Varm det op og drej heatsink af 🙂
I mangle af en kvindes varmthår-blæser, kan det ligges på en radiator, eller smides i ovenen (opvarm til 50c~ ,sluk ovnen og ind med skidtet i 10min)
Alternativt har de brugt de lorte pasta pads som ofte ender op mere ala lim pga varmeudviklingen, også kan du være nødsaget til at stikke heatsink en på lampen for at løsne det, no joke 😲
En god montering af heatsink mht kølepasta osv, vil ofte også binde ret meget på en større flade givet heatsink og die rammer rimlig plant på hinanden og pasta er godt fordelt.
Hvis temps er gode ellers, ville jeg næsten ikke rode med at skifte pasta på det, det er alt andet end lige ikke nemt at få et lige så godt resultat selv, uanset om de så har opnået en perfekt pasting af det kort, eller de har brugt glue-like thermal pads, sidder det så godt fast, så er det ihvertfald god kontakt mellem heatsink og Gpu´en 😛
Som en side-note, har jeg lige re-pastet mit 450GTS, og endte med faktisk at mose heatsink og PCB sammen med volds lignende styrke for en bedre fordeling af pasta´en, hvilket åbenbart nogengange skal til, det er sku ikke alle kort hvor heatsink monteringen har tryk nok til selv at fordele skidtet ordenligt. Kortet fløj op og ned i temp/RPM før, nu rør det sig slet ikke fra de 30%min fanspeed 😛
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 06-11-2016 11:07:16.