#8 det kan ikke betale sig. Uanset hvad man sælger brugt, vil det altid være køber der vinder økonomisk.
Det kan kun betale sig at sælge, hvis man virkelig ikke bruger noget mere. Hvis man har penge nok, og har et brændende ønske om at have det nyeste, kan man også købe nyt, men det er ikke noget man vil få en mærkbar forskel ud af.
Forestil dig at du er single og du har en stegepande på 20cm. Der kan være én bøf på den pande, og det er nok til dit forbrug, og det vil være nok de næste par år, for du er lidt en playboy, og får derfor ikke brug for at stege en bøf mere til en evt kæreste. Men du ved også at I fremtiden vil du gerne have en kæreste, så du skifter panden med det samme, for så er den fremtidssikret. Problemet er bare at du når at slide det meste af teflonen af, inden du rent faktisk får brug for den, så den holder måske kun et år ind i det fremtidige forhold, og du bliver derfor nødt til at købe endnu en pande. Hvis du havde holdt dig til din oprindelige pande indtil du fik brug for den, så havde du kun skulle investere i 2 pander i alt, på samme tidsrum som du nu har investeret i 3 pander.
Det kan godt være at du kunne få lidt for den gamle, men det kan slet ikke opveje det du bruger på de nye.
Det er meget firkantet eksempel, men dog en fin skitse. Hvis du vil se ligningerne der understøtter min påstand, så må du sige til, men jeg gider ikke lave dem hvis du er ligeglad.
#9 det var jeg ikke klar over, men man lærer noget nyt hver dag. Takker.