igen og vil intet få ud af det.

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 10:40:29
Svar/Indlæg:
3100/53

Så forstår jeg ikke hvad meningen med tråden er? Vil du have råd til hvad du skal skrive til ham (som jeg gav), eller vil du bare af med galde?

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 10:50:17
Svar/Indlæg:
2131/173

Hvis forsendelsen er for stor til modtagerens postkasse, vil den blive indleveret på et afhentningssted, og skulle det være tilfældet, skal modtageren kvittere for modtagelsen anyhow.
Så du kan næsten ikke tabe.

edt. Og hvis modtageren ikke afhenter forsendelsen, bliver den returneret til afsender.
Så lad os tales ved om en måned eller to.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 28-10-2016 10:51:59.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
28-10-2016 10:53:03
Svar/Indlæg:
15982/637
Køber har accepteret sådan som jeg læser det, at varen er blevet sendt med normal brevpost - ergo må han være indforstået med de risici det indebærer. Længere er den ikke IMO.

Køber kunne have sagt at han ville have forsendelsen sendt med tracking nummer og hvis du havde oplyst Postnord priser for pakke forsendelse og han finder det for dyrt, burde han have oplyst dig om Gporto.
Ved alle køb uden undtagelse, så skriver jeg altid til sælger at jeg gerne vil have det sendt med Gporto (eller anden vis).

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 28-10-2016 10:54:37.

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
28-10-2016 10:54:00
Svar/Indlæg:
63/3
#9, umiddelbart ville jeg bare høre om andre har oplevet noget lignende, og om det var mig der er underlig når jeg synes det er helt hen i vejret og grov opførsel.

Jeg har lidt travlt på arbejdet i dag og læste vist ikke helt det du skrev ordret om at skrive til ham, og misforstod det lidt, så du har helt ret, beklager - 1 kop kaffe mere på vej :)

Og tak for svaret!

Temp

Overclocker
Tilføjet:
28-10-2016 10:56:32
Svar/Indlæg:
196/5
Jeg skimmede lige det du har skrevet, meget lang tekst ;)

Jeg tror personen har reageret lidt i afmagt, da det meget ofte nævnes heinde at man kan sende med gul og g for 49.- og personen er nok lidt i tvivl om det kan være et forsøg på svindel.

Hos Postdanmark har jeg ikke oplevet at havde mistet nogle pakker eller breve (jeg har modtaget meget forskelligt også fra udlandet gennem mange år) men på det seneste har jeg oplevet at sendte ting kan være flere uger om at nå frem (i enkelte tilfælde)

En løsning kunne være at du tilbød manden at du overførte de penge han har givet for varene, som en slags depositom. Når brevet og HW så når frem sender manden bare pengene tilbage til dig. Lidt risikabelt og du må vurdere om du vil stole på manden. Men du udviser i hvert falde god vilje 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Temp d. 28-10-2016 10:58:14.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 11:07:35
Svar/Indlæg:
2131/173

15

Han skal da overhovedet ikke returnere pengene til en stodder der truer med landsbyens samlede vrede, længe inden PostNord har haft en chance til at sige; vi er på vej, vi skal lige i Djurs Sommerland først.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 28-10-2016 11:08:50.

Temp

Overclocker
Tilføjet:
28-10-2016 11:13:46
Svar/Indlæg:
196/5
#16 Det må da være op til trådstarter at afgøre.

Jeg skrev at trådstarter også lige kunne prøve at se sagen fra den andens synspunkt, måske denne har dårlige erfaringer med mistede breve eller utroværdige sælger, hvem ved?
så et muligt løsningsforslag, nu trådstarter selv skrev at hvis brevet skulle gå tabt, ville han selvfølgelig betale de 750.- tilbage, så en mulgihed ville jo være at udvise god tro og få lidt ro på gemyterne. Man behøver jo ikke køre med på sporet hvis der er en der er gået op i en spids.

😉

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Temp d. 28-10-2016 11:18:18.

donfrankie

Superbruger
Tilføjet:
28-10-2016 11:14:33
Svar/Indlæg:
15/0
Jeg vil så mene at de fleste på hardware forums kender til gporto og coolrunner. Kender nærmest ingen der bruger post nord direkte længere, det er de simpelhen for dyre til.
Personligt skriver jeg altid både som køber og sælger til modparten om hvilken form for fragt der skal bruges, netop for der ikke skal være nogen misforståelser.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 11:20:54
Svar/Indlæg:
2131/173

17

Tja, du har nok ret.
Det er bedre at tabe 1500 kroner hvis det kan skabe fred i familien.
På den anden side starter modparten ud med bål og brand.
Personligt ville jeg lade min langefinger køre resten af showet.

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
28-10-2016 11:21:24
Svar/Indlæg:
63/3
#17 - Jeg skrev også til ham i min besked:

...så jeg vælger at tro på at du må være blevet udsat for en del svindel ved handler eller andet og at du derfor er hurtig til at begynde på dine antagelser. Dog vil jeg på ingen måde begynde at tale om erstatning af noget som helst, før der er gået nogle dage over tiden.

Men okay, det var også en decideret wall of text jeg skrev :)

Temp

Overclocker
Tilføjet:
28-10-2016 11:32:35
Svar/Indlæg:
196/5
#19 Hanfufu kan jo ikke tabe 1500.- de 750.- (+50porto) er jo modtaget ;)

#20 Køber har reageret meget hurtigt og noget aggresivt, men hvis man ser det fra hans side er det jo også gevaldig irreterende at risikere at skulle vente optil 3 uger for at vide om ens RAM dukker op.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 11:49:32
Svar/Indlæg:
2131/173

21
Matematik er ikke min force.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
28-10-2016 12:16:07
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg synes køber er temmelig kort for hovedet og barnlig. Især med truslerne, det er uacceptabelt.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 12:25:22
Svar/Indlæg:
2131/173

OT
Hvorfor ligger den her ikke i sæbekassen?

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
28-10-2016 12:38:34
Svar/Indlæg:
63/3
#13 som sådan har han ikke accepteret det men udfra mit kendskab til priserne, blev den sendt som brevpakke og det skrev jeg da den var sendt afsted, så han har ikke haft en decideret chance for at acceptere det.

Også derfor jeg selvfølgelig vil godtgøre ved tab.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 13:45:46
Svar/Indlæg:
7765/230
Hold da kæft en klaphat.... Det er post nord og i dag skal man fanme give dem min. 14 dage til at levere inden man farer i blækhuset....
De dage hvor der var levering fra dag til dag er for længst overstået (og 5 dage er også nærmest ønsketænkning i dag).... :yes:

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 14:24:04
Svar/Indlæg:
1334/15
Ha ha - ja der er sku mange der har nerverne uden på tøjet når de køber efterhånden. Når omstændighederne hos distributionsselskaberne jævnligt ændrer sig, går det endnu værre, da f.eks. PostNord jo netop fyrer mange mennesker for tiden, og resten nødvendigvis må "løbe" hurtigere :)

Hvis man sender ting som brev, kan man allerede hjemmefra printe en afleveringsattest ud via Postens hjemmeside. Den får man så gratis stemplet og underskrevet når man afleverer brevet. :yes:

Man kan også mod lidt kroner, hurtigt få et T&T nummer påklistret brevet ved postskranken således man kan følge/sikre sig evt. ankomst hos modtager. Dette giver vist stadigvæk ikke erstatningsret, men så ved man da i det mindste, om modtager prøver at køre om hjørner med en :yes:

"0 - du har intet gjort forkert. Det er blot en evt. risikabel forsendelsesmåde du har valgt, og så hjælper det naturligvis ikke, at det er et "rysteribs" du har solgt til.

Hans trusler har så intet med selve handelssituationen at gøre, men viser bare, at du har handlet med en absolut dummernak, der burde få sig et stort klip i hans "nethandelskort" og forbud for al nethandel i 3 år 🤣

Fint at du vil erstatte pengene, men du ved jo så heller ikke, om han rent faktisk har/vil modtage brevet, såvidt jeg lige kan se 😢

God weekend
/Kim

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af korsk d. 28-10-2016 14:35:59.

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
28-10-2016 14:35:55
Svar/Indlæg:
63/3
#27, præcis, jeg er ret meget i tvivl om, at hvis såfremt det påstås om 1 uge at det ikke er kommet, om jeg så kan stole på det.

Men omvendt nytter det jo heller ikke noget at jeg ser det værste i folk selvom de omvendt gør det i mig.

Men det er rart at se at det ikke er mig der er en kælling over den opførsel.

Derudover har jeg som sagt 3 +er på HOL og sætter en stor ære i at man kan stole på mig på alle områder. Det var også lidt derfor jeg lavede denne post, for at være på forkant, da jeg intet har at skjule i den her sag. Jeg ville være ret så irriteret hvis dette gav en -1'er.

En 0'er ville være ok, +1 for at være reel og -1 for at fucke op og bruge Post Nord :)

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 14:42:37
Svar/Indlæg:
1334/15
#28 :)

Nu ved vi så ikke, om det er PostNord, der er synderen i situationen selv om det umiddelbart kunne synes sådan.

Jeg selv vil da intet ha` imod, at købe HW af dig - bare du sender det som breve 😲 🤣 Beklager men den "drillert" måtte sku lige ud hehe..

Da du nu åbenbart er lidt rusten udi forsendelser/handel på nettet, så lige en advarsel herfra. Det er ikke en sikkerhed, at handle med folk der ikke har mange minusser via handel! Det er kun en estimeret mindre risiko 😀

Håber brevet når frem, og fjolset står ved det!..

P/S - tror forøvrigt at det er en ung fyr, der sådan truer dig, men uanset dèt ved han, at han ikke bør give dig et minus herinde, da du nu har skrevet om omstændighederne.

Hvis det sker, kan du svare igen, eller bed en moderator tage stilling til vurdering/ordlyd/handling osv. Spørger du pænt, burde du også få et pænt svar/respons, da moderatorerne faktisk til tider synes ret menneskelige herinde 😲 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 28-10-2016 14:55:11.

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
28-10-2016 15:29:21
Svar/Indlæg:
63/3

"Jeg selv vil da intet ha` imod, at købe HW af dig - bare du sender det som breve smile smile Beklager men den "drillert" måtte sku lige ud hehe.. "

Helt iorden jeg har masser af humor så det går nok :) Og når man kan gøre lidt grin med sig selv, som jeg er ekspert i, er det sgu også OK at andre gør det :)

Tror jeg afventer lidt herfra, er efterhånden ret overbevist om at jeg ikke kunne have gjort noget anderledes - udover valget af fragtfirma selvfølgelig.

Det mest spøjse er, at det er en "Elite-bruger" som har været på sitet i 12 år, så det undrer mig godt nok meget.

Men selvfølgelig hvis man har været uheldig og mødt de forkerte sælgere, så er det forståeligt at man er mærket af det, dog er det ingen undskyldning for opførslen.
Men hvad faen, vi er jo alle mennesker (desværre, for det ville være meget federe hvis vi var smølfer, og så ville overbefolkning først være et problem når vi nåede en befolkning på 100.000.000.000.000 ! 😲 )

Sven

Superbruger
Tilføjet:
28-10-2016 15:52:03
Svar/Indlæg:
3661/82
Har 3.partne nogensidne bed om pakkepost eller paa at modtage TnT nr ved afsende. har der vare nogen fomr for indikation om at han ville have dne som pakke post.

Hvis nej har hen ikke taget en beslutning om det og har ladet det vare op til dig. og det er hans valg i form af fravalg.
dvs han kan altsaa ikke give dig ansvaret for at det belv send med brevpost

omvendt har du ogsaa tage valget ikke bedt om penge til at daekke pakke pst og i den omgang maaske faa t vide du kan sende med gul og gratis. igen et valg der er taget i form for et fravalg.

Du vaelger en brev loesning til at sende noget som Du paa davarende tidspunkt har snavre for indtil der er modtaget. du vaelger at sened med brev post ligesom cosmic.dk og det er dit ansvar at staa inde for det valg som en voksen person ( imodsaetning til hvordan comicsdk goer).

Med andre ord du har valgt en usikker form istedet for at levere i en sikker form og bedre om korekt daekning for dette. ( ret mig hvis jeg tager fejl)
Alt ansvar paa denne forsendelse ligger paa dine skuldre

kort sagt: Dit valg, dit ansvar.

omkring kommunikatiosn former. saa er HWT's bruger kednt for at gaa helt amok og overeage nar der ikke lige blive sendt sammen aften som betalinggoer igennem og politier blive hevet inde om i leboet af 24 timer ( bare see lidt tilbage paa forum) saa jo de er mange idioter der er ret hurtig til at pege fingre.

hvis det du fremviser er reelt set foeerste kommunikation er vi helt enig om der er tale om en kampe idioter der mangler at blive lidt voksen ofr forstaa at starte en ordenligt kommunikation omkring en tvist.

men starter ikke med at fyre galde af faar nar det er gjort saa kan man ikke gaa tilbage til at vare flink. samt at hvis man tog fejl ligner men en kampe idiot. some .feks hvis man raaber op paa et forum omkring at en perso ner snyder som man har politi anmeldt og man saa finder ud a at person har politiet anmeldt dagen efter betaelingen blev udfoert

Saa helt klart: du fortjerne paa ingen maade den start paa en henvendelse og det tyder paa er du har med en person med en meget lav hjerne kapacitet og som ikke helt er kommet ud af boerne/teenage aarene endnu.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 15:53:07
Svar/Indlæg:
1334/15
#30 - Tror at det på trods af en gammel bruger er èn, der ikke lige har tænkt over leveringstiden, da jeres aktuelle hyppige kommunikation jo ikke burde indikere mistanke om snyd - som hvis alt bliver lukket ned - tlf. div. konti/annoncer etc. :)

Og du har ret i, at vi alle er mennesker - det er bare indholdet, der til tider kan få "mig/dig" til at krumme tæer, når manglerne kommer frem i lyset 😀

Ved så ikke lige hvor meget nævnte antal smølfer ville fylde på jorden, men i form af mennesker bør vi jo nok snarest oprette et større antal teltlejre/campingpladser/rumvandrehjem osv. på bl.a. Mars da problemerne på jorden - mennesker V/S forurening V/S føde "hurtigt" vil kvæle alle forsøg på overlevelse for dem, der rent faktisk interesserer sig for dette 😀

Nå men vi er vist kommet lidt ud i en omgang "fredagsudstødning", hvor fremtidsperspektiverne hurtigt kan blive flyvske 🤣

Men som sagt - vi er kun mennesker :yes:

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 16:15:08
Svar/Indlæg:
1334/15
#31 - Kære S.B.

Med stor respekt for din viden, jeg til tider næsten kan være jalous på, men selvf. til tider har brugt til noget positivt, ville jeg dog stadigvæk ønske, at du skiftede din ældgamle Tyske Enigma Kodemaskine ud med et ordinært keyboard - af næsten hvilken som helst type, da selv min til tider ekstreme fantasi kommer til kort, når jeg skal oversætte dine indlæg til noget forståeligt ❤

Kom nu hjem igen til danmark, og få dig en ordentligt indsprøjtning - "danskerserum" da du efterhånden lyder lidt "udvasket" 😲 🤣

P/S - Og ja det er sku surt, at der stadigvæk herined på HWT skal være nogle få personer, der ikke har moral/opdragelse nok til, at kunne gennemføre en handel uden problemer afstedkommet af dem selv. Det være sig uanset egen opførsel eller det valgte distributionsselskab/fragtvalg :yes:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 28-10-2016 16:21:00.

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
28-10-2016 16:50:08
Svar/Indlæg:
2086/124
Nitten oplevelse, men desværre ikke overraskende

Flere ting er gået galt
1) Send ikke noget af værdi som brev
2) Ingen grund til at påtage sig ansvar i sådanne handel, såfremt at man ikke kender personen som man køber med, det viser dit eksempel tydeligt..
3) face2face med folk der har nerverne udenpå tøjet...

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 17:00:03
Svar/Indlæg:
1334/15

Nitten oplevelse, men desværre ikke overraskende

Flere ting er gået galt
1) Send ikke noget af værdi som brev
2) Ingen grund til at påtage sig ansvar i sådanne handel, såfremt at man ikke kender personen som man køber med, det viser dit eksempel tydeligt..
3) face2face med folk der har nerverne udenpå tøjet...

M.Beier skrev d. 28-10-2016 16:50:08

Er helt enig bortset lige fra #2 da sælger altid kun kan påtage sig et ansvar. Nemlig det overorordnede do.-, at han har ansvaret for, at køber modtager den vare han på forhånd har betalt for medmindre det på forhånd (selvf.) er aftalt, at det skal foregå anderledes 🙂

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
28-10-2016 17:04:25
Svar/Indlæg:
63/3
#34 Desværre bor manden langt oppe i Jylland og jeg bor på Sjælland så face2face var desværre ikke muligt og imellem.

Jeg afhentede tingene og så dem virke.
Aftalen var at jeg skulle hente varerne da jeg bor 50km fra sælger.

Derudover kan man sige at jeg bare spurgte hvad han Max ville give og så stod jeg for at byde, sidste bud smed jeg 1 min inden auktionen udløb til midnat. Så egentlig har det været ret nemt for ham da jeg stod for bud, hentning og tjek af varernes stand og så at videresende til ham.

Men jeg takker for alles indlæg og kommentarer!

Og #32, angående #31 er helt enig lol læser det som altid alligevel af nysgerrighed for der plejer at være god info at hente i hans posts :)

Det spøjse er også at jeg har skrevet en del med manden om løst og fast om servere og storage hvor han virkede helt fin og som et ganske behageligt og åbent menneske.

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
28-10-2016 17:04:26
Svar/Indlæg:
2086/124
Tror at du misforstod mig.
Jeg bebrejder ikke #0, blot at jeg ikke selv havde gidet med en fremmet, alt påstyret/genen kunne være undgået ved ikke at have foretaget et køb sammen men den anden person.

Måske er jeg blevet for ligeglad med penge, men virkelig, jeg havde ikke gidet (risikere) muligheden for sådanne drama fra en anden person ved at spare lidt håndøre.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 17:33:18
Svar/Indlæg:
1334/15
#36 - jeg er ikke på nogen måde i tvivl om, at S.B. er et rigtig godt menneske med masser af supergodt - især - software kundskab jeg absolut gerne læser, selv om jeg ikke personligt altid har behovet for det :)

Og ja - S.B. ved så også i form af hans intelligens, at jeg absolut ikke mener noget ondt med mine drillerier omkring staveform etc. Dèt ville jeg aldrig byde ham :no:

Og beklager S.B. at jeg så omtalte dig her i 3` person, men vi kender vist hinanden "middelmådigt" efterhånden 😛

Ved så ikke, om du stadigvæk bor i Texas - men jeg mangler jo stadigvæk den Texas ko bagfjerding jeg i tidligere tråd ønskede mig!..

Men måske det er for omstændigt, at sende sådan et stykke guf med "brev" 😲 🤣 🤣

#37 - Nej - som jeg - har du hverken for mange eller for få penge til, at sende en vare ud i "den blå luft" :) Det drejer sig som næsten altid om, erfaring/viden - hvor efter man handler ud fra dette 😀

Derfor burde vi herinde have en - køb/salgs introduktion med anvisninger/gode råd til ALLE - ikke bare de nye, da mange ældre brugere heller ikke ved, hvad der kan vurderes som ok i do. situationer :)

Man kunne jo begynde med almene salgsregler/etik/moral, som de fleste burde kende til - men en del desværre falder ud i grøften over!.

Herefter kunne man så udvide tingene alt efter hvilken form for sikkerhed man vil gå efter - endsige betale for!..

Og såååå er vi jo på vej til, at få klemt "kuglerne" (sorry) på dem, der har ondt/skidt/dummer sig herinde samt selvf. at det hurtigt vil smitte til andre sites!!!..

Hurraaaa - HWT :yes:

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 17:56:58
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmm.. beklager hvis jeg begynder at fylde for meget i tråden - men:

#37 - Forstår godt, at mange er nervøse for nye medlemmer, der kommer med gode bud på HW. Dette er naturligvis et problem for begge parter i en handel, da det jo ret sjældent er alle interesserede forundt at handle F2F. Bare det var sådant, men uanset danmark er ret lille, bliver det jo øv-bøv dyrt at køre over de øv-bøv broer, der uanset behovet stadigvæk er en meget stor økonomisk skillevæg mellem landsdelene 😩

Vi er derfor nødsaget til (alle i flok) at respektere, at vi ikke altid har lige vilkår i div. handler på nettet, men alligevel alle overordnet er i samme båd, og derfor bør finde fælles regler, og koncentrere os om, at få den bedst mulige form for sikker handel op at stå!

Vi kan desværre ikke automatisk læne os op ad de nutidige distributionsfirmaer/handelsløsninger som værende 100% sikre hvorfor, vi ALLE må grave i vores små hjerner efter nye bedre løsninger eller nogle på tværs - af de nuværende do. 😀

Nå men det er vist madtid/hygge/film/guf/socialtid - jepper 😀

Sven

Superbruger
Tilføjet:
28-10-2016 19:43:05
Svar/Indlæg:
3661/82
Jeg lavede faktiskt paa et tidspunkt en fuld automatisk rettelse til de mest forkommende tastefejl jeg laver naar jeg bare sider og klimtre derudaf... maaske jeg skulle lave den igen 😛

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 19:47:19
Svar/Indlæg:
2131/173

Jeg har også en lille anekdote der har stor relevans til emnet.
Da jeg som en ung knøs rejste til Holstebro for at tjene (det betyder at arbejde for penge/betaling) mødte jeg en anden ung mand, der ligesom jeg, var eventyrlysten og videbegærlig.
Vi blev hurtigt enige om at verden er forunderlig, dyr og mennesker nogle spændende men også vidt forskellige skabninger.
Vi diskuterede og debatterede længe, helt indtil den lyse dag, blev til sen aften, og til sidst mørk nat, og så atter lyst, den lyseste morgen i mands minde, og da traf vi beslutningen.
Eventyret kunne begynde og vi blev enige om at rejse til fremmede lande for at opleve og at blive oplevet, vi tog da ud i verden og kom snart til et fremmed land, ikke som man måske kunne forvente, et land der flød med mælk og honning, men med den sødeste musik og det køligste øl.
Som I sikkert allerede har gættet, var vi havnet i Tyskland, nærmere bestemt Hamborg, der jo som bekendt er en by på størrelse eller måske endda større end Kolding, hvor jeg som ung knøs trådte mine barnesko.
Nuvel, det pudseløjerlige tilfælde ville at også den anden unge mand kendte til Kolding, også han havde trådt sine barnesko i Kolding, og det viste sig hurtigt at vi kendte mange af de samme folk i byen, godtfolk og fæ, som man siger.
Ikke desto mindre ville skæbnen at vi ikke skulle møde hinanden før hin skønne dag den dag i maj, hvor vi mødtes og blev enige om at rejse ud for at se den forunderlige verden der dengang som nu, lå for vore fødder.
Længe inden dette, skete det at jeg stødte på en ældre kvinde der kunne tale i øst og forudsige fortiden via nogle ældgamle kort, som hun lagde ud på en slidt træbænk, hvorpå et kranium fra en isbjørn var fastgjort, denne bænk rejste hun rundt i landet med, og for en lille skilling kunne hun dermed forudsige alt der var sket og også ting som aldrig var sket, det var derfor som alle sikkert kan forstå, noget forvirrende, men hvorom alting er, denne kvinde fortalte en historie jeg sent vil glemme, en historie med en morale, en morale som mange andre moraler, men også en morale der gjorde at jeg allerede dengang anede at noget ville hænde, noget ingen havde kunnet forudse, undtaget altså denne ældre kvinde.
Og da skete det der aldrig må ske, men mere om dette senere.
Summa summarum, gå aldrig over åen efter vand, thi den tørstige må lide for skønheden, som også vi må lide for overlast, thi den brave vinder slaget.
Husk det og god weekend allesammen, alle som en.

Monberg75

Moderator
Tilføjet:
28-10-2016 19:50:42
Svar/Indlæg:
1194/156
Det er altid svært i denne slags sager, men når det så er sagt, så er det sgu dumme penge at spare til trods for den usikkerhed der er med at sende som brev.

Du har lært af det, og sparer aldrig de penge mere.

Desværre er det dig der 'står med lorten' da du har sendt på den måde som du har, og nok bliver nødt til at smide hans penge retur.

Men vent da lige et par dage mere, det er ikke sikkert at det er kommet frem. SKAL man absolut sende som brev, så skal man sende med Q porto, så det er dag til dag levering. :)

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 19:51:50
Svar/Indlæg:
3799/43
Postnorden har desværre fået lov til at tage længere tid om at sende breve, så mon ikke at det dukker op i starten af næste uge ?

Deres service bliver ringere og ringere, men sådan er det åbenbart.

#40.
Jeg gad godt vide hvordan at det kan lykkedes for dig at programmere et program, når at man tænker over hvordan du skriver.

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 20:27:21
Svar/Indlæg:
5224/222
#41 Synes godt nok du lyder som en dum torsk/fisk/tørfisk/surströmning... har du drukket?

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 20:47:22
Svar/Indlæg:
2131/173

44

Nænej,jeg?
Jeg er blot en gammel godhjertet og gudbenådet fortæller, med hvem enhver frænde kan tale.
Og så begyndte vi at snakke, snakke som man gør vest for ølby bakke.
Næ nu render fantasien da vist af med mig
Nuvel, det er vist tid til en bette kage, en småkage, om man vil.
Min ven, hav en nydelig aften, vi tales jo snart ved igen.
Hav det bra, som svensken ynder at sjunge i glade stunder.

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
28-10-2016 21:03:43
Svar/Indlæg:
63/3
Pis nu fik jeg lyst til kage aaargh :)

Temp

Overclocker
Tilføjet:
28-10-2016 21:37:06
Svar/Indlæg:
196/5

Pis nu fik jeg lyst til kage aaargh :)

Hanfufu skrev d. 28-10-2016 21:03:43

Jeg har sst æbleskiver i ovnen 😀

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 21:42:34
Svar/Indlæg:
5224/222
#45 Synes måske som minimum du kunne have smidt et par hundrede / i din fortælling, men du har nok nydt/drukket/indtaget for store mængder spiritus for at overskue/overse/überblicken/överblicka/abarcar con la vista/osv. situationen. Good day to you sir...

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
28-10-2016 21:43:17
Svar/Indlæg:
63/3
Ej seriøst nu sender jeg fanme kæresten på tanken efter æbleskiver og DU får skylden!! (Bare rolig hun slår ikke så hårdt) 😲

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 21:48:53
Svar/Indlæg:
5224/222
#49 Mist ikke modet... der må være en Statoil i nærheden, de har tilbud på lynstegte pindsvin pt (smager næsten som æbleskider)

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
28-10-2016 21:55:19
Svar/Indlæg:
63/3
Og så lidt ondt topic. Skrev til herren om spurgte om pakken var kommet. Fik så dette svar tilbage :)

1) Lang besked, men du har ret hele vejen i igennem
2) Undskyld
3) God stil, det med kaffen
4) Jeg væbner mig med tålmodighed. Ingen problemer

Nej pakken er ikke kommet, men der er også omdeling i morgen, så der er også en mulighed.

Jeg vælger så at tænke, at hvis jeg stod på købers side og tingene var forløbet ligeså, havde jeg nok for fremtiden lært at der er bedre måder at håndtere der på.

Så jeg anser dette for at være løst og så er det bare op til post nord at afgøre om jeg har 750 kr mindre til juleslik i år :)

Jeg synes derfor at det er mest fair at holde personen anonym.

Jeg sætter pris på alles input og håber i får en god weekend og vi ses på forummet!

Jamo

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 22:15:10
Svar/Indlæg:
190/19
Korsk - jeg vil vide det, hvad skete? Hvad så den gamle spåkone? Du kan ikke bare starte et "eventyr" uden forløsende slutning 😲
Et fantastisk oplæg - jeg kunne næsten ikke sidde stille i min ellers meget magelige kontorstol 😢
Hvornår komme næste afsnit af "Livet som ung landarbejder" på den store Gaard i Jylland? 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Jamo d. 28-10-2016 22:15:31.

Jamo

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 22:35:07
Svar/Indlæg:
190/19
#0 - Du har - som du selv skriver - en rigtig stinker. Jeg syntes bare det er flot, at du trods de beskidte haglbyger stadig insistere på at godtgøre køber.

På en måde forstår jeg godt køber lidt hen af vejen, han er måske blevet snydt adskillige gange, og er derfor bange for udsigten til yderlig tab.

Jeg selv har desværre et par gange skulle modtage hardware, hvor der var betalt for pakkepost, men hvor sælger valgte at sende som brevpost. Disse pakker dukkede aldrig op hos mig :no: Og sælger sked på det hele. Påstod endda, at jeg havde modtaget pakken, samt at jeg ville have det indbetalte beløb tilbage. Så rådne kar er alle steder 😢

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2016 22:52:58
Svar/Indlæg:
2131/173

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2016 02:31:41
Svar/Indlæg:
5874/1287
Enig med #52 ... jeg kan næsten ikke få vejret af bar' spænding. Kom nu med den fortsættelse 🙂

#51, Måske køber havde drukket lidt for meget af natpotten, da han skrev den ubehagelige besked til dig? Men det ser da ud til, han/hun er kommet til fornuft (indtil videre)

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2016 13:29:04
Svar/Indlæg:
2676/147
Jeg tænker lige højt her:

Han kunne have fået pakken, set det var med brev og derved ingen måde for nogen at finde ud af at han har fået den, og så skal du stadig betale 🤡

Jeg siger bare, at han kunne jo modtage den anyway - og stadig sige den ikke er modtaget 😳

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2016 22:01:05
Svar/Indlæg:
2131/173

Nåede pakken frem i dag?
Det er jo søndag.

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
30-10-2016 22:24:07
Svar/Indlæg:
63/3
Intet nyt endnu desværre

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2016 18:12:44
Svar/Indlæg:
2131/173

Hva' så nu?

Monberg75

Moderator
Tilføjet:
31-10-2016 18:40:27
Svar/Indlæg:
1194/156
Haha.. En dags mellemrum :)

Håber det lykkedes for dig at få det på plads :)

Temp

Overclocker
Tilføjet:
01-11-2016 08:54:31
Svar/Indlæg:
196/5
Nu? 🤣

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
01-11-2016 14:36:29
Svar/Indlæg:
63/3
Stadig intet nyt udover vi nu er lidt tættere på at jeg skal diske op med 750 kr :/

Dog fin stemning og positivitet i kommunikationen. :)

Temp

Overclocker
Tilføjet:
01-11-2016 15:13:46
Svar/Indlæg:
196/5
#62 Det er godt at høre at kommunikationen er fin, men godt nok trist hvis brevet ikke dukker op. Men som sagt har oplevet at breve kan være 14-20 dage undervejs pt. Så¨håb endnu 🙂

Hanfufu

Enthusiast
Tilføjet:
02-11-2016 18:16:07
Svar/Indlæg:
63/3
Så er der nyt, pakken ankom i dag!! :)

Fanme dejligt og lektie lært! :)

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
02-11-2016 18:42:35
Svar/Indlæg:
5363/442

Så er der nyt, pakken ankom i dag!! :)

Fanme dejligt og lektie lært! :)

Hanfufu skrev d. 02-11-2016 18:16:07
Lækkert! 😀

Jamo

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2016 19:18:51
Svar/Indlæg:
190/19
#64 - Godt at høre i en ellers mørk tid :yes:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Jamo d. 02-11-2016 19:19:13.

Temp

Overclocker
Tilføjet:
02-11-2016 20:40:37
Svar/Indlæg:
196/5
😀